skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MBX, rok výroby 67, auto 247038, motor 248220/3, pořízeno v roce 2000 za 6 tisíc zvláštním způsobem- kolega v práci se chlubil, jak koupí MBX od kamaráda "v dobrém stavu" a dovezl tohle.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Jožka MBX2 - komentáře:
-> Jozka: no tak uvidíme, s jakou cenou přijde, myslím, že na předběžné spočítání postačí i ze sedana. Dám ti vědět.
-> Tomo-DK: To jo, všechno je atyp..
-> xMart: Zkoumal jsem i jestli by nešly zmenšit gumky z 1203, ale moc si s tím lepidlem nevěřím - i když teď jsem dostal na nějaký tip..
-> zralous: No já myslím, že by se pár lidí připojilo a náklady by se rozložily.. Já tedy skoro určitě. Kuchal jsem dva MBXy, nic jsem nezmršil víc, než už bylo, ale dávat to zpátky na auto.. Třeba by jako vzor postačily, nezdaří-li se tobě, můžeme se domluvit..
-> xMart: Zkoumal jsem i jestli by nešly zmenšit gumky z 1203, ale moc si s tím lepidlem nevěřím - i když teď jsem dostal na nějaký tip..
-> zralous: No já myslím, že by se pár lidí připojilo a náklady by se rozložily.. Já tedy skoro určitě. Kuchal jsem dva MBXy, nic jsem nezmršil víc, než už bylo, ale dávat to zpátky na auto.. Třeba by jako vzor postačily, nezdaří-li se tobě, můžeme se domluvit..
ahoj, koukam, že řešíme stejnej problém
Pokud se mi povede nějak vyoperovat ty starý gumy, aby se podle nich nechala vyrobit forma a ta bude za nějakou rozumnou cenu, tak bych je nechal odstříknout. To už vyjde na pár stovek. Ale děsím se, co ta forma bude stát, sice od kámoše, ale i tak. Blbý je že jsou potřeba 4ks..

→ Jozka. Jestli myslis tesneni kolem trojuhelnikovych okenek tak ty se daji opravit pomoci profilu z tesneni ze 4dverka ktery se vlepi na poskozeny misto. Kdyz si das zalezet tak to vypada i celkem rozumne. MBX tesneni proste neni : ( jo a lepil jsem to vterinovym lepidlem na gumu a v poho.
-> Jozka: fuha :(( to je pruser co ??? :((

-> Tomo-DK: Na autě jako takovým bohužel nic.. Jsem na mrtvým bodě zejména s těsněníma kolem oken..
-> Jozka: je nieco nove ???
-> David29: Takový chvíle už byly a určitě ještě přijdou další..

Přeju hodně štěstí na renovaci MBX...né že ho hodíš do štotu! 

Moc Ti fandím, at to všecko seženeš a ať Ti to vyjde
-> dejf: Rám jsem zplodil sám na základě původní dílenský příručky pro 1000MB,kde byly nejen půdorysný rozměry jako v pozdějších vydáních. Taky je na tři díly jako seřizovací, jen trochu zesílenej. Ale nedodělanej, den po výměně podlahy vypli v hale proud (a pak zbourali). Už jsem nestihl provizorní nabodování nahradit šroubama a kolíkama a před dalším použitím se bude muset zase složitě doměřovat a rovnat..
Ahoj, pri renovaci tvyho mbx- ka na fotkach vidim zajimavej ram na kterem lezi karoserie ten je tvuj? dik David

no prosím.je zázrak kolik se jich dochovalo,navíc to neni nijak robustní auto,spíš naopak.držím ti palce a mám na tebe hned jednu prosbu:můžeš mi prosím poslat foto oblasti pod sundanym zadním blatníkem?nevím jak vypadá práh pod tím blatníkem a mechanismus stahování okna.moc děkuju.
zdenek.vlach@seznam.cz

-> Jozka: Tak zatial sa zda, ze ti to ide super, mas predsa MBX, to ti tisko zavidim a prajem ti aby ti to vsetko vyslo...hlavne to dotiahni a vystavuj na zrazoch, uz sa tesime. Postupne prihadzuj foto. Maj sa.
vela stastia sa praje, podlaha sadla vyborne, co viac si priat ...
-> Max: Těšíme se oba, ale letos to asi nebude. Loni jsem měl letní dovolenou jen 2 a půl dne a letošní asi padne na klasickou 1000MB, takže práce se omezujou na to, že slídím v koutech a když něco naslídím, odnesu to na komaxit.
-> Jozka: takže zatím čeká a těší se na renovaci ? 

-> dejf: + -> Pavel P.: díky, napřesrok na to vletím.. Jsem se snažil zamezit vzniku vrtulovitosti.. Tuhostí to nevyniká ani normálně, natož v tomhle stavu a bez podlahy..
pěkná prolejzačka uvnitř :-))... tak hodně štěstí při renovaci.
