Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:

Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969

Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.

Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.

Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).

Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.

Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.


Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.

Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia

Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.

Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.

Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.

Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465

Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc


Fifa/ MBéro - komentáře:

10:39:59
14.04.2016
minno
-> Fifa: Zvykne o to zavadiť páka ručnej brzdy po jej zatiahnutí a ručka nebrzdí, origo tam patrí šrób M8x22, M8x25 je už moc, treba skrátiť. Nie je to len moja skúsenosť.
19:30:57
13.04.2016
Fifa
-> minno: Povídej, jaké máš zkušenosti se šrouby?
10:50:50
13.04.2016
minno
-> Fifa 31.03.16 21:56:42: s tými dlhými šróbami na víčku ložiska nerobíš dobre....
22:03:47
31.03.2016
doking
Teď koukám jak jste tu načali tu STK,kdyby došlo na nejhorší,dalo by se tohle dát do nějaké kategorie na Véčka? Mě svým způsobem,tohle auto také přijde zajímavé,hezky upravené,líbí se mi.
21:59:21
31.03.2016
Fifa
A nový nátěr bubnu.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 31.03.2016 21:59:21
21:58:35
31.03.2016
Fifa
-> Tomaso435: Číslo je vymazané. Ještě probereme ;-)
21:57:25
31.03.2016
Tomaso435
-> Fifa: no.. nemáš to daleko a prej tam fávomotory /tolerujou/ ....
21:57:24
31.03.2016
Fifa
Manuální nastavování čelistí
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 31.03.2016 21:57:24
21:56:42
31.03.2016
Fifa
Zadní brzdy, malá změna
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 31.03.2016 21:56:42
21:55:33
31.03.2016
Fifa
-> Tomaso435: Naivita už mě přešla dávno 3
19:42:01
12.02.2016
Tomaso435
-> Fifa: plechový víko ventilů a originální číslo motoru by to zachránit mohlo :)))
19:40:19
12.02.2016
Fifa
-> U-Geen: Viditelných úprav tolik není, to je pravda. Největším trnem v oku techniků je motor.
19:32:25
11.02.2016
U-Geen
-> Fifa 11.02.16 17:33:34: tak viditelny upravy mas +/- vratny ne?
17:42:11
11.02.2016
miguelias
-> Fifa 11.02.16 17:33:34: Hlavně ten motor na tu stk...
17:34:30
11.02.2016
Fifa
Skořepinové dobovky
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 11.02.2016 17:34:30
17:33:34
11.02.2016
Fifa
-> miguelias: STK je trochu oříšek. Zvlášť teď v roce 2016. Uvidíme jak to půjde dál.
11:20:46
02.01.2016
miguelias
Tohle MB mě baví :) vzhledově super, technicky taktéž. Taky by se mi něco takového líbilo, ale co na STK 7
19:59:21
25.12.2015
Fifa
Ježíšek plní přání :-)
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 25.12.2015 19:59:21
18:03:17
25.10.2015
Fifa
-> PICK-UPEK: Ahoj,ano alternator je z Fabie s 1.4 OHV bez klimatizace.
17:22:33
25.10.2015
PICK-UPEK
Ahoj, jestli se muzu zeptat - ten alternator Bosch je z Fabie 1.0 / 1.4 8V (proste motor Skoda) bez klimatizace ci jsem vedle jako ta jedle? Dekuji 4
Extreme Tyres