skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MBX, rok výroby 67, auto 247038, motor 248220/3, pořízeno v roce 2000 za 6 tisíc zvláštním způsobem- kolega v práci se chlubil, jak koupí MBX od kamaráda "v dobrém stavu" a dovezl tohle.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Jožka MBX2 - komentáře:
12:06:25
25.12.2011
25.12.2011
auta.petr
MBXko je taky můj sen, mám teď možnost jedno koupit, ale ještě jsem se ani neodhodlal na něj jet podívat, jediné co zatím vím, že je v předrenovačním stavu a stojí 100 tisíc. Když koukám na ty první fotky, co tu máš, tak můžu jen smeknout pomyslný klobouk a těším se na další poznatky z tohoto skvostu
07:44:36
15.12.2011
15.12.2011
Jozka
-> Brabi1987: Hrozně pomalu z různých důvodů. Aktuálně přibyly nějaké díly (třeba new zadní nárazník), organizoval jsem repasi smalt. znaků rudých a začínám po všech koutech hledat komaxovaný a zinkovaný komponenty všehno možnýho, abych mohl přes vánoce skládat do podsestav..
23:53:37
14.12.2011
14.12.2011
Brabi1987
-> Jozka: jak pokračuješ ve stavbě?tenhle projekt mě moc zajímá
08:33:30
01.11.2011
01.11.2011
Jozka
Ne moc originál dynamo.. vzal jsem zaručeně funkční, nechal zkontrolovat, vyměnit uhlíky, komaxit, zinek.. bohužel jsem nechal asi nazinkovat samodomo podložky předchozího ladiče..
07:37:57
26.09.2011
26.09.2011
Jozka
-> Duri - Prasa rider: Přesně tak...
08:52:31
22.09.2011
22.09.2011
Duri
-> Jozka 22.09.11 08:31:40: Šperhák-lock :D
08:31:40
22.09.2011
22.09.2011
Jozka
Někdo po mě kdysi chtěl vědět, jak vypadá v reálu tahle věcička..
08:56:52
07.12.2010
07.12.2010
Jozka
-> zralous 06.12.10 19:41:15: Tak to určitě chci, trochu odspoda, z boku a hlavně lehce zhora. Alespoň.. i když líp by bylo si ohmatat, ale vzhledem k tomu, že oba trpíme nedostatkem času, tak to asi moc nehrozí.
08:53:15
07.12.2010
07.12.2010
Jozka
-> dejf: Já se poptám, ale ty plechy jsem pořídil stejně -> zralous: , akorát postupně a ze dvou aut - a lituju, že jsem si jich neopatřil v minulosti víc, zvlášť v naposledy likvidovaným kile (jsou skoro stejný jako MB) byly parádní, ale nebyl bohužel čas. A novej jako ND jsem ještě nikdy neviděl..
19:41:15
06.12.2010
06.12.2010
zralous
-> Jozka: nazdárek, tak už ám zadní blatníky odstrojené, jeden zadní práh je dokonce po celé délce původní a nevyvařovanej, tak pokud budeš chtít, udělám ti konečně pár fotek.
19:39:29
06.12.2010
06.12.2010
zralous
-> dejf: sehnal jsem 1000MB s pěknou podlahou, tak jsem si je odvrtal. Myslím, že jako ND vůbec nebyly, nebo jsem je nikdy nikde neviděl.
14:31:57
30.11.2010
30.11.2010
dejf
Ahoj, shaním plechy pod před. sedačky tzv. boule, nevíš o někom, koupím, díky za info
08:58:29
19.07.2010
19.07.2010
Jozka
-> tenax: SPZ je sice SPZ, ale taková ta blbá menší hliníková, nějaký mám dojem CK?, při převodu se sice tehdy neměnily, ale původní už není.
Stále ještě zvolna hromadím a repasuju díly, aktuálně konečně připraven snad krom páky převodky originál komplet přední nápravy..
Stále ještě zvolna hromadím a repasuju díly, aktuálně konečně připraven snad krom páky převodky originál komplet přední nápravy..
11:39:08
14.07.2010
14.07.2010
tenax
Jak to jde s MBX kupředu?
Díky za info výrobních čísel, a co SPZ, je tam původní nebo jaká?
Díky, zwmbx
Díky za info výrobních čísel, a co SPZ, je tam původní nebo jaká?
Díky, zwmbx
14:46:09
19.03.2009
19.03.2009
Jozka
-> zralous: Aby to vyšlo alespoň 10 tisíc za sadu, muselo by se najít 400 zájemců.. Takže holt budeme lepit a improvizovat.
22:13:16
18.03.2009
18.03.2009
zralous
-> Jozka:
Celková cena za formy by přesáhla 400tis, takže je to pasé..
Celková cena za formy by přesáhla 400tis, takže je to pasé..
23:32:48
24.02.2009
24.02.2009
zralous
-> Jozka: Už jsme na to teď o víkendu trochu koukali, když to pujde tak jak si představuju, tak by to mělo být pouze ze dvou hlavních částí, plus dvě části zásuvné.. Cenu asi prodraží vyjiskřování, na jiný způsob výroby "hříbků" po obvodu jsme nepřišli.. No a to ještě není zaručeno, že pak půjde guma z formy ven.
10:31:13
23.02.2009
23.02.2009
Jozka
-> zralous: No je fakt, že bych měl asi hlavu v pejru, zvolit u toho dělící rovinu.. Ale na ten blinkr, to jsem se ptal tak mezi řečí v jedný firmě na takové to trvalé provedení - ony prej jsou formy na omezený počet ks a levnější..
23:13:53
18.02.2009
18.02.2009
zralous
-> Jozka: to máš pravdu, tohle je ještě o něco složitější
08:03:19
17.02.2009
17.02.2009
Jozka
-> zralous: OK, je to jen pár cm navíc.. Jinak formu na kapkovej blinkr mi od oka odhadli na 60-80 tisíc... i když to je něco trochu jinýho..