skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
10:43:57
21.05.2010
21.05.2010
rubigall
Mohol by si poslať tie obrázky aj mne do mailu: radix131@azet.sk Ďakujem
16:40:11
19.05.2010
19.05.2010
afro100
-> j_j: keď budeš mať tie ďalšie, môžes poslať aj tie, dík moc :)
16:38:09
19.05.2010
19.05.2010
j_j
-> afro100: posláno, mám toho ještě víc...jsou tam i obrázky jak funguje karburátor s TS a podobně. Ještě něco nascanuju.
15:58:54
19.05.2010
19.05.2010
afro100
-> j_j: ja by som poprosil, vsetke co tu su na mail v ID, dikes :)
13:58:31
19.05.2010
19.05.2010
j_j
Moderní automobil v obrazech (Tatra 138). V případě, že někdo bude chtít nějaký obrázek ve velké kvalitě, ať se ozve.
13:48:07
19.05.2010
19.05.2010
havlik
-> Duri - Prasa rider: už sem se to dočetl na tom odkazu od fífy ale díky:)
13:46:31
19.05.2010
19.05.2010
Duri
-> havlik: skusim to zhnut, co si pamatam:
vačka - ine casovanie ako dovtedy, neskorsie sa montovala seriovo
hlinikova vana - montovala sa pre 1000MBG/MBX a potom aj 1100MB
piesty - 2 rebra zospodu
hlava valcov - pre vyssi kompresny pomer
sacie potrubie - pre 2 jednokomoraky
plech pod karbesy
karbece - 2x 21-dif + ine trubicky termosytica
ovladacia konzola s pakovymi prevodmi na ovladanie karbesov
Filter box
Vyfukove potrubie
Rozvodka na benzin
Maly bezpodtlakovy rozdelovac
Mozno som este nieco zabudol
vačka - ine casovanie ako dovtedy, neskorsie sa montovala seriovo
hlinikova vana - montovala sa pre 1000MBG/MBX a potom aj 1100MB
piesty - 2 rebra zospodu
hlava valcov - pre vyssi kompresny pomer
sacie potrubie - pre 2 jednokomoraky
plech pod karbesy
karbece - 2x 21-dif + ine trubicky termosytica
ovladacia konzola s pakovymi prevodmi na ovladanie karbesov
Filter box
Vyfukove potrubie
Rozvodka na benzin
Maly bezpodtlakovy rozdelovac
Mozno som este nieco zabudol
21:07:47
18.05.2010
18.05.2010
havlik
-> Fifa: už na to koukam
20:53:20
18.05.2010
18.05.2010
Fifa
-> havlik: tady skoda-mb.prekladys.com/ je to dokonale napsané v technických údajích. Ještě je tam jiné časování vačky, hliníková vana a možná nějaké drobnosti o kterých(zatím) nevím.
19:19:25
18.05.2010
18.05.2010
j_j
-> havlik: na tohle nechám odpovědět fundovanější...já jen doplnim, že na MBG/MBX byl bezpodtlakovej rozdělovač. (viz.foto dole).
1000 MB 1000 MBG
stupeň komprese 8,3 9
max. výkon SAE (k/ot.min-1) 42/4650 52/5200
točivý moment SAE (kpm) 7/2800 7,7/3000
1000 MB 1000 MBG
stupeň komprese 8,3 9
max. výkon SAE (k/ot.min-1) 42/4650 52/5200
točivý moment SAE (kpm) 7/2800 7,7/3000
19:15:47
18.05.2010
18.05.2010
havlik
-> Fifa: Jakej byl rozdíl v těch motorech krom těch karbeců?
19:12:26
18.05.2010
18.05.2010
j_j
-> Fifa: myslel sem co tam narvat dva DIF 24 za sebou? :) hele jemu je mírnej nezájem docela fuk...má všechny poválečný škodovky, bud prodá nebo ne...
18:11:47
18.05.2010
18.05.2010
Fifa
-> j_j: Klasická karburace tam je. Jezdit to bude. Ale...
Určitě se zeptej. Opatrně ať ho nevystrašíš ;-) Chce to předstírat mírný nezájem, však to znáš
Určitě se zeptej. Opatrně ať ho nevystrašíš ;-) Chce to předstírat mírný nezájem, však to znáš
17:49:58
18.05.2010
18.05.2010
j_j
-> Fifa: jj, je to pecháček :) k tomuhle sem přišel jak slepej k houslím (celý auto dílů z Plzně za 2 000,-), byl by problém tam narvat klasickou karburaci (DIF 23x24) ?
hele já se ti zkusim zeptat jednoho týpka na tu novou 2 karburaci,ale viděl jsem ho jednou...nemůžu nic slíbit (neni to můj kámoš) :(
hele já se ti zkusim zeptat jednoho týpka na tu novou 2 karburaci,ale viděl jsem ho jednou...nemůžu nic slíbit (neni to můj kámoš) :(
17:23:53
17.05.2010
17.05.2010
Fifa
-> j_j: a já tě chtěl ukecávat..Vidím že by to bylo házení hrachu na zeď. Já mam zase celý auto, ale něco mu chybí