Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

21:31:09
24.01.2015
Fifa
-> sikula: Já s ním dobře pokecal, je to nadšenec :-)
13:08:58
24.01.2015
sikula
-> Fifa 22.01.15 10:10:24: Když se me ptal, jestli sebou privezu hřeben tak jsem se divil, když jsem byl u něj a vše ochotně vysvětlil, tak mi spadla brada, ze ma vůbec takový zájem to předat dál.

Tak dej vědět nějaké poznatky, též ho nemám na autě.
10:10:24
22.01.2015
Fifa
-> sikula: Ještě jsem to nestihl zkusit. Auto zůstalo na podpěrách a není donastavené. Pastorek mám od p. Kalouska: www.kalousek.kvalitne.cz/ kontakt.html a nechal jsem ho u něj na počkání zastavět a doladit podložkama, když už jsem tam byl.
09:27:56
22.01.2015
Fifa
-> radekp: Obešlo se to bez něj :-) Jednu chvíli jsem si už ale myslel že budu dělat montážní otvory do karoserie a zároveň odlehčení ;-D
19:44:04
21.01.2015
sikula
-> Fifa: Je to docela rozdíl co? v tom pastorku. Byl jsi u P. Františka osobně?
14:33:48
21.01.2015
radekp
-> Fifa: bez demontáže nápravy? Obešlo se to bez laparoskopu?1
14:29:51
21.01.2015
Fifa
Namontováno ostré řízení. Povedlo se dokonce bez demontáže nápravy. Ještě třeba donastavit geometrii.
23:25:18
29.10.2014
Fifa
Byl jsem zde 5
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 29.10.2014 23:25:18
23:01:40
15.09.2014
Fifa
Díky pánové.

Hlavně díky za rady Eidimu a i Tčkovi. Hlavně Eidiho rady mě hodně posunly k cíli.

-> mirecek.666: Určitě se nějak domluvíme, stejně ti musím vrátit zapůjčenou konzolu řazení se kterou jsi mi na Pohofestu vytrhl trn z paty4
19:35:29
15.09.2014
Milan 136
pěkný!
17:04:02
15.09.2014
sikula
-> Fifa: ještě dva kousky3
16:42:15
15.09.2014
mirecek.666
-> Fifa: bude ještě jeden kus?:-)
07:16:03
15.09.2014
-> Fifa: : hezká řadička :-)
08:17:46
05.09.2014
Fifa
-> skalick7: Ahoj,zatím o prodeji neuvažuji. Člověk ale nikdy neví co se přihodí 4
08:02:22
05.09.2014
skalick7
Ahoj,nemáš zájem vozidlo prodat? Děkuji za odpověd
21:58:48
04.09.2014
Fifa
STK za námi a může se zase 2 roky frčet 6
16:34:27
17.06.2014
Fifa
-> mirecek.666: Byl jsem jen divák, mimo účast na srazu. Ale díky tomu se povedla fotka :-) Pohofest mám v plánu.
12:30:41
17.06.2014
mirecek.666
-> Fifa: koukám, že jsi na FCC potkal dobrou společnost. Jedeš na Pohofest?
23:31:48
04.05.2014
Fifa
-> Felinka 1.3mpi: Díky 6
23:11:44
04.05.2014
Felinka 1.3mpi
pěknej litřík4
Extreme Tyres