Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
-> Milan 136: Pekná helma...

-> Přema: čau. Mám je protažený mezi zadní sedák a opěrák a prošroubovaný přes vyztužení přes tu dvojitou zadní mezistěnu
-> Milan 136: Prosím tě, jak budeš u auta vyfotil by jsi mi prosím jakým způsobem máš ukotvené ty pásy směrem na zadní sedačky? Díky ti moc. na žádné fotce jsem to nenašel...
-> Petr98: Díky za upřesnění

-> Danster: První MB 120

-> Tomaso435: Taky jsem se nedavno všimnul že už tu dlouho nebyl. Snad má pravdu
-> Péďa17: že je zavalenej prací na garáži.
První MBčka měli v TP 115 nebo 120 maximálku od roku 1966 měli všechny MBčka 125 z důvodu změn vačky a změny komprese došlo k menšímu nárůstu výkonu cca o 3-4 koně.
-> Milan 136 30.10.16 16:59:35: Když to tak čtu tak mých 142 dle GPS se sérii SP 4,4 bude asi taky dost blízko nebo za hranicí 6000 ot/min

-> Tomaso435: Pokud dobře vím tak Jožka veškerý volný čas tráví prací na garáži.
-> Tomaso435: pravda, divný. Snad je v cajku

-> Tomaso435: tohle je model 69, možná ty 64 měly míň?
-> Milan 136: tyjo já mě za to že litr nemá 120 :-D a vono jo :D no vidíš jakou máš supr káru :D
-> Milan 136: nemá litr maximálku 118? náhodou :-D ... to má fakt 125? :-D
-> MATTESS: v TP je 125, takže kdyžtak chyba měření

-> Milan 136: i Ty divochu

Včera cestou domů z kopce dle GPS 157km/h, pak pohled na otáčkoměr - v červeným asi 6000 ot/min
Pak na rovině něco kolem 140 a otáčkoměr na začátku červenýho cca 5000 ot/min

-> T: diky
-> Eidy: diky. Vydech je dilo meho otce :)
S lakovanim zatim nepocitam, uvidim do budoucna. Neco do sebe to urcite ma.
-> kraska98: diky diky
-> Eidy: Jednoznačně s tebou souhlasím.Patina vypadá mnohdy lépe,než nějaké leštěnky a celkový vzhled tohoto auta se mi moc líbí

Fotky rakt pěkný. Jak Tě vůbec napadlo udělat ten výřez do zadni kapoty? Já bych to auto snad ani neloakoval. Má to takovou hezkou patinu a takovej ten klasickej vzhled zachovalejch aut ale přestavěnejch na závoďáky. Třebas to každýho neoslní, ale fakt to má takhle duši.
-> Milan 136: fotky jsou parádní
