skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
22:51:41
04.05.2014
04.05.2014
Fifa
-> Eidy: Zatím ještě málo, sedá si to pomalu. Moc jsem s tím ještě nenajel. Zatím pěkně pískají při pomalém dobržďování.
22:47:27
04.05.2014
04.05.2014
Eidy
-> Fifa: A jak brzdujou nový brzdy?
11:27:25
24.04.2014
24.04.2014
Fifa
-> m8rinek: Zrovna od tebe pramení inspirace. Chtěl bych už alespoň 14" 5,5 nebo 6 šířku.
21:05:04
23.04.2014
23.04.2014
m8rinek
10:38:33
23.04.2014
23.04.2014
Fifa
-> mirecek.666: Dík :-)
Zase špatné zprávy, všechna kola co mám k dispozici dřou o třmen=nechávám dělat podložky. S loukotěma se v téhle kombinaci brzd můžu rozloučit úplně Dával jsem i kratší odvzdušňováky na střed třmenu(sehnány v Kelly).
Takže sháním kola, jsou jisté nápady, tak jsem zvědav jak se je povede realizovat.
Zase špatné zprávy, všechna kola co mám k dispozici dřou o třmen=nechávám dělat podložky. S loukotěma se v téhle kombinaci brzd můžu rozloučit úplně Dával jsem i kratší odvzdušňováky na střed třmenu(sehnány v Kelly).
Takže sháním kola, jsou jisté nápady, tak jsem zvědav jak se je povede realizovat.
20:13:25
15.04.2014
15.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: hezký:-)
12:59:52
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Jinak podložky budou třeba stejně. Na loukotě to je nutnost. Stejně to všechno ještě prozkouším s loukotěma, dokud to je na kozičkách
12:54:33
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
-> mirecek.666: jsi ho zkracoval?Nebo úplně zrušil?
12:49:39
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
-> mirecek.666: Jetý mám ze záložních třmenů taky.
-> havlik: To už je bohužel trochu pasé. Ale je to odpověď na mou otázku
-> havlik: To už je bohužel trochu pasé. Ale je to odpověď na mou otázku
12:47:27
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: neni lepší ubrat odvdzušnovák? mě to se 4p vadilo taky
12:45:40
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Jinak kotouče a náboje jsou na autě. Při téhle příležitosti jsem ještě zkrátil přední hadice, byl tam velký oblouk. Objevil se ještě další problémek a to ten, že kolu(prozatím kopretině) vadí v otáčení odvzdušňovák, takže musím stvořit ještě podložky..
12:42:23
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: klidně se stav, ale jsou jetý. Už budou chlaďáky na předku?
12:38:12
13.04.2014
13.04.2014
havlik
-> Fifa: saky dělal to zaplechovaní jako mělo garde
12:36:48
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Existuje vůbec pružné jištění destiček pro rozšířené třmeny? Dělá to někdo ve vetší serii?
12:28:17
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
-> m8rinek: myslel jsem ty pruzny krize z dratu.Do rozsirenych trmenu se plechy co jsem tam mel doted nedaji dat.
Miro vidim to na kelly,i kdyz bych se dnes mohl stavit. Mimochodem me taky ceka odvzdusnovani se kterym sis pořádně užil.
Miro vidim to na kelly,i kdyz bych se dnes mohl stavit. Mimochodem me taky ceka odvzdusnovani se kterym sis pořádně užil.
12:07:07
13.04.2014
13.04.2014
m8rinek
-> Fifa: Drátky? Závlačky koupíš ve spojováku a ty pružný kříže koupíš třeba v kelly...
12:02:46
13.04.2014
13.04.2014
mirecek.666
-> Fifa: stačili by ti ty drátky? mám dva doma
špatně jsem to přečet, takže jen "mám dva doma"
špatně jsem to přečet, takže jen "mám dva doma"
11:58:36
13.04.2014
13.04.2014
Fifa
Kde sezenu pojistovaci dratky desticek do 4p trmenu.Vi nekdo?