MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

22:38:00
08.05.2011
j_j
OD VLASMIHO :



1000 MB 349348

1000 MB De luxe 52411

1000 MBG De luxe 3287

1000 MBT 13091

1000 MBX De luxe 1403

1100 MB De luxe 22487

1100 MBX De luxe 1114

Celkem vyrobeno 443141 ks
17:36:19
01.05.2011
j_j
-> Brabi1987: jsou to použitý věci, něco snad jo 4
16:00:27
30.04.2011
Brabi1987
-> j_j: tak co už si ty díly prohlídnul podrobně?použiješ něco aspň?
21:39:19
27.04.2011
PAV-PO
-> j_j: 40 na 100 to jde. Ja pamatuju jeste Zila na vojne, to bylo v terenu skoro 100 za 100. Na silnici byl ale rozumejsi.
14:59:17
27.04.2011
j_j
-> PAV-PO: nepřejde, je to hustý auto...40 l / 100 km ale ta síla a respekt jakej má na silnici...je to fakt velký auto...
14:19:55
27.04.2011
PAV-PO
-> j_j: To je dobry, zkus s tim pak zajet k pumpe a ten uchvat te brzy prejde...
23:23:26
26.04.2011
j_j
-> afro100: to jsem si taky říkal...jenže pak rozjede ten 6ti válec a 4 litr (na což my 4válcový litráčci nejsme zvyklý) a úplně mě to uchvátilo.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 26.04.2011 23:23:26
23:11:12
26.04.2011
afro100
-> j_j: mna celkom pobavilo, akym stylom to komentoval 4 Dodge pekny, ale nie uplne moja salka kavy ... :)
23:09:40
26.04.2011
j_j
-> afro100: Pávka jen komentoval chybu v textu 4 radši mi řekni jak se ti líbí Dodge 6
23:06:21
26.04.2011
afro100
-> PAV-PO 26.04.11 22:07:49: 3 3 to by mal byt zdvihovy objem, nie kW
22:53:04
26.04.2011
j_j
22:46:49
26.04.2011
j_j
22:46:23
26.04.2011
j_j
22:45:30
26.04.2011
j_j
tohle má mámin kamarád, dneska jsem s tím dvakrát jel 2
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 26.04.2011 22:45:30
22:07:49
26.04.2011
PAV-PO
Ten link na historii Favorita je pekny, ale 115S si nedovedu predstavit s motorem o vykonu 1137kW. Mel by pod kapotou trochu tesno. Navic v principu dragstery maji nahon na zadni napravu.
10:58:13
26.04.2011
j_j
-> Jozka: 3
10:51:19
26.04.2011
Jozka
Anebo Citroen vypranej v příliš horkej vodě..3 Nakonec, Oltcit je potratem Citroena..
10:42:01
26.04.2011
j_j
-> Jozka: ten jeden vypadá jak Olcit 8
10:40:58
26.04.2011
Jozka
-> j_j: Opravdu zajímavý.. Jako je zajímavý, že i když od Italů, tak má původní verze francouzkej šmrnc (stejně jako jiný auta, navržený v Itálii pro Francouze..).
Extreme Tyres