skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
12:11:20
13.03.2014
13.03.2014
Fifa
-> sikula: Chci to spojit s víkendovým pobytem v Krušných horách a to je s tímhle autem neřešitelné. Na kouknutí se rád zastavím a přihlásím
12:09:21
13.03.2014
13.03.2014
Fifa
-> dragon_cb_cz: Pouzdra jsou vnitřní průměr 24mm, vnější cca 27mm.
21:02:25
11.03.2014
11.03.2014
sikula
-> Fifa: Tak to je škoda, tak když budeš chtít, tak se přihlaš..
17:00:31
11.03.2014
11.03.2014
Fifa
-> dragon_cb_cz: Změřím mustrový domek a napíšu.
22:17:15
10.03.2014
10.03.2014
dragon_cb_cz
-> Fifa: Ty pouzda jsou 21mm nebo kolik? Něco tu myslím mám, kolik kusů potřebuješ?
22:02:06
10.03.2014
10.03.2014
Fifa
-> sikula: Zatím to vypadá spíš jen na kukačku spotřebákem.
21:16:54
10.03.2014
10.03.2014
sikula
-> Fifa: Co autodrom, pojedeš?
20:44:41
10.03.2014
10.03.2014
Fifa
-> Eidy: Do M-kových ramen to původně nevejde. Celý excentr je širší. Rozšiřoval jsem proto ramena a zužoval excentr. Příště už snad celý domek vlastní výroby se stejným excentrem.
Když jsme u toho tak sháním pouzdra do domku ze Š 100
Když jsme u toho tak sháním pouzdra do domku ze Š 100
20:24:53
10.03.2014
10.03.2014
Eidy
-> Fifa: Jo jasně. Myslel jsem jako 100vkový.
19:57:08
10.03.2014
10.03.2014
Fifa
-> Eidy: Předtím jsem měl excentry ze Š120
19:52:23
10.03.2014
10.03.2014
Eidy
-> Fifa: Předtím jsi excentry neměl?
19:46:32
10.03.2014
10.03.2014
Fifa
Excentry ze Š100 po úpravě na svislácích
12:14:50
17.02.2014
17.02.2014
Tabi
-> Fifa: Něco vyzkouším a uvidím co mi bude vyhovovat,díky.
22:47:06
16.02.2014
16.02.2014
Fifa
Kdysi jsem psal jak jsou na tom pružiny z Octavie proti serii a tady to je: Tuhost je 290 kg/m, volná délka 273, prům. drátu 13,6; počet závitů 9
Serie má asi 270 kg/m, což je zhruba o 7,5% větší tuhost. Mě hlavně šlo o snížení a tím získání z Vček spíš A vzadu. Na chování zadku to je hodně znát. Drží to o poznání líp. Zatím nevyzkoušeno na okruhu. Snížením předku jsem si zase trochu rozhodil geometrii a objevila se nestabilita předku. Proto teď upravuju nastavení, nelíbilo se mi to. Zároveň s tím probíhá pár úprav. Teď o víkendu jsme za pomoci mého dědy stvořili podložky do těch kilích domků. Přijdou tam pružiny od T2. Rád bych i nové řízení včetně ostrého pastorku.
Serie má asi 270 kg/m, což je zhruba o 7,5% větší tuhost. Mě hlavně šlo o snížení a tím získání z Vček spíš A vzadu. Na chování zadku to je hodně znát. Drží to o poznání líp. Zatím nevyzkoušeno na okruhu. Snížením předku jsem si zase trochu rozhodil geometrii a objevila se nestabilita předku. Proto teď upravuju nastavení, nelíbilo se mi to. Zároveň s tím probíhá pár úprav. Teď o víkendu jsme za pomoci mého dědy stvořili podložky do těch kilích domků. Přijdou tam pružiny od T2. Rád bych i nové řízení včetně ostrého pastorku.
21:44:35
16.02.2014
16.02.2014
Tabi
Chlapy přesměřujte to ke mně,ať to tady Fífovi nazasíráme,dík.
21:38:05
16.02.2014
16.02.2014
m8rinek
-> Jozka: Ona i 16mm ze 120 bude lepší než ta tkanička co má litr...
21:37:13
16.02.2014
16.02.2014
Jozka
-> Tabi: Možná byl míněnej zadní stabilizátor..
21:36:45
16.02.2014
16.02.2014
vhml
-> Tabi 16.02.14 21:35:28: +1mm je úplně k ničemu...
21:35:28
16.02.2014
16.02.2014
Tabi
-> m8rinek: Stabilizátor bude taky,min.+1mm oproto originálu. Jenom potřebuju nastřádat co nejvíce zkušeností od majitelů litrů (nejen),kteří toho už odzkoušeli víc.
-> Luky: Díky,podívám se.
-> Luky: Díky,podívám se.