skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
pak bych se chtěl ještě zeptat na nějakou základovku ve sprayi - asi se vám to nebude líbit, ale právě na na kov obroušené drobnosti, to nemusí být špatné - pak bych na to hodil normální vrchní barvu.
-> Fifa: díky za infromace, ted jsem zase doma, tak embéro odpočívá na chatě ve stodůlce - za týden na něm zase budu něco dělat.
-> rubigall: taky díky, to je dobrý vědět, že se vyrábšj i nadále.
Ted se zabývám chladičem, který jsem koupil asi před týdnem za 200 ičí. Líbilo se mi na něm to, že nemá z viditelné strany prohnuté chladící žbrlení. Dneska jsem sundal kryt chladiče a brousil jsem ho - jakou černou a jakou šedivou barvu jste prosím použili na jeho barvení ? černá je zvenku, myší šedá zevnitř. tady podle fotky poznáte, co mám namysli. jj1987.rajce.idnes.cz/sko da_1000_MB
díky


Ted se zabývám chladičem, který jsem koupil asi před týdnem za 200 ičí. Líbilo se mi na něm to, že nemá z viditelné strany prohnuté chladící žbrlení. Dneska jsem sundal kryt chladiče a brousil jsem ho - jakou černou a jakou šedivou barvu jste prosím použili na jeho barvení ? černá je zvenku, myší šedá zevnitř. tady podle fotky poznáte, co mám namysli. jj1987.rajce.idnes.cz/sko da_1000_MB

-> j_j: existuje taký špeci šrobovák na ktorý sa udiera kladivom. Každým úderom sa šroubovák pootočí o kúsok - neviem ako sa to volá ale má ho jeden známi tak to skúsim prezistiť.
Ja som pri demontáži dverí vyrážal tie čapy ale v konečnom dôsledku som aj tak musel odskrutkovať zo stĺpikov aj pánty. A na predných dverách sa ten čap nedá vyraziť bez mierneho poškodenia dverý.
-> doking: tieto skrutky vyrába firma Remont (posledné čo mali som od nich kúpil ja, ale teraz čakám kým vyrobia ďalšiu várku) Sú dokonca chrómované...
Ja som pri demontáži dverí vyrážal tie čapy ale v konečnom dôsledku som aj tak musel odskrutkovať zo stĺpikov aj pánty. A na predných dverách sa ten čap nedá vyraziť bez mierneho poškodenia dverý.
-> doking: tieto skrutky vyrába firma Remont (posledné čo mali som od nich kúpil ja, ale teraz čakám kým vyrobia ďalšiu várku) Sú dokonca chrómované...
-> j_j: Tapecy jdou ze dveří relativně dobře a slída taky něco vydrží. Toho bych se tak moc nebál. Dveře rozhodně povolit. Já na 69 měl už na křížák. Šly všechny dobře.Často ale jdou špatně. I na drážku doporučuju šroubovák se6hranem u držadla a při povolování tlačit na šroub co můžeš. Olejem nebo přípravkem na zarezlé spoje a poklepem rozhodně nic nezkazíš.
-> havlik:
no právě, já zatim rozebral tak převodku řízení :) zejtra musim vyndat tapecy z náhradních dveří, tak snad mi nepraskne ta slída 


-> j_j: kdyby jen těhle věcí:D nepočítam dva sedany, 1203 atd je toho moc a nejen škoda produkce
-> J3STER: a ty se směješ mojí sekyrce
ba ne...musím to vyzkoušet zase mojí "olejo-ťuk ťuk" metodu, pak uvídím, co to udělá.
-> havlik: to je fakt, já sem takovej beginner v rozebírání - ty máš určitě za sebou rozebrání 2 spartaků, 1 octávky, erka, 3 embéček a kila
já sem zatím nesundal dveře a ani nevyndal motor
Navíc si musím koupit pořádný nářadí a ne to dělat s věcma pamatující mocnářství.

-> havlik: to je fakt, já sem takovej beginner v rozebírání - ty máš určitě za sebou rozebrání 2 spartaků, 1 octávky, erka, 3 embéček a kila


toho naděláte na totálně kašovitý 64ce jsem je povolil
Lze tyto šrouby,ještě sehnat nebo ne,né že bych je chtěl záměrně ničit,ale vím o tom své a zrovna tyhle bych nechtěl nahrazovat něčím z hornbachu,bohužel mi taky jen tak nejdou povolit a šrouby u nárazníků a blatníků ano...
-> j_j: Já jsem musel ty šroubky nahřát plamenem.
-> J3STER: šroubek co nejde povolit zaleju olejem vložim do něj šroubák, jemně seshora "ťuk,ťuk" sekyrkou (nenašel jsem kladivo) a pak už to jde povolit v pohodě.
-> havlik: oki, díky za odpověď.
ty šrouby mě nejdou vůbec povolit
to i přední nárazník jehož šrouby byly hlavami venku z podběhu u kola šly parádně,ale tohle ani ň.



-> j_j: to asi nehnijou ale proc to delat polovicate, navíc uz vidim jak pak na olakovaných dveřích a karoserii tam natloukáš ten čep
-> j_j: Tak ty sundáváš sedačky sekyrkou?

Tunerlada rozebíral nápravu krompačem tak ses asi inspiroval.


Tunerlada rozebíral nápravu krompačem tak ses asi inspiroval.

-> doking: přesně, to jsem si myslel taky, ale jsem amatér a tak si nechám samozřejmě poradit od -> havlika: , kterýho ještě poprosím o zdůvodnění, jeslti by mu to nevadilo. V tomhle místě MBčka snad nehnijou a tak by ponechání při pískování snad nevadilo. Nebo se pletu? díky moc.
povolit
také by mě zajímalo,co je lepší,zda vyklepávat čep,či povolit šrouby.Když vyklepnem,čep myslím,že si ušetříme práci s opětovným spasováním. :-)
kámošky předek byl prvním továrním jezdcem fy Laurin and Klement na motocyklech ...hodně dobrý 

-> Jozka: já vim,ale byl jsem línej,takže jsem oddělil jen ty velký hlavní a i tak se to vypralo skvěle :) mírně jsem ještě naleštil ty upínací přezky - jinak mají pěknou patinu, rozhodl jsem se, že interiér bude co nejvíc původní (gumy,sedačky,tapecy,palu
bku nebudu nechávat stříkat, jen asi volant dám novej a sehnal jsem si taky hlavu řadičky)...vždyt mě znáš, já jsem blázen 
