
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pořízeno v dubnu 1997 s TP pro 1965, v.číslo 084 137, motor 121 626. V podstatě to byl skelet s P nápravou, převodovkou, P+Z oknem a zadními dveřmi, levá polovina vyvařená, k tomu papíry, celkem za 6000.
Původní záměr bylo zabavit se po večerech na montáži a udělat (spíš padělat) originál stav. Měl jsem i střechu s žebrem a úzkým sloupkem na výměnu.
Po několika veselých km na laně pytláckými stezkami (skoro to nebrzdilo) a umístění na dílně jsem postupně zjistil, že a) karosérie, sešitá v Kvasinech jako ND a měněná nejspíš profesionálně v r. 81 je až na podběhy "stovka" , b) rozdělaná oprava byla dost horká jehla (základní nátěr přímo na rez, šikmo navařený práh.., c) a nejhorší nakonec - stařeček, na kterýho byl psán TP, nebyl k nalezení.
Protože skelet byl docela slušný, rozhodl jsem se využít zbytky ze zbrkle vyšrotované Š110LS a taky realizovat pár "vylepšení", který jsem měl v hlavě a hlavně pořídil odpovídající identitu pro druhé pololetí roku 1968.
Oprava skeletu trvala asi 5 let (s pauzama délky 3 až 6 měsíců), lak zrál pak skoro rok, nastrojování 4 roky a ještě není hotovo. Mezitím trojí stěhování, dvojí změna zaměstnání, jedna povodeň..
Nějaký zvláštnosti.. el.instalace vznikla zkřížením MB, 110LS, 110R a pár nápadů, budíky jsou většinou 110R, obroušený, stříklý a po nalepení jednotlivých symbolů (čárku po čárce) opatřený bezbarvým lakem, P náprava 110LS, převodovka Š105, chladič oleje, sedadla 110LS polohovací, hodiny T72, motor 110L a posléze 110LS pošlechtěný, lak Ford Mondeo (jsou v tom takový stříbrný šupinky, ale ještě jsem to neumyl)
... a to pod tím nárazníkem byly fanfáry PAL, byla to první věc, co na autě fungovala. To byl pocit! Nicméně vyžadovaly ladění a byly vystřídány sadou ze soudobé Octavie - který měly i její životnost, takže po pár houknutích aktuálně pár od Fiamm.
Dopadlo to jak to dopadlo, leckde jsem improvizoval, dělal kompromisy a něco naštěstí úplně vypustil (např. úpravu pro 5q). Plány postupně plněny (dát Metazy místo Meteorů, taky motor 110LS, kterej má do MB správný číslo), ale pořád ještě není nedotvořeno úplně vše.
Díky za reakce věsměs kladné, přitom jsem si uvědomil, že bych měl poděkovat těm, kteří vypomohli byť jen drobnostma. Ale nejdou vyjmenovat, řekl bych, že jich bylo tak kolem 30ti... (Mário, ten voltmetr přestal voltmetrovat!)
2009-04-14: A při prvním jarním výletu tachometr tachometrovat. Přes asi dvacatero nasazení náhonu do budíku je tam zčistajasna permoník a buší do rafičky!
2009-08-24: Bohužel zase nic moc.. Auto se sice líbí, ale místo plánovaného čalounění dveří, přemístění houkaček apod. jsem pouze nasadil dárek od kolegy - opěrky P sedadel, namísto taktéž plánované výroby opěradel s opěrkami výsuvnými. Další foto je odpověď na čísi dotaz..
2015-12-02 Se tu nic nedělo..
Původní záměr bylo zabavit se po večerech na montáži a udělat (spíš padělat) originál stav. Měl jsem i střechu s žebrem a úzkým sloupkem na výměnu.
Po několika veselých km na laně pytláckými stezkami (skoro to nebrzdilo) a umístění na dílně jsem postupně zjistil, že a) karosérie, sešitá v Kvasinech jako ND a měněná nejspíš profesionálně v r. 81 je až na podběhy "stovka" , b) rozdělaná oprava byla dost horká jehla (základní nátěr přímo na rez, šikmo navařený práh.., c) a nejhorší nakonec - stařeček, na kterýho byl psán TP, nebyl k nalezení.
Protože skelet byl docela slušný, rozhodl jsem se využít zbytky ze zbrkle vyšrotované Š110LS a taky realizovat pár "vylepšení", který jsem měl v hlavě a hlavně pořídil odpovídající identitu pro druhé pololetí roku 1968.
Oprava skeletu trvala asi 5 let (s pauzama délky 3 až 6 měsíců), lak zrál pak skoro rok, nastrojování 4 roky a ještě není hotovo. Mezitím trojí stěhování, dvojí změna zaměstnání, jedna povodeň..
Nějaký zvláštnosti.. el.instalace vznikla zkřížením MB, 110LS, 110R a pár nápadů, budíky jsou většinou 110R, obroušený, stříklý a po nalepení jednotlivých symbolů (čárku po čárce) opatřený bezbarvým lakem, P náprava 110LS, převodovka Š105, chladič oleje, sedadla 110LS polohovací, hodiny T72, motor 110L a posléze 110LS pošlechtěný, lak Ford Mondeo (jsou v tom takový stříbrný šupinky, ale ještě jsem to neumyl)
... a to pod tím nárazníkem byly fanfáry PAL, byla to první věc, co na autě fungovala. To byl pocit! Nicméně vyžadovaly ladění a byly vystřídány sadou ze soudobé Octavie - který měly i její životnost, takže po pár houknutích aktuálně pár od Fiamm.
Dopadlo to jak to dopadlo, leckde jsem improvizoval, dělal kompromisy a něco naštěstí úplně vypustil (např. úpravu pro 5q). Plány postupně plněny (dát Metazy místo Meteorů, taky motor 110LS, kterej má do MB správný číslo), ale pořád ještě není nedotvořeno úplně vše.
Díky za reakce věsměs kladné, přitom jsem si uvědomil, že bych měl poděkovat těm, kteří vypomohli byť jen drobnostma. Ale nejdou vyjmenovat, řekl bych, že jich bylo tak kolem 30ti... (Mário, ten voltmetr přestal voltmetrovat!)
2009-04-14: A při prvním jarním výletu tachometr tachometrovat. Přes asi dvacatero nasazení náhonu do budíku je tam zčistajasna permoník a buší do rafičky!
2009-08-24: Bohužel zase nic moc.. Auto se sice líbí, ale místo plánovaného čalounění dveří, přemístění houkaček apod. jsem pouze nasadil dárek od kolegy - opěrky P sedadel, namísto taktéž plánované výroby opěradel s opěrkami výsuvnými. Další foto je odpověď na čísi dotaz..
2015-12-02 Se tu nic nedělo..
Jožka MBB - komentáře:
-> Bukaj 10.03.24 20:16:05: Bylo by fajn, kdyby se povedl jeden pár těch největších pro dvojkarburaci, mohl by se během sezóny sejít s GO motoru.. ale když ne, tak se to taky nepo..re.

Jinak jak jsi na tom s potřebou karburátorů?
Ta bedýnka s těmi Tvými je až dole a ještě jsem se k ní nepropracoval - a už teď vím, že rozhodně nestihnu do jara všechny zakázky, co tu mám...
Tak jestli mám přednostně udělat aspoň něco, nebo to je z kategorie v jiném tématu popsaných projektů...?
Ta bedýnka s těmi Tvými je až dole a ještě jsem se k ní nepropracoval - a už teď vím, že rozhodně nestihnu do jara všechny zakázky, co tu mám...

Tak jestli mám přednostně udělat aspoň něco, nebo to je z kategorie v jiném tématu popsaných projektů...?

-> Jozka: Jo, ty šrouby na zadních světlech si pamatuju 

-> Bukaj 10.03.24 08:47:57: Jo, dobově se na "sériových" MB upravených na závody a soutěže, když bylo sejmutí těch "botek" povolený, vratový šrouby používaly s oblibou..
Na F to uvážím, to je sériovější, tady ale nechám, jak je - imbusů nerezovejch všech velikostí už je na něm mraky a to dokonce i zvenka (zadní lampy).
Na F to uvážím, to je sériovější, tady ale nechám, jak je - imbusů nerezovejch všech velikostí už je na něm mraky a to dokonce i zvenka (zadní lampy).

-> Jozka: do toho šestihranu vsadit (nebo nalepit) nějaké dobové odrazky (ze šroubů na SPZ) nebo tak něco...? Nebo prostrčit šroub z druhé strany a zvenčí uzavřenou matici?
Nejčistší a nejdobovější by asi byly "vraťáky" (dneska se dělají i nerez)
Nejčistší a nejdobovější by asi byly "vraťáky" (dneska se dělají i nerez)

-> Eidy: tak jo.. 

-> Jozka: No ale stejně, imbus šrouby na litra. Fuj, styď se! 

-> Eidy:
.. ale až po hodně zralé úvaze - tyhle podložky jsem okoukl na historik rally v 1. půli devadesátek..


-> Jozka: Ty ses dal na cestu tunera? 

-> Péďa17: Sis ani nikdy nestěžoval.. Ale z lísky mi padaj kila alergenů a zima jak sviňa přitom
Blbá kombinace..

-> Jozka: Uz me ta zima taky stve.radsi mam jaro a leto ikdyz jsem alergik,tak jaro az podzim je pro me hodne kruty.
-> j_j 03.03.23 10:18:15: Trefils.. dokonce jsem už měl připravenou kdysi i sadu bočních oken - ale než jsem dovybral zadní, smetl úmysl života běh..
-> Bukaj: Pravdu máš.. ještě jsme ani neporazili jabloň. Ale na druhou stranu už je účet za topení zbytečně vysokej a ta zima-nezima taky nějaká dlouhá..

-> Bukaj: Pravdu máš.. ještě jsme ani neporazili jabloň. Ale na druhou stranu už je účet za topení zbytečně vysokej a ta zima-nezima taky nějaká dlouhá..

super stroj, co ještě nechat zatmavit zadní okno a skla ? :)
-> T: Už včera svítilo pěkně, ale ne dlouho, dneska vydrželo celej den..
-> Eidy: Ale ne ranní..
I když ptáčkové taky byli (čápi??), jen letěli o chvílku dřív, než jsem zastavil. To už by byla echt momentka..
-> Eidy: Ale ne ranní..

-> Jozka: Ty jsi ale jarní ptáče.
-> Jozka 02.03.23 20:03:51: je pravda, že si o to počasí říkalo 
