skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
15:11:46
07.03.2016
07.03.2016
Milan 136
-> sikula:
22:14:33
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136: Je mi to jasný, kdybych do toho jednou šáhl, tak pak už je to jednou a za učelem zlepšení
22:04:01
06.03.2016
06.03.2016
Milan 136
-> sikula: jojo bude, ale to uz tam je stejne. Ty Ucka jsem tam udelal kdysi na favo sedadla a ty OMP pak dal na to uz. A byly moc vysoko
22:02:44
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136 06.03.16 21:40:16: Takže to bude docela zásah do kastle to je zatím jediné co se mi nechce, jinak bych taky mohl jít o dost velký kus dolu.
21:42:26
06.03.2016
06.03.2016
Milan 136
-> Kuba105: mam to v planu jet tam :)
21:40:16
06.03.2016
06.03.2016
Milan 136
-> sikula: muzu. Ted tam mam navareny dve Ucka ve vysce prahu a tunelu a pod tim je origo vyboulenej plech na podlaze. Ten pujde ven a bud to upravim nebo tam nebude vubec. A ty ucka prijdou asi primo na podlahu. Musim si s tim pohrat, vymerit to. V ty vysce jako na foto by to mohlo byt. Ale neni tam pojezd a redukce k nemu. Ten chci zachovat
21:36:47
06.03.2016
06.03.2016
Kuba105
Pěkný sedadla budou k vidění na jaře v Běšinách?
21:27:25
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136: Už moc dolu jít nemůžeš co?
21:22:45
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136: O to mi celou dobu šlo:-) tak já tě taky nechám sednout
21:20:12
06.03.2016
06.03.2016
Milan 136
-> Deacon: diky Jirko. Bude to o necem jinym.
-> sikula: muzes se pak posadit :)
-> sikula: muzes se pak posadit :)
19:52:45
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136: uvidíš, též jsem zvědav
16:37:46
06.03.2016
06.03.2016
Deacon
-> Milan 136: Sedačky perfekt. Jsem zvědav, jakej bude posez v autě, oproti těm omp
15:21:25
06.03.2016
06.03.2016
Milan 136
-> tomas-p: děkuji
-> Eidy: děkuji. Sedadla jsou nová z Anglie - Cobra Classic RS
-> sikula: děkuji, mám z nich radost
Hlavně se v nich dá normálně pohodlně sedět a ne jako v těch OMP...
Teď je ještě namontovat. Musím jít s držákama v kastli níž, nebude to jen tak
-> Eidy: děkuji. Sedadla jsou nová z Anglie - Cobra Classic RS
-> sikula: děkuji, mám z nich radost
Hlavně se v nich dá normálně pohodlně sedět a ne jako v těch OMP...
Teď je ještě namontovat. Musím jít s držákama v kastli níž, nebude to jen tak
11:26:59
06.03.2016
06.03.2016
sikula
-> Milan 136: Krásné židle
11:23:03
06.03.2016
06.03.2016
Eidy
-> Milan 136: Hezký židle. To je nějaká nová výroba nebo starý přečalouněný?
11:21:08
06.03.2016
06.03.2016
tomas-p
Sedačky vyzeraju fajn
22:09:28
22.02.2016
22.02.2016
Milan 136
-> venni: ok, nevadí. To co jsem sehnal tam jedno nebo druhý dám