Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

19:40:19
12.02.2016
Fifa
-> U-Geen: Viditelných úprav tolik není, to je pravda. Největším trnem v oku techniků je motor.
19:32:25
11.02.2016
U-Geen
-> Fifa 11.02.16 17:33:34: tak viditelny upravy mas +/- vratny ne?
17:42:11
11.02.2016
miguelias
-> Fifa 11.02.16 17:33:34: Hlavně ten motor na tu stk...
17:34:30
11.02.2016
Fifa
Skořepinové dobovky
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 11.02.2016 17:34:30
17:33:34
11.02.2016
Fifa
-> miguelias: STK je trochu oříšek. Zvlášť teď v roce 2016. Uvidíme jak to půjde dál.
11:20:46
02.01.2016
miguelias
Tohle MB mě baví :) vzhledově super, technicky taktéž. Taky by se mi něco takového líbilo, ale co na STK 7
19:59:21
25.12.2015
Fifa
Ježíšek plní přání :-)
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 25.12.2015 19:59:21
18:03:17
25.10.2015
Fifa
-> PICK-UPEK: Ahoj,ano alternator je z Fabie s 1.4 OHV bez klimatizace.
17:22:33
25.10.2015
PICK-UPEK
Ahoj, jestli se muzu zeptat - ten alternator Bosch je z Fabie 1.0 / 1.4 8V (proste motor Skoda) bez klimatizace ci jsem vedle jako ta jedle? Dekuji 4
16:39:16
08.06.2015
Fifa
Pomalu to přibývá
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 08.06.2015 16:39:16
16:38:32
08.06.2015
Fifa
Namontován
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 08.06.2015 16:38:32
16:37:45
08.06.2015
Fifa
Kryt pod ruční brzdu
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 08.06.2015 16:37:45
13:00:47
12.04.2015
Fifa
-> m8rinek: Fáze nastavování zadku.. Měření bylo na zemi, protože plošinovej zvedák byl obsazen.
09:20:13
12.04.2015
m8rinek
-> Fifa: To jde geoška dělat na vyvěšenejch kolech?:oO
00:44:13
12.04.2015
Fifa
Geometrie hotová
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 12.04.2015 00:44:13
22:16:38
11.04.2015
Fifa
Trubka je vneku 6
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 11.04.2015 22:16:38
22:10:24
11.04.2015
Fifa
-> havlik: Jo vyrábí jak píše Robo. Míra s ním mluvil a kdyby dostal natmelený blatníky novější verze zvládnul by i ty.
20:57:33
08.04.2015
vhml
Já jsem na odlehčování rezignoval, když jsem si zvážil, že druhá sada kol je o 15kg ! lehčí.



Když oni jsou ty chromky tak pěkný ale 3
Extreme Tyres