skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
20:45:03
08.04.2015
08.04.2015
RoboSK
-> havlik: ten predajca tých blatníkov ich na 100% vyrába , veď pozri jeho ostatné inzeráty , samé nárazníky a lemy a prahy laminátové
20:38:47
08.04.2015
08.04.2015
havlik
-> Fifa: podle mě ty zadní žábrový někdo vyrábí auto.bazos.cz/inzerat/...
/Skoda-1000-mb-zadni-blatn
iky.php
20:36:23
08.04.2015
08.04.2015
Fifa
-> Tabi: Ty slabé dráty byly a jsou u moderního auta originálně. Proto se nebojím že by se to roztékalo. Stejnak se s tím troubí jednou za uherák chviličku.
Jj, s laminem mi drž palce. Při nejhorším začnu sám a bude.
Jj, s laminem mi drž palce. Při nejhorším začnu sám a bude.
19:21:29
06.04.2015
06.04.2015
Tabi
-> Fifa: Tak hlavně až budeš troubit,tak néé moc dlouho,aby si ty drátky neutavil. O těch z.blatníkách jsem právě kdysi od někoho slyšel,že některé moc na autě neseděli,takže napasovat je na auto aby to sedělo byl problém. Křehké oproti novým jsou,to máš pravdu,s tím,když člověk potom někde praští,tak lítají třísky. Jak jsem psal,vůbec se na to netěším.Ale doufám,že to nebude v mém případě až tak hrozný,že bych je pak chtěl hodit přes plot. Tak ať něco seženeš.
17:03:44
06.04.2015
06.04.2015
Fifa
-> Tabi: Odlehčuju a je dost míst kde to půjde vcelku jednoduše. Mám v autě dost zbytečností navíc. Plechovým středovým panelem počínaje a místy zbytečně dlouhou a oklikou vedenou kabeláží konče. I k tomu klaksounu povedu slabší dráty kam až to vyjde, které mám u konektoru.
Laminátové zadní blatníky už jsem kdysi měl. Taky starou socialistickou výrobu. Zoufale ale neseděly a byly dost těžké, no a dnes určitě i křehké. Pracně sháněné lamino žábry mi přijde skoro zvěrstvo řezat :-D Každopádně kdybych je dal na auto je už na první pohled vidět že je to bastl. Proto jsem v nelehké situaci. To co je k mání jsou B5 lamináty a to je pro příslušníky i STK jak rudý hadr na býka Tady v okolí je i dost laminátařů, třeba se povede něco domluvit.
Laminátové zadní blatníky už jsem kdysi měl. Taky starou socialistickou výrobu. Zoufale ale neseděly a byly dost těžké, no a dnes určitě i křehké. Pracně sháněné lamino žábry mi přijde skoro zvěrstvo řezat :-D Každopádně kdybych je dal na auto je už na první pohled vidět že je to bastl. Proto jsem v nelehké situaci. To co je k mání jsou B5 lamináty a to je pro příslušníky i STK jak rudý hadr na býka Tady v okolí je i dost laminátařů, třeba se povede něco domluvit.
23:08:14
04.04.2015
04.04.2015
Tabi
-> Fifa: Koukám,že začínáš odlehčovat kde se dá. A taky,že scháníš nějaké lamináty.Já koupil zadní blatníky od Bukaje,měl tam jedny nasyslený.(socialistic
ká výroba) Ale můžu ti říct,že budou chtít dost péče než půjdou na auto,moc se na to netěším. Osobně se mi docela zamlouvají ty co prodává nebo prodával někdo v Jihlavě,(měl několik sad) má je i mirecek.666.Je to asi nějaká novodobá výroba,víc ti řekne mirecek.666.Vím,jsou to žábrovky které ty nepotřebuješ,ale kdyby byla slušná kvalita a zpracování,tak se možná vyplatí zapřemýšlet nad tím,předělat je na novější mřížky.Hlavně teda v případě,že by se nedalo nic jiného sehnat.
13:16:08
31.03.2015
31.03.2015
Fifa
-> Eidy: Mě se to válelo doma a tón jsem neřešil.
22:18:27
30.03.2015
30.03.2015
Eidy
-> Fifa: Hmm, to se mi nelíbí. Mě jsou prostě sympatický fabrický klaksony. Mám slíbenej Feldí, ten tam dám a nazdar.
22:10:19
30.03.2015
30.03.2015
Fifa
20:58:38
30.03.2015
30.03.2015
Eidy
-> Fifa: A jak to troubí? Já zkoušel už několik klaksonů (teda neorigo) a žádnej mě nenadchnul zvukem.
Ale jinak ano, gram ke gramu...
Ale jinak ano, gram ke gramu...
17:01:17
30.03.2015
30.03.2015
Fifa
-> Tomaso435: Korunka ke korunce, gram ke gramu ;-)
16:47:31
30.03.2015
30.03.2015
Tomaso435
-> Fifa: a desetina na jednom kole je doma
11:24:53
20.03.2015
20.03.2015
Fifa
-> Eidy: Most předpokládám že nedám. Nemám hotovou geometrii, trochu mě zlobí i chcípaní po ubrání, nebo při vyřazení rychlosti z vyšších otáček. Spiklenec Upír na mě do Mostu nebude mít čas na tyhle dolaďovačky. No a hlavně mě štve, že stále nejsou pořádná kola s pneu.
00:11:57
20.03.2015
20.03.2015
Eidy
-> Fifa: Příprava na Most?
21:19:24
05.02.2015
05.02.2015
sikula
-> Fifa: Dnes jsem se konečně po roce dostal k pastorku a proběhla montáž, mám k tomu připomínku, jak je protažené to drážkování na osazení pro ložisko a těsnící plochu, tak jsem ty drážky zadělal silikonem, at tam nepada bordel od pedalů.
21:32:42
24.01.2015
24.01.2015
sikula