-> mirecek.666: no prave :-D
Takze mas teda pod sedackama nejakej ram zajetej do tech origo kolejnic? A aretaci mas resenou jak? Originalne?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
20:56:28
24.04.2016
24.04.2016
Milan 136
20:39:27
24.04.2016
24.04.2016
mirecek.666
-> Milan 136: tohle jsem řešil taky. Prošel jsem si i tim vyřezáváním. Skončil jsem u origo uchycení:-) to auto je takovej papír že tam vymejšlet něco festovního nemá snad ani cenu, pokud kolem tebe nebude klec
20:30:40
24.04.2016
24.04.2016
Jozka
-> Milan 136: Pakliže je člověku kokotno, dílo se stejně moc nedaří . Jsem odpoledne ještě vzpomínal - že to bylo udělaný trochu divně: přední aretace totiž funkční byla, ale vzadu zřejmě autorovi došel elán (nebo nápady).
16:39:10
24.04.2016
24.04.2016
Milan 136
-> Jozka: aha. Já chci právě pousvy zachovat. No, bez vaření se to asi neobejde. Dneska jsem chtěl pokračovat, ale je mi zle, tak jsem doma. Včera mi taky nebylo dobře a celý odpoledne jsem to vyřezával a vybrušoval a asi jsem tomu nepomohl
13:01:15
24.04.2016
24.04.2016
Jozka
-> Milan 136: Kdysi jsme v jednom kile vrakovaným našli pěkný pomocný rámy (i řemeslným provedením) - konstukce z pěti jeklů, vyztužených úhelníkama, která se nasunula do kolejnic jak sedačka, dva přední jekly jen vajgly, trochu vytočený nahoru a na ně našroubovanej ohnutej U profil, kterej uzavíral obvod do pačtverce.. Byly na tom ukotvený sesle z Golfa Mk. 1, přední kotvevní bod byl na tom U profilu, zadní na zadní příčce na úhelníkách. Sice byly neposuvný už, ale celý dělalo dost festovní dojem a dalo se vyjmout beze stop. Nelibilo se mi akorát pojištění polohy skolíkováním původníma čepama
Vyndával jsem ty vehementy možná skoro dvě hodiny tehdy a bohužel jsem ani nenafotil, protože jsem si je chtěl nechat - jenže nějakej blb je stihl v pondělí hodit do kontejneru na šrot, kterej obratem vyvezli.
Vyndával jsem ty vehementy možná skoro dvě hodiny tehdy a bohužel jsem ani nenafotil, protože jsem si je chtěl nechat - jenže nějakej blb je stihl v pondělí hodit do kontejneru na šrot, kterej obratem vyvezli.
12:13:12
24.04.2016
24.04.2016
Milan 136
Sedadla mají spodní uchycení. Na pevno je dávat nechci, takže kolejnice zachovat. Takže spíš řeším, co tam vytvořit, na co ty kolejnice přidělat.
A taky chci mít moznost ty kolejnice namontovat s větším rozchodem pro případný použití fáčko sedadel na stk atd. Nebo by bylo úplně nejlepší, aby tam šly šoupnout originály
A taky chci mít moznost ty kolejnice namontovat s větším rozchodem pro případný použití fáčko sedadel na stk atd. Nebo by bylo úplně nejlepší, aby tam šly šoupnout originály
23:16:54
23.04.2016
23.04.2016
Milan 136
-> m8rinek: a to znamena?
23:02:33
23.04.2016
23.04.2016
m8rinek
-> Milan 136: ...podle FIA
22:59:32
23.04.2016
23.04.2016
Milan 136
Chvili jsem premyslel, ze bych udelal nejakej rost, ten pripevnil na sedadla a pred silonovy valecky namontoval do puvodnich kolejnic.
Ale neprijde mi to moc pevny a ta aretace polohy je taky dost papir. Potrebuju co nejniz to pujde.
Momentalne mam na sedadlech namontovany favoriti pojezdy, ktery jsou dost pevny a udelam to nejspis tak, jak to bylo a niz. Vzadu ucko posunu mezi prahem a tunelem niz, vepredu mi vadi ta boule na podlaze. Takze tam asi udelam nejakej vyztuzenej domecek na tom origo plechu. Bud jen nejakej silnejsi plech a ovarit, nebo spis asi vrsek toho ucka. Uvidim jak to bude vychazet
Ale neprijde mi to moc pevny a ta aretace polohy je taky dost papir. Potrebuju co nejniz to pujde.
Momentalne mam na sedadlech namontovany favoriti pojezdy, ktery jsou dost pevny a udelam to nejspis tak, jak to bylo a niz. Vzadu ucko posunu mezi prahem a tunelem niz, vepredu mi vadi ta boule na podlaze. Takze tam asi udelam nejakej vyztuzenej domecek na tom origo plechu. Bud jen nejakej silnejsi plech a ovarit, nebo spis asi vrsek toho ucka. Uvidim jak to bude vychazet
22:53:30
23.04.2016
23.04.2016
Milan 136
Mam ted dilema, jak ukotvit sedadla.
Tohle tam do ted bylo
Tohle tam do ted bylo
19:50:55
15.03.2016
15.03.2016
Milan 136
-> MATTESS: děkuju Radku
21:08:59
10.03.2016
10.03.2016
Milan 136
-> schmiedy1000: na pruziny jsem narazil na bazosi myslim
12:35:48
10.03.2016
10.03.2016
schmiedy1000
Prosím tě, kde jsi koupil zadni péra.
12:33:03
10.03.2016
10.03.2016
schmiedy1000
Prosím tě, kde jsi koupil zadni péra.
09:53:46
10.03.2016
10.03.2016
Milan 136
-> schmiedy1000: jojo. Napred jsem prodal stary a az pak koupil novy :)
22:21:03
09.03.2016
09.03.2016
schmiedy1000
-> Milan 136 09.03.16 09:09:18: dēkuji, to mám 100m od práce, už jsi je prodal?
09:09:18
09.03.2016
09.03.2016
Milan 136
-> schmiedy1000: ahoj. Ty OMP mely neprirozene ohnuty operaky dozadu a po delsi jizde me bolely zada. Jine postave muzou vyhovovat, nevim.
Silentbloky jsem koupil v Lisove v technicke gume
Silentbloky jsem koupil v Lisove v technicke gume
20:23:39
08.03.2016
08.03.2016
schmiedy1000
Jsem četl, uvažoval jsem o nich!
20:19:39
08.03.2016
08.03.2016
schmiedy1000
Ahoj, kde jsi sehnal ty tvrde silentbloky a co ty predešlé sedačky nevyhovovaly?