skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
23:22:14
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: No, tak alespoň v tom nejsi/nejsem sám.. zkus hledat něco jinýho, někdy to pomůže..
16:56:13
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
-> Jozka: Přesně tak to dopadlo s těmi ložisky Přendal jsem je celý od vazelíny a zabalený na "správný" místo.Ale kam?
14:42:35
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: Já už i fotil, co jsem kam naládoval.. a uklízet, to je to ze všeho nejhorší - to si pak akorát tak pamatuju, kde to bylo předtím, než jsem to přendal jinam "na to správný místo"..
14:34:32
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
-> Jozka: Nojo, jak mi skladovací prostory neříkají pana tak mám všude všechno a nikde nic (nikde to co zrovna potřebuju). Taky je toho moc. Stále uklízím ale i tak je to marný. A vyházet něco použitelnýho je tak těžký :-/ Protože perfektně platí zákon, že co dnes vyhodím za měsíc potřebuju..
07:37:22
07.04.2014
07.04.2014
Jozka
-> Fifa: Koukám další zdatná posila pro mnou zamýšlené téma "CO JSTE DNES NENAŠLI"..
00:28:54
07.04.2014
07.04.2014
dragon_cb_cz
-> Fifa: Známe... vždy mám všechno jen ne to co potřebuju
00:21:01
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
Hledáním nejen ložisek jsem strávil tak den a bezvýsledně.Jen jsem se divil co všechno mám za díly a ani o tom nevím
00:17:27
07.04.2014
07.04.2014
Fifa
Po víkendu obě zadní ložiska nábojů amputována.Čepy přelapovány a nasazeny rozpěrky třmenů.Levý třmen někde sákne a není to v rozpěrce.Takže práce navíc s hledáním netěsnosti. Naklepané štefty do nábojů.Už jen utáhnout kotouče a najít nová ložiska.Spíš teda sehnaj jiná,protože to bude rychlejší.
22:43:40
18.03.2014
18.03.2014
Eidy
-> Fifa: Jop, i már mikronů nadělá škodu.
21:50:57
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
-> Eidy: To jsem věděl už tehdy při nasazování, že to nabyde. Utěšoval jsem se tím, že to není žárovej zinek a přeci galvanika bude mít jen malou vrstvu.Tak jsem se na to i trochu ve spěchu vybodnul a teď sklízím plody. I malá vrstvička stačí, aby byla vůle pryč.
21:40:42
18.03.2014
18.03.2014
Eidy
-> Fifa: Jo, zinkem se zvětší průměr. Já to hezky zbrousil, než jsem to nasadil. Ale to Ty už víš taky a budeš si to pamatovat navždycky.
21:26:19
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
Jo a desky jsou Ferodo DS 2500
21:23:36
18.03.2014
18.03.2014
T
-> Fifa: : parádní
21:22:02
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
-> T: Šrouby jsou na setrvačník vozů z koncernu ;-) Středění kotouče je na střed. díru místo na šrouby.
21:19:50
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
-> m8rinek: S vnějšíma kroužkama problém nemám, ty jdou vždycky nějak vyklepnout. Problém je s vnitřním zadním na čepu.
21:18:13
18.03.2014
18.03.2014
T
-> Fifa: : hezký :-) od koho máš šrouby na sešroubování náboje a kotouče ? a vidím dobře celozávit ?
21:09:07
18.03.2014
18.03.2014
m8rinek
-> Fifa: Navař do vnitřku ložiskovýho kroužku housenku on se stáhne...
21:06:49
18.03.2014
18.03.2014
Fifa
Pokoušel jsem se nasadit odlehčené náboje a vlastní pečlivost v zinkování mi to zavařila. Čepy předních nábojů nazinkované se svislákem a díky tomu kuželíková ložiska ne a ne dolů. Nábo jsem horko těžko sundal, ale zadní ložisko ani náhodou. Speciální stahovák si ani neškrtl, jen jsem díky jeho přeskočení serval a zničil klec s válečkama. Bude ještě jeden pokus po jeho úpravě a když to nezabere bude se řezat.
Doporučuju buď nezinkovat, nebo předem přelapovat! :-) Já tedy všechno přelapuju.
Doporučuju buď nezinkovat, nebo předem přelapovat! :-) Já tedy všechno přelapuju.
21:02:21
18.03.2014
18.03.2014
sikula
-> Fifa: Jaké tam máš připravené desky?
21:49:46
13.03.2014
13.03.2014
sikula
-> Fifa: Aha, tak to chápu.. určitě se přihlaš.