-> Vojťas: všichni to potřebují
-> Fifa: teď jen kdo a kdy to namontuje ale jinak pěkně
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
09:07:35
19.06.2019
19.06.2019
T
08:25:43
19.06.2019
19.06.2019
Vojťas
-> Antony: všechno jde když se chce, jenze ja sem linej
A nepotrebuju to...
A nepotrebuju to...
07:24:13
19.06.2019
19.06.2019
Antony - zrušená registrace
-> Vojťas: vidíš to? Vidíš to? A pak že to nejde
07:15:02
19.06.2019
19.06.2019
Eidy
Pěknej nákup. Jen bych doporučil vyztužit ty držáky.
06:06:41
19.06.2019
19.06.2019
Vojťas
A to je peknej nakup taky sem o tom uvazoval ale nechtelo se mi do kastle davat takovy vejmysle. Precijen zatim nemam zadnou diru navic
17:44:10
15.06.2019
15.06.2019
Fifa
Stále řeším něco na spotřebáku a na MB není čas. Tentokrát díky fuserine předchozích mechosu a diky použití nekvalitních dílů výměna chladiče. No a pak když uz jsem v tom byl i vymena předních tlumicu a oprava dvou dalších závad.
17:43:30
15.06.2019
15.06.2019
Fifa
Stále řeším něco na spotřebáku a na MB není čas. Tentokrát díky fuserine předchozích mechosu a diky použití nekvalitních dílů výměna chladiče.
14:56:48
18.09.2018
18.09.2018
Fifa
-> Eidy: Sestrih dělá horší dojem než to bylo. Pravda je že v pátek 31.8. s ACC Brno bylo volněji. Zase ale není tolik možností k soupeření
22:21:55
17.09.2018
17.09.2018
Eidy
-> Fifa: Na můj vkus trochu velkej šrumec na trati, ale jinak pěkný.
22:16:23
17.09.2018
17.09.2018
Fifa
07:09:03
08.09.2018
08.09.2018
Fifa
Akční foto z Myta by MerHanz www.rajce.net/f1316196239
www.rajce.net/f1316196394
www.rajce.net/f1316196612
www.rajce.net/f1316196394
www.rajce.net/f1316196612
15:40:11
24.11.2017
24.11.2017
Fifa
08:11:44
06.11.2017
06.11.2017
Fifa
A díky Wladovi, že jsi mě vyvez. 1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.
08:04:58
06.11.2017
06.11.2017
Fifa
Trackday ve Vysokém Myte se vydařil na výbornou Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.
08:48:49
11.08.2017
11.08.2017
Fifa
Nějaké poznatky z testování:
Na technickém okruhu i relativně slabý motor umí na suchu slušně rozhrabat odlehčené zadní kolo.
Chlazení ve 30 stupních okolního vzduchu je značně nedostatečné. Po 4 kolech jsem měl vysokou teplotu i s pootevřenou kapotou.
Na mokru značně klouže předek. Důvodem budou pravděpodobně mizerné gumy a tím nemyslím sjeté.
Jediný fungující způsob jak přidat brzdný účinek na zadní kola je přitažení lanovodů ruční brzdy, což jsem udělal a brzdný účinek se zlepšil. Takže s brzdami spokojenost a ve vedru fungovaly nejlépe až po třech rozjížďkách.
Na technickém okruhu i relativně slabý motor umí na suchu slušně rozhrabat odlehčené zadní kolo.
Chlazení ve 30 stupních okolního vzduchu je značně nedostatečné. Po 4 kolech jsem měl vysokou teplotu i s pootevřenou kapotou.
Na mokru značně klouže předek. Důvodem budou pravděpodobně mizerné gumy a tím nemyslím sjeté.
Jediný fungující způsob jak přidat brzdný účinek na zadní kola je přitažení lanovodů ruční brzdy, což jsem udělal a brzdný účinek se zlepšil. Takže s brzdami spokojenost a ve vedru fungovaly nejlépe až po třech rozjížďkách.