-> Bukaj: Diky moc, znie to velmi dobre, urcite vyskusam :)
Som si skoro vcera ruky zodral, a moc pekne to nie je.Vedel som,ze to chce chemiu, len som nevel aka je osvedcena a bezpecna
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MBX, rok výroby 67, auto 247038, motor 248220/3, pořízeno v roce 2000 za 6 tisíc zvláštním způsobem- kolega v práci se chlubil, jak koupí MBX od kamaráda "v dobrém stavu" a dovezl tohle.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Jožka MBX2 - komentáře:
23:40:01
30.01.2012
30.01.2012
j_j
-> Bukaj: tohle už je i na mě moc
23:37:13
30.01.2012
30.01.2012
Bukaj
Myslím, že jak De Luxe, tak Standard slepice jsou mosazné, ale Standard je ještě pokoven (pocínován?). Osobně jsem slepice čistil roztokem kyseliny citronové (koupíte v potravinách, nebo drogerce) v teplé vodě. Sežere oxidy a zbyde téměř čistá mosaz - trochu nažraná měď
Pak to umeju a pomocí tekutého prášku na nádobí (Cif) odstraním zbytky poškozeného kovu. Nakonec jemnou brusnou pastu a Tempo. Znovu umýt a případně zakonzervovat.
66 De Luxe se od novějších De Luxe slepic liší v červeném smaltu - 66 je světlejší červená a novější provedení je tmavší transparentní červená - je skrz ni vidět vrásčitý reliéf mosazného podkladu
Pak to umeju a pomocí tekutého prášku na nádobí (Cif) odstraním zbytky poškozeného kovu. Nakonec jemnou brusnou pastu a Tempo. Znovu umýt a případně zakonzervovat.
66 De Luxe se od novějších De Luxe slepic liší v červeném smaltu - 66 je světlejší červená a novější provedení je tmavší transparentní červená - je skrz ni vidět vrásčitý reliéf mosazného podkladu
21:28:39
30.01.2012
30.01.2012
Duri
Cim cistite u tych cervenych deLuxovych znakoch to zcernane rozhranie (mosadz?) medzi jednotlivymi farbami smaltu, ze to mate krasne leskle. Ja to mam takmer na vsetkych znakoch zoxidovane a cierne. Nejde to dolu ani silichromom, ani cisticom na kovy ani tempom...
U Cierno-bieleho znaku standard to ide fajn, ten podklad je z nejakeho ineho matrosu/zliatiny a ta nema take tvrde oxidy.
U Cierno-bieleho znaku standard to ide fajn, ten podklad je z nejakeho ineho matrosu/zliatiny a ta nema take tvrde oxidy.
12:59:41
30.01.2012
30.01.2012
Jozka
Jsem děsná trubka, já ty originály uschoval tak dobře, že jsou k nenalezení..
Dojmy jsou asi správný, červená je asi světlejší, metalízovej efekt vyvolává spíš zvrásnění odlitku, než smalt samotnej. Možná ty 66-kový by šly jednodušeji.
Původní smalt byl dle mě očištěn celej, výrobu ze standartů by asi prodražilo pokovení, jejich podklad je šedě kovový - nebo ne..?
Dojmy jsou asi správný, červená je asi světlejší, metalízovej efekt vyvolává spíš zvrásnění odlitku, než smalt samotnej. Možná ty 66-kový by šly jednodušeji.
Původní smalt byl dle mě očištěn celej, výrobu ze standartů by asi prodražilo pokovení, jejich podklad je šedě kovový - nebo ne..?
22:59:41
26.01.2012
26.01.2012
Bukaj
-> j_j 25.01.12 22:53:52:
Ne, děkuji, sám mám zásoby, 66 mám sadu a "třpytivek" (hezký pojmenování) asi tři sady
Jen jsem myslel, že by mne zajímalo, jestli to dneska uměj zrepasovat
Ne, děkuji, sám mám zásoby, 66 mám sadu a "třpytivek" (hezký pojmenování) asi tři sady
Jen jsem myslel, že by mne zajímalo, jestli to dneska uměj zrepasovat
22:53:52
25.01.2012
25.01.2012
j_j
-> Bukaj: mám 2ks 1966 deluxe a jeden znak deluxe třpytivku, jestli je chceš půjčit na výrobu replik tak není problém.
15:03:09
24.01.2012
24.01.2012
Péďa17
-> Bukaj: taky se mi zdá odstín světlejší než u originálu ale máš pravdu že fotky klamou
-> Jozka: krásná práce
-> Jozka: krásná práce
15:31:00
23.01.2012
23.01.2012
Bukaj
-> Jozka:
Podle fotky se mi zdá ta červená světlejší, než na originálních, ale fotky klamou. Zajímalo by mne, jak odstraňuje zbytky původního smaltu a tudíž zda (předpokládám, že ano) lze z obyčejných "standard" černých slepic vytvořit červené "De Luxe". A ještě více by mne zajímala varianta "De Luxe" slepic modelu 66 - světlečervená netransparentní
A pokud by byla možná množstevní sleva, mohli bychom se třebas domluvit v rámci Virtu na větší zakázce...
Podle fotky se mi zdá ta červená světlejší, než na originálních, ale fotky klamou. Zajímalo by mne, jak odstraňuje zbytky původního smaltu a tudíž zda (předpokládám, že ano) lze z obyčejných "standard" černých slepic vytvořit červené "De Luxe". A ještě více by mne zajímala varianta "De Luxe" slepic modelu 66 - světlečervená netransparentní
A pokud by byla možná množstevní sleva, mohli bychom se třebas domluvit v rámci Virtu na větší zakázce...
14:12:06
23.01.2012
23.01.2012
Jozka
-> Duri - Prasa rider: + -> Bukaj: Výsledek není vůbec špatnej, aktuálně jsem ale kamsi založil origo novej, aby se dalo porovnat zcela zodpovědně.
Dělal to smaltér pražský pan Čížek, jestli jsem dobře pochopil, tak kov (slitina) jen oživen, to bílé je "pravý" smalt, vypalovaný na 800°C, červený je dekorační na 200°C .. Právo šířit kontakt jsem si vyžádal, ale bez toho porovnání s originálem zatím jen na vyžádání, aby nenadělal víc škody, nežli užitku. Cena za oba byla za dle mě přijatelných 800 Kč (v PLZ chtěli litr za kus), v nálezovým stavu měly jen odprýsknutý středy slepic, jinak OK..
Dělal to smaltér pražský pan Čížek, jestli jsem dobře pochopil, tak kov (slitina) jen oživen, to bílé je "pravý" smalt, vypalovaný na 800°C, červený je dekorační na 200°C .. Právo šířit kontakt jsem si vyžádal, ale bez toho porovnání s originálem zatím jen na vyžádání, aby nenadělal víc škody, nežli užitku. Cena za oba byla za dle mě přijatelných 800 Kč (v PLZ chtěli litr za kus), v nálezovým stavu měly jen odprýsknutý středy slepic, jinak OK..
12:51:46
23.01.2012
23.01.2012
Bukaj
-> Duri - Prasa rider:
Jo, moc pěkné
Také by mne zajímaly okolnosti smaltování...
Jo, moc pěkné
Také by mne zajímaly okolnosti smaltování...
12:47:07
23.01.2012
23.01.2012
Duri
-> Jozka: Velmi slusny vysledok toho smaltovania znakov. Vyzera to lepsie ako origo s patinou. Co to tak stoji za kus?Ja som daval smaltovat CS-ko no a vysledok nebol moc super.
08:58:10
02.01.2012
02.01.2012
Jozka
-> auta.petr: Nechal bych na hlavě... A jel bych se podívat, i když co jsem viděl vraky za 80 litrů, tak do toho bych nešel.. Jak chybí okna nebo nějaký atyp díly, ruce pryč, sám víš, co stojí věci na obyčejný MB, na X navíc doopravdy nejsou a to ani za draho. Třeba prasklá pružinka okna = kilo pryč... Ale zase bys mohl pracovat paralerně, zasekneš se na 1. autě, pokračuješ na 2...
01:04:26
26.12.2011
26.12.2011
Brabi1987
-> Jozka: nemas nove fotky karoserie?
12:06:25
25.12.2011
25.12.2011
auta.petr
MBXko je taky můj sen, mám teď možnost jedno koupit, ale ještě jsem se ani neodhodlal na něj jet podívat, jediné co zatím vím, že je v předrenovačním stavu a stojí 100 tisíc. Když koukám na ty první fotky, co tu máš, tak můžu jen smeknout pomyslný klobouk a těším se na další poznatky z tohoto skvostu
07:44:36
15.12.2011
15.12.2011
Jozka
-> Brabi1987: Hrozně pomalu z různých důvodů. Aktuálně přibyly nějaké díly (třeba new zadní nárazník), organizoval jsem repasi smalt. znaků rudých a začínám po všech koutech hledat komaxovaný a zinkovaný komponenty všehno možnýho, abych mohl přes vánoce skládat do podsestav..
23:53:37
14.12.2011
14.12.2011
Brabi1987
-> Jozka: jak pokračuješ ve stavbě?tenhle projekt mě moc zajímá
08:33:30
01.11.2011
01.11.2011
Jozka
Ne moc originál dynamo.. vzal jsem zaručeně funkční, nechal zkontrolovat, vyměnit uhlíky, komaxit, zinek.. bohužel jsem nechal asi nazinkovat samodomo podložky předchozího ladiče..
07:37:57
26.09.2011
26.09.2011
Jozka
-> Duri - Prasa rider: Přesně tak...
08:52:31
22.09.2011
22.09.2011
Duri
-> Jozka 22.09.11 08:31:40: Šperhák-lock :D