MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

23:01:50
27.09.2010
j_j
"nejsem vrak!"....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 23:01:50
23:00:46
27.09.2010
j_j
původní motůrek...pod výrobním štítkem bylo napsáno žlutě číslo 24 - nevíte co by to mohlo značit?
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 23:00:46
22:57:43
27.09.2010
Izzy Power - zrušená registrace
Nahodou pěkné:D dvoubarevné jsem ještě neviděl..:D
22:55:48
27.09.2010
j_j
kola speciály....předchozí majitel měl smysl pro originalitu vozu (1.-15.) série mají mít disky ve slonové kosti6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 22:55:48
upraveno 1x, naposled 28.09.2010 11:51:23
15:11:48
13.09.2010
Jozka
-> rubigall: Hlavně si nezapomeň předem odměřit díry, který budeš muset odvrtat pro průchod trubek - dle konkrétního HB válce. Originálníma to nejde prostrčit ani za boha. A dává se to do MB pěkně blbě, díky dvojitý podlaze kufu..
02:31:04
13.09.2010
hagios
Chlapi, nebláznite, aj môj HBV+HSV vyzeral na prvý pohľad žalostne, ale po vyčistení a výmene všetkých gumičiek sa tvári presvedčivo. Aj keď ho v praxi vyskúšam až neskôr, rozhodne nehodlám dat HBV zo stovky, keď som sa bavil so starou nápravou, aby zostali bubny.. A aj tak sa mi zdá ten origo taký nejaký šikovný4 Ináč tu to bratia máte za 3500,- pragos.cz/veterani/obr.ph p3?id=9582&am... 8
22:34:03
12.09.2010
Krupp
-> rubigall: O těch tvých kotoučích vím, řešil jsi ty ramena a čepy, že? Já jsem líný shánět ještě kotouče takže to bude origo 1 A brzdy se uvidí - radší bych ale jednookruh.

Zrovna dneska jsem zkoušel rozebrat svisláky ale moc se nezadařilo tak jsem toho nechal a vrhnul se na šaltrpáku :)) Jsem zvědavý kolik částí z těch svisláků bude použitelných .
upraveno 1x, naposled 12.09.2010 22:38:01
22:18:28
12.09.2010
rubigall
ja asi budem dávať dopredu kotúče a HVB zo stovky. žiaľ origo HVB mám tiež v dosť žalostnom stave a bezpečnosť...36 ale ak sa mi časom podarí dať origo HVB do použiteného stavu....
21:58:12
12.09.2010
Krupp
Zkušenosti jsou to nejcennější :) já bych je ocenil hlavně při koupi :))

HBV právě že nevím. Je vyrezlý celkem fest, spíš nepoužitelný. Mám tu kousek firmu Bekas (bekas.cz), psali tam že dělají repase nebo že by byli schopni udělat celé válečky. Ale cenu tam měli cca 2500, což mi přišlo dost. Tak jsem si říkal že bych to zkusil nechat udělat u nás ve firmě. Udělal jsem výkres v CADu, ale s těmi rozměry nevím nevím, přece jen spousti z nich jsem kvůli rzi musel tipnout. Chtělo by to ještě přeměřit na nějakém zachovalejším. Teď nedávno tu nabídku stáhli takže nevím na čem jsem. Ale trubky a hadice asi budu brát odtamtud.
upraveno 1x, naposled 12.09.2010 21:58:51
20:58:52
12.09.2010
j_j
-> Krupp: sejdem se...tak ze 3 roky :) HBV bude repásek, nic jinýho asi nezbejvá nebo jak to budeš řešit ty? 6 v říjnu se půjdem podívat MBčku s kámošem pořádně na zoubek, on už má zkušenosti s renovací nerozdíl ode mě...
22:29:57
11.09.2010
Krupp
rubigal má pravdu. doufám že tenhle trojlístek někdy uvidím živě :)

a když už se ptám - v jakém stavu máš brzdy (HBV) necháváš původní nebo repas nebo něco jinýho?
19:03:00
11.09.2010
rubigall
-> j_j: to si pekne povedal5
22:47:52
10.09.2010
j_j
-> Krupp: vážně se mi libí ta tvoje 68...jsme tady ještě s rubigalem takovej trojlístek renovace standardů...a tak to má bejt...15
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 10.09.2010 22:47:52
22:34:29
09.09.2010
Krupp
To je pěkný cíl, na MBGčko za to ale stojí :) Já už o další MBčko zájem nemám.. maximálně kdyby se naskytla dobrá koupě tak bych vzal klasickou žábrovku.. Ale spíš se dívám po jiných (něškodovkách) To je ale spíš takový wishlist :))



Teďkom mám mokro v garáži takže nejbližší plán zaizolovat, potom donatírat nápravnici, štíty brzd a možná něco z toho i složit. Během zimy drobnosti jako startér, motorek stěračů, věci do komaxitu, zinek na mechanismus dveří a tak. Vařit se bude příští rok, bohužel.
upraveno 1x, naposled 09.09.2010 22:34:57
21:07:30
09.09.2010
j_j
-> Krupp: na 2...jednou to MBGčko seženu (2K, rozdělovače, filtrbox mám) 4 a jak ty pokračuješ? ještě ta nejsou nový přední podběhy,kterých si velmi cením ;)
upraveno 1x, naposled 09.09.2010 21:08:22
21:04:16
09.09.2010
Krupp
No to se bude pane renovovat. Akorát počet některých dílů mi nějak nesedí s počtem karoserií :)) neděláš z toho T813, že ne? 1
14:16:20
09.09.2010
j_j
-> Stvivi: díky,ale teprv bude...:) někaý věci už an ní mám a ted jí s kámošem začnem pořádně rozebírat :)
08:05:02
09.09.2010
Stvivi
ta MBcka je lahodka
21:46:57
02.09.2010
j_j
-> doking: povoluju,to co jde:) zinkovat kastli nebudu ale zeptám se ti v roudnici 6
10:19:46
26.08.2010
doking
-> j_j: máš nějaký systém přitom rozebírání,nebo demontuješ prostě to co tě napadne,popřípadě to co jde jen samo ? :-) Jo a ještě jsem se chtěl zeptat, přemýšlel si i o pozinkování kastle nebo to jen opískuješ dáš základ a vrchní ?
upraveno 1x, naposled 26.08.2010 10:45:01
Extreme Tyres