MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

09:09:27
19.05.2011
Jozka
-> j_j 18.05.11 14:46:48: Hele, to jde před praním od sebe oddělit, ty popruhy od přezek 3 3.
17:55:24
18.05.2011
j_j
-> Danster: díky moc. mám tyhle (vpravo nahoře) - je to pitomá fotky ještě od prodávajícího, navíc v bordelu - ale jsou to ty z chromovejma přezkama, protože si pamatuju že se to z nich loupe - jinak jsou docela v pěknym stavu 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 18.05.2011 17:55:24
17:30:51
18.05.2011
Danster
-> j_j: Ale letecké pásy budou určitě vypadat líp než ty moravany co jsi tam měl podle fotek při koupi4
17:29:16
18.05.2011
Danster
-> j_j: Budu se snažit to napravit až bude čas 4 Jednu fotku jsem vyhrabal po sundání potahů kde je aspoň trochu vidět pás viz moje karta auta 4 Na model 67" buď patří ty pásy co mam já a nebo ještě takový starší co mají chromovou přesku ty měl děda na svojí 66" jestli budeš chtít tak se po nich kouknu a vyfotím 6
17:06:44
18.05.2011
j_j
-> Danster: díval jsem se,ale fotku jsem nenašel - ty tam máš sice milon fotek auta, ale žádný specialitky (pásy, fotky podvozku, kufru, interiéru, motoru) 4 to bys měl napravit 6 co tam mám hodit, ty moravany nebo druopoly? nevíš co tam bylo z fabriky v roce 1967 ? díky
upraveno 1x, naposled 18.05.2011 17:07:43
17:00:43
18.05.2011
Danster
-> j_j: Vím které myslíš mam je v mém MB 4
16:56:40
18.05.2011
j_j
-> Danster: mám ještě Druopoly - víš jaký myslim? takový zacvakávací na magnety a jsou modrošedý...ty jsou ale před renovací 6
16:54:24
18.05.2011
Danster
-> j_j: Letecké pásy 1
14:46:48
18.05.2011
j_j
velké prádlo 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 18.05.2011 14:46:48
16:09:30
11.05.2011
j_j
-> Durnbach: tak se podívej na VOSku - to je nádherný auto od O. Meduny. takovej "vobří sedan 1200" 6 ty seš na ty Fritze vid? kdybys viděl Hispanu v MB tak bys teprv viděl co je luxus...mám jí nafocenou....
12:20:59
11.05.2011
Durnbach
Tak tá 770 je pancéřovaná, proto vypadá jako tank. 3
11:46:18
11.05.2011
j_j
ten superb vypadal o dost líp než tenhle medvěd - byl z roku 1940,takže měl kulatější kastli a zapuštěný světlomety. stříbrnej...no prostě skvělej,ale goring ho nechtěl...něco jako když brežněv nechtěl 110 R 6
10:40:56
11.05.2011
Durnbach
Superb nevypadal špatně. Ale vždy tu byl: http://www.youtube.com/wa tch?v=LWjvoyc6-D4
10:26:52
11.05.2011
j_j
mimochodem myslí, že nádherného Superba ve stříbrné barvě dostal i feťák Goring - ten měl ale i vojenské vybavení ( Notek atd.) fotku bohužel nemůžu najít - měl byste jí někdo prosím ?
10:25:43
11.05.2011
j_j
auta5p.eu/vystavy/.../sal on_061b.jpg



mám ještě nějaké fotky ve fotáku,ale myslím, že fotky z Muzea v MB jsou všem notorický známé - přesto dám nějaké fotky na rajče.
10:22:56
11.05.2011
j_j
slavná fotka.... před a po :)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 11.05.2011 10:22:56
10:22:01
11.05.2011
j_j
nádhernej Superb Vlado Klementise - tohle jméno asi Vám mladším nic neříká 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 11.05.2011 10:22:01
10:21:05
11.05.2011
j_j
10:20:31
11.05.2011
j_j
Extreme Tyres