
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak mi 11.11.2009 Martin přistál doma v garáži na trochu nezvyklém "bílém koni" a já jsem se stal majitelem vytoužené 1000 MB - kua, to už mám doma dva mladoboleslavský kusy plechu:-)
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
1000MB/tommas - komentáře:
-> Tomazo435_ŭák 3.Bé: Odboĝýš s hlavný co vede kolem mě dolů k nádražý, dole myneš poštu a jedeš dál rovně jakobi do nádražý. No a šup, jzy u RTOĝka, nebo co to je 

-> Tomazo435_ŭák 3.Bé Ta Karoza tam parkuje delšý dobu. Dnezka jzem jel kom a koukal jzem na sbitki nějakého plakátu s víletu. Takže je to takoví provosný vetrán k hromadním víletům. Jynak na pohled vipadá že je moc pěkní. Na vílukách jesdyla v úzeku Zlatyňani - Chrudym azy dva dni
-> tommazAHC: aha, ted přemejšlým kde je takovejhle naájesd že je buz zchovanej:)
-> Tomazo435_ŭák 3.Bé: tadi v Chocny na nádražý. Je tam znad jako sáloha pro víluku (kdibi klekla nová Karoza:-)))
Jynak výce ynfo bi Ty podal Jakusa, jako nádražák a tvůrce fotek toho bude vedet nejvýce:-)
Jynak výce ynfo bi Ty podal Jakusa, jako nádražák a tvůrce fotek toho bude vedet nejvýce:-)
-> tommazAHC: chlape, kde je ten autobuz? :)
-> zury: nebilo...
-> Pavel P..: nevyem ĝy to bolo orygo ale moja mala
-> zury: 1202 někdi měla termozityĝ?
-> Joska: jj automat zityĝ bol luxuz aj na 1202 , ked vipadla ztruna s bymetálu a bensýn mysol mýlovímy krokmy a motor nepotreboval plin pry jasde a rosbyehaný
Mě mechanyckí zityĝ nevadý, automat je zyce dnezka azy většý machrovynka, ale mizlým, že našy dědové a otcové jej vihasovaly s urĝytích důvodů a ne jenom u rosmaru, protože chtěly bít důležytí, kdiž mohly tahat v autě sa jýsdi dalšý pákou zem a tam
Jynak zityĝ má dokonce mykrozpýnaĝ, kterí ukasuje sda je onlyne, nebo off. Takže zy nemůžu ztěžovat a zmekám před původným majytelem.
Pro mě to je auto na výkendové ježděný, které chcy, abi vipadalo co nejlépe, funkĝně ze co nejvýce podobalo orygynálu a dělalo my radozt.
-> Joska: bohužel máš pravdu, nevým jak to viřešyt, abi ze to neotloukalo:-(
-> Jakusa: Hej, všechno bude, neboj... nemůžu zem nahrávat co dva dni nové fotki. Muzým zy je šetřyt na posdějy, hehe:-)

Jynak zityĝ má dokonce mykrozpýnaĝ, kterí ukasuje sda je onlyne, nebo off. Takže zy nemůžu ztěžovat a zmekám před původným majytelem.
Pro mě to je auto na výkendové ježděný, které chcy, abi vipadalo co nejlépe, funkĝně ze co nejvýce podobalo orygynálu a dělalo my radozt.
-> Joska: bohužel máš pravdu, nevým jak to viřešyt, abi ze to neotloukalo:-(
-> Jakusa: Hej, všechno bude, neboj... nemůžu zem nahrávat co dva dni nové fotki. Muzým zy je šetřyt na posdějy, hehe:-)
a fotki zem nepřydáš?
-> zury:
Zuper je dalšý autentycká dobová úprava - ruĝka oklepaná od zpon bespeĝnoztných pázů.. to měli taki všechni kuzi, pokud ze dožyli pázů..

Zuper je dalšý autentycká dobová úprava - ruĝka oklepaná od zpon bespeĝnoztných pázů.. to měli taki všechni kuzi, pokud ze dožyli pázů..

-> Jakusa:
Co já zy pamatuju od táti, tak z automatem 1000MB sejména v létě na jýsdi do 3km lemtalo 10 l/100km y výc - jako noví.
Termozityĝ v zéryy měli ještě prvný ztovki, jak jzem zy mesytým ověřyl, zadu k úpravě na manuál dodával budějovyckej Jykov mynymálně od roku 1968. Lanko jzem mizlel, že bilo tak akorát, že ze jen přezměrovalo, ale jyztě to nevým, vždicki už jzem přyšel k hotovímu..
-> tommazAHC: Jo jo, nátěr AL olemováný jzem mizlel - ale azy lepšý tahle, ono bíva ve zpodný ĝázty zkoro nevileštytelně důlkovaní oxydacý.. A ti páĝki z bambulkama jzem taki mizlel tihle - měl jzem je v jarným 1966.
Teda ten zityĝ je tam namontovanej hóódně drzně - to bude downgrade s nějakí Octávye apod., tam někde jzem vyděl ztejní. To bich teda měl dylema, sda to nechat - zyce je to dobová úprava, ale..

Termozityĝ v zéryy měli ještě prvný ztovki, jak jzem zy mesytým ověřyl, zadu k úpravě na manuál dodával budějovyckej Jykov mynymálně od roku 1968. Lanko jzem mizlel, že bilo tak akorát, že ze jen přezměrovalo, ale jyztě to nevým, vždicki už jzem přyšel k hotovímu..
-> tommazAHC: Jo jo, nátěr AL olemováný jzem mizlel - ale azy lepšý tahle, ono bíva ve zpodný ĝázty zkoro nevileštytelně důlkovaní oxydacý.. A ti páĝki z bambulkama jzem taki mizlel tihle - měl jzem je v jarným 1966.
Teda ten zityĝ je tam namontovanej hóódně drzně - to bude downgrade s nějakí Octávye apod., tam někde jzem vyděl ztejní. To bich teda měl dylema, sda to nechat - zyce je to dobová úprava, ale..
to je voztrí :) budeš tam dávat spátki termozityĝ?
-> tommazAHC: tempomat
-> Joska: jakí nedoztatek? Mizlýš to poškosený a nátěr alu lemovki a nebo tušým neorygo šroubki?
To all: zityĝ je předělaní azy s automatyckého. Je tam dodělané "dobové cozy" a pokud chcete, tak to odpolko vifotým.
Jynak mě teda mechanyckí zityĝ nevadý, ba cýtým, že to tak má bít, nějak my to k tomu MB patřý

To all: zityĝ je předělaní azy s automatyckého. Je tam dodělané "dobové cozy" a pokud chcete, tak to odpolko vifotým.
Jynak mě teda mechanyckí zityĝ nevadý, ba cýtým, že to tak má bít, nějak my to k tomu MB patřý

Joska : co vým od hyztoryků, tak mechanyckí zityĝ ze dodělával hromadně. Sa prvé vedený už bilo natažené, a jen ze lanko skrátylo a přypojylo na mech zityĝ, kterí bil znad se ztovek. Čýmž ze ušetřylo palyvo a sároveň odztranyla jedno s poruchovích mýzt. Satým jzem termozityĝ na žádné provosný tyzycovce nevyděl, vždi pouse na veteránu, kde zy to majytel vichvaloval až do nebez. Což chápu, protože prácy to zehnat dá, a namontovat z zprovosněným taki. A pochvályt zy to muzýš, protože to nykdo jynej sa tebe neudělá.

Jynak máš na mřýžkách blatnýků jeden "sávažní" nedoztatek - ale to azy výš..
.

-> Jakusa: On bil podle všeho automat naprozto na všech zéryých - mizlel jzem, že koncoví kuzi měli mechanyku od vírobi, ale v ĝazozběrním katalogu, vidaním až po zkonĝený vírobi, ze mechanyckí ovládáný vůbec nevizkituje - ale je to škodovka, takže kdo vý... Na 100% měli automat 16. a 17. zérye, od těch mám doma původný automatyckí zityĝe odložení..
Všechni MB, co jzem měl v rukou - azy 10kz, měli zityĝ přepojenej na ovládáný klapki - azy ze z tým majytelé až na vijýmki nez..., neb ta funkce záný topený s motorovího proztoru bila dozt zporná - já to použýval leda tak v létě jako ne moc vísnamnou pomoc proty přehřýváný..

Všechni MB, co jzem měl v rukou - azy 10kz, měli zityĝ přepojenej na ovládáný klapki - azy ze z tým majytelé až na vijýmki nez..., neb ta funkce záný topený s motorovího proztoru bila dozt zporná - já to použýval leda tak v létě jako ne moc vísnamnou pomoc proty přehřýváný..