Olin / Škoda 1000 MBG Olin / Škoda 1000 MBG

komentáře | popis | fotky | Olin1000 | 12.05.15 10:52 | 132x v oblíbených
Škoda 1000 MBG DeLuxe z roku 1967.



Kompletní renovace započala 1.10.2008 a byla dokončena 1.5.2009. Litřík se letos zúčastnil sedmnácti akcí a získal 8x ocenění, z toho dokonce dvakrát první místo v kategorii Škoda 1000-1100 MB. Od 2.května kdy vyjel najel letos vice jak 2500 km.



Více se dčtete na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...



Jedna věc mi nedá spát, rád bych se pokusil zmapovat kolik je v provozu MBGéček. Mám takové tušení, že možná méně než MGXů, protože to byl model, který šel hlavně na vývoz. Jak udaje uvádějí, tak z prvních 115 vozů vyrobených na sklonku roku 1966 jich v Československu zůstalo jen 5 aut.

Pokud jste někdo majitelem, nebo o nějakém víte, dejte mi prosím vědět na můj email: olin@skodahome.cz



K 18.11.2009 mám zmapováno 9 vozů MBG :) (Čechy a Slovensko)

Olin / Škoda 1000 MBG - komentáře:

19:44:48
17.02.2010
maca
-> Olin1000: nejsou červené1
18:43:19
17.02.2010
Placko
-> Olin1000: pekné2 156
18:41:01
17.02.2010
Olin1000
Dnešní nákup - další doplněk k litříku - retro rukavičky
zvětšit Olin / Škoda 1000 MBG - obrázek od Olin1000 vložen 17.02.2010 18:41:01
15:40:04
15.02.2010
Jozka
-> saskyn2: No, na tom asi něco bude.. při těch víc jak 4. metrech vedení okolí kapiláru jistě ovlivňuje, kus je v topným kanálu, na kus táhne severák u převodovky.. Bude to plus mínus autobus, ale jestli zrovna o 10 stupňů.. jedině to teď v zimě uvařit a kouknout, jestli neukazuje jen 90°C 3.

Možná mysleli max. odchylku, ale to už bychom nad tím moc bádali a tím se na tom nic nezmění..
15:06:19
15.02.2010
saskyn2
-> Jozka: Nevím to jistě, ale myslim že to bylo celé plechové, co jsem kdysi koukal, neříkám že každý měří o 10 stupnů jinak, ale že v zimě něří cca o 10 stupnů mín, protože se ochladí i tak kapalina v celém vedení, dokonce jsem to četl i v nějaké té brožuře4
12:38:07
15.02.2010
Jozka
K těm kapilárovejm teploměrům.. když se podíváte, jak je převod z baňky na rafiku udělanej přihýbáním vehementů, lze o nějaký přesnosti a linearitě mluvit jen těžko. Ale že by všechny měřily o 10°C jinak, není pravda, měl jsem i kousky, co byly trefený naprosto dokonale (teda v porovnání třeba s teploměrem na zavařování, ne laboratorně) - myslím 65° na okraji zelenýho pole, 80° u pomocný rysky a cca 100°C na 2nd okraji zelenýho pole..
12:32:45
15.02.2010
Jozka
-> Jakuza: Tak v létě jsem u žádnýho MBčka dečku nepotřeboval a když se to hrne 90-100 km/h a je venku kolem 30°, musí všechno fungovat 1A, aby se teploměr (elektrickej) držel na 100 Celsiusech.. Dečky, ucpávky, delší řemeny a jiný vynálezy byly určený na krátký tratě a zimy, které bývaly zvykem, když jsme byli malí.. a embéčka zánovní.. protože tehdy zima byla zima, tráva v létě byla zelenější a 10 deka salámu, to byl kus!3.

-> saskyn2: Neměls v ruce krytku na "kapsáče" - zajímalo by mě, zda ten vějíř lamel byl plechovej, nebo už nějakej plast..
10:55:38
15.02.2010
Olin1000
Jsou stovkové, ale krásně laděj na mé embégéčko :)
18:44:17
14.02.2010
saskyn2
-> rubigall: Tyhlety podle toho že jsou menší tak asi ano, ale existovaly i na kapsové blatníky a ty asi na stovku nebyly3 a v návodu k tý mojí na větrák je také určeno pro š 1000MB4
17:42:01
14.02.2010
rubigall
Myslím, že tie dečky boli určené na Š100 - 110 pretože tie už nemali roletku pred chladičom...
14:56:57
14.02.2010
Olin1000
Já tam ty dečky také normálně dávat nebudu, a nyní přemýšlím jak a kam je uložit, hlavně aby netrpěly.
11:44:04
14.02.2010
saskyn2
-> Jakuza: Ano to náš pravdu, ale dost živě si pamatuju když jsme jako malí kluci měli hudrta na pole a když jsem to jednou pořádně vytočil tak se hadr co byl někde v motorovym prostoru náhle přesunul do větáku. Co ti mam povídat, na vrtuli nezustala jediná lopatka a jedna se pěkně zasekla do kapoty3
02:35:57
14.02.2010
Jakuza
-> saskyn2: vždyť větrák v Š 1000 Mb tlačí vzduch do motorového prostoru. Tak jak by vcucnul.
23:32:11
13.02.2010
saskyn2
jo dečky jsou jako dobový doplněk pěkné, já mam doma dokonce origo dečku přes větrák, ale raději to tam dávat nebudu, ještě by mi to vcucnul3
23:17:42
13.02.2010
Olin1000
-> havlik: má a dokonce funkční, ale ty dečky na mřížky se mi prostě libily :)
13:46:56
13.02.2010
havlik
teda nevim jak vy ale já mam řekl bych termostat dobrej ale i tak jako při delší jízdě v větší náloži to mam těsně kolem 100
12:50:31
13.02.2010
Jakuza
Jde o to že mi teploměr stabilně ukazuje spodní hranici zeleného pole což je myslím spojeno s nápisem 75 nebo 70 stupňů, takže ji trochu holce přitápím dečkou a v pohodě. Pokud si správně pamatuju tak tyhle motory mají rádi teploty kolem 80-90 stupňů. A protože si rád pořád s něčím hraju už z povahy mé práce, tak dečku nastavuju podle aktuální teploty. Nejsem žádný dálniční jezdec a v zime letadlo téměř nelítá. Takže jsem spíš rád že termostat podchlazuje což se dá řešit dečko než aby přehříval.
upraveno 1x, naposled 13.02.2010 12:52:12
12:39:02
13.02.2010
Danster
-> Jakuza: Přesně jak píše Saskyn na to je termostat. Mě se taky drží normálně teplota na odhadem 90-100 stupňů s dečkou úplně dole. Jen v zimě co si pamatuju od dědy a jeho 1000covky tak se dával jinej klínovej řemen na vrtuli aby se točila pomaleji a když fungovala dečka před chladičem tak v zimě se zahříváním motoru nebyl problém a nikdy nepoužíval v zimě tyhle dečky na kapsy.
11:33:43
13.02.2010
saskyn2
-> Jakuza: Tak od toho je termostat, myslim že to podchlazování je daný spíš kapilárovým teploměrem, který v zimě ukazuje o deset stupnů menší teplotu než je reálná, a jestli se ti to nezahřívá ani v létě tak bych viděl problém spíš v tom termostatu, mě to drží naprosto normálně, naopak když jedu delší dobu okolo dálničního limitu tak se to nestačí chladit a drží přes 100
10:41:42
13.02.2010
Jakuza
Učitě má, ale Š 1000Mb se mrtě podchlazovali. Téměř povinnou výbavou litrovkáře byla nějaká ucpávka na sání. Já třeba i v létě pokud fakt není vedro mám třeba z půlky zataženou dečku abych nejezdil na 70 stupňů a teplota se dostala aspoň z kraje zeleného pole
upraveno 1x, naposled 13.02.2010 10:44:08
Extreme Tyres