Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:

Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969

Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.

Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.

Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).

Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.

Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.


Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.

Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia

Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.

Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.

Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.

Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465

Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc


Fifa/ MBéro - komentáře:

15:40:11
24.11.2017
Fifa
Onboard z Mýta Stint 02
1000 MB Vysoké Mýto 5..11.2017 Stint 02
upraveno 1x, naposled 17.09.2018 22:15:04
08:11:44
06.11.2017
Fifa
A díky Wladovi, že jsi mě vyvez. 6 1450 je fakt znát a ani není třeba to drasticky točit. A to jak to drží je další kapitola sama pro sebe.5
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 06.11.2017 08:11:44
08:04:58
06.11.2017
Fifa
Trackday ve Vysokém Myte se vydařil na výbornou 6 Až na vypadlé vicko na olej vše šlapalo.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 06.11.2017 08:04:58
08:48:49
11.08.2017
Fifa
Nějaké poznatky z testování:
Na technickém okruhu i relativně slabý motor umí na suchu slušně rozhrabat odlehčené zadní kolo.
Chlazení ve 30 stupních okolního vzduchu je značně nedostatečné. Po 4 kolech jsem měl vysokou teplotu i s pootevřenou kapotou.
Na mokru značně klouže předek. Důvodem budou pravděpodobně mizerné gumy a tím nemyslím sjeté.
Jediný fungující způsob jak přidat brzdný účinek na zadní kola je přitažení lanovodů ruční brzdy, což jsem udělal a brzdný účinek se zlepšil. Takže s brzdami spokojenost a ve vedru fungovaly nejlépe až po třech rozjížďkách.
23:03:57
03.08.2017
Fifa
Zlepšení po pár kolech
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 03.08.2017 23:03:57
22:57:15
03.08.2017
Fifa
První jízda
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 03.08.2017 22:57:15
19:58:52
03.08.2017
Fifa
Testování Vysoké Mýto
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 03.08.2017 19:58:52
07:52:21
21.06.2017
Jozka
-> Fifa: Jsem si říkal, že jsem tam tvé "UOC" viděl patrně prvně.. 6
14:58:45
20.06.2017
Fifa
Navštívil jsem poprvé v životě sraz v Běsinech a byl opravdu perfektní. I přes velký počet účastníků nikde nic nevzal, poznal jsem spoustu nových zajímavých a fajn lidí.
Diky Otovi, že to vydržel jako navigátor při soutěžích.
Slalom takového typu jako tady na sraze jsem jel poprvé, nějak jsem se nestíhal orientovat, povedlo se mi zabloudit a neprojel jsem při první jízdě koncovou časomírou. Jel jsem pak ještě 2x a jelo mi to dost svižně, ale žádný čas na porovnání nemám. Nevím proč nebyl doměřen.
Ve sprintu do 1400 jsem 11 z 37 což považuji za dobrý výsledek vzhledem k brzo zařazené dvojce a velké konkurenci.
Zručnost a BOAS raději nekomentuju :-)
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 20.06.2017 14:58:45
upraveno 2x, naposled 20.06.2017 15:01:30
11:10:56
09.06.2017
Fifa
Další pri stroje na měření přidány
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 09.06.2017 11:10:56
23:38:28
06.07.2016
Fifa
Že by byla záhada drnčící páky vyřešena?
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 06.07.2016 23:38:28
23:37:27
06.07.2016
Fifa
-> minno: Obě jsem nezapomněl vyměnit ;-)
14:11:40
25.04.2016
minno
-> Fifa: 157
00:26:12
25.04.2016
Fifa
-> minno: Dobrá připomínka, už jsem koupil M8x22 a jedna strana je vyměněna ;-)
10:39:59
14.04.2016
minno
-> Fifa: Zvykne o to zavadiť páka ručnej brzdy po jej zatiahnutí a ručka nebrzdí, origo tam patrí šrób M8x22, M8x25 je už moc, treba skrátiť. Nie je to len moja skúsenosť.
Extreme Tyres