skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000 MB street rod
4 dveřový sedan, r.v. 1968
Motor: V8 Tatra.
Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz
Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené
Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma
Nový čtyřnásobný karburátor Edelbrock 1405 600cfm
Rozdělovač Mallory Unilte
MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul
Zapalovací cívka MSD Blaster 2
VN kabely Magnecor
Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm
Olej 10W-30
Převodovka
Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.
Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.
Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.
Snímač rychlosti Proximity.
Převodový olej EP80 / 90
Modifikace zadní nápravy
Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.
Ložiska převážně Volvo.
Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.
Zadní brzdové kotouče Volvo 740.
Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.
Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)
Přední náprava
Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.
Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.
Těhlice navrženy a vyrobeny doma.
Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.
Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.
Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné
Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)
Elektrická výbava
Vše navrženo a vyrobeno doma.
Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.
Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.
Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.
Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.
Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.
Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.
Interiér a doplňky
Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.
Přední sedadla Jaguar XJ-S.
Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.
Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.
Podvozek
2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.
Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek
Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.
Karoserie
Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.
Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.
Exteriér
Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.
Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.
Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.
Diky, Eidy!
------------------------- -------------------------- --------------
1000MB street rod
1968 4 door saloon
Engine: V8 Tatra.
Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz
Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced
New hi rise inlet manifold, designed & made in house
New Edelbrock 1405 carburettor. 600CFM
Mallory Unilte distributor
MSD 6-AL2 programmable ignition module
MSD Blaster 2 coil
Magnecor leads
Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter
Transmission
Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.
Clutch operating cylinder, modified from some modern car.
Tatra drive shafts shortened & friction welded
Proximity speed sensor
15W30 engine oil,
Rear axle
Swing Axle principle as original
Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)
EP80/90 gear oil
Front axle:
Double wishbone suspension. As original
Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)
Electrics:
All designed & made in house.
Switchgear designed & manufactured specially by me.
Aircraft instruments from UMA & Westach
Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input.
Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft
Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.
Interior & decorations:
Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.
Front seats, Jaguar XJ-S
Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.
Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.
How would he make his escape?
Weight distribution. 60% to the rear
Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.
Body:
Aluminium fuel tank (52 litre) m
Roll cage fitted behind the head cloth. A,B & C posts reinforced.
Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.
Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.
GRP laminate engine cover from KS Motorsport.
4 dveřový sedan, r.v. 1968
Motor: V8 Tatra.
Zgenerálkovaný s novými písty, kroužky, ložisky, těsněním atd. Od společnosti TatraVintage.cz
Rotační části, klika, setrvačník a spojka dynamicky vyvážené
Nové sací potrubí, navržené a vyrobené doma
Nový čtyřnásobný karburátor Edelbrock 1405 600cfm
Rozdělovač Mallory Unilte
MSD 6-AL2 programovatelný zapalovací modul
Zapalovací cívka MSD Blaster 2
VN kabely Magnecor
Systém mazání motoru upraved na plnoprůtokový filtr 0,01 mm
Olej 10W-30
Převodovka
Spojka, originální Tatra. vyvážený setrvačník, nová lamela.
Ovládací válec spojky upravený z nějakého moderního auta.
Hnací hřídele Tatra byly zkráceny a třecím svářením mají navařené drážkování Volvo.
Snímač rychlosti Proximity.
Převodový olej EP80 / 90
Modifikace zadní nápravy
Podélné rameno a těhlice navrženo a vyrobeno doma.
Ložiska převážně Volvo.
Zadní brzdy ze Škoda Superb rok 2000.
Zadní brzdové kotouče Volvo 740.
Pružiny a tlumiče, 9 "x 2.5" AVO, nastavitelné.
Kola TEAM 3 E.T., 15 "x 10", Classic V (z LA)
Přední náprava
Dvojitý lichoběžník. Některé díly z Mondea, Hyundai.
Hřebenové řízení a hřídel z Renaultu Clio. Vnější kulové čepy z VW Golf.
Těhlice navrženy a vyrobeny doma.
Přední brzdy, Iveco Daily 4, litinové čtyřpístkové třmeny.
Přední brzdové kotouče, upravené z VW LT.
Pružiny a tlumiče, 7 "x 2.5" AVO, nastavitelné
Kola, TEAM 3 E.T., 15 "x 5", Five Window (z LA)
Elektrická výbava
Vše navrženo a vyrobeno doma.
Spínače navržené a vyrobené speciálně mnou.
Avionika (letecké přístroje) od UMA & Westach.
Hudební systém - celkem hlasitá, ale zatraceně, je to auto, žádný taneční sál.
Funkce hubeního systému .. vypínač ON/OFF, 3,5 mm stereo vstup, vstup na kytaru s efekty.
Vstupy studeneého vzduchu z letadla McDonnell Douglas VC-10.
Topení na benzin Eberspacher se systémem voda-vzduch.
Interiér a doplňky
Volant a sundavací nába - hliník a plast (akryl), navržené a vyrobené doma.
Přední sedadla Jaguar XJ-S.
Čalounictví interiéru je právě ve výrobě u jedné milé paní z Trutnova.
Téma interiéru, zebra, žirafa, dalmatin, kůže, semiš, dřevo.
Podvozek
2 a 1-5/8 palcové CDS ocelové trubky.
Rozložení hmotnosti 40/60% předek/zadek
Celková hmotnost 1260 kg včetně rezervního kola, komplet nářadí, plné nádrže a 20 litrů rezervního paliva.
Karoserie
Hliníková palivová nádrž (52 litrů) umístěná uprostřed mezi hlavními nosníky a chráněná ocelovým plátem. Protože se nám nelíbí požáry.
Ochranný klecový rám. Sloupky A, B a C zesíleny.
Exteriér
Originální anglická hořčicově žlutá, vyšisovaná československou atmosférou a slunečními paprsky.
Prahy sníženy o 150 mm, což poskytuje úložný prostor pro náhradní válce, ložiska, těsnění a nářadí.
Laminátový kryt motoru GRP od společnosti KS Motorsport.
Diky, Eidy!
------------------------- -------------------------- --------------
1000MB street rod
1968 4 door saloon
Engine: V8 Tatra.
Re-built with new pistons, rings, bearings seals, gaskets etc from TatraVintage.cz
Rotating parts, crank, flywheel, clutch dynamically balanced
New hi rise inlet manifold, designed & made in house
New Edelbrock 1405 carburettor. 600CFM
Mallory Unilte distributor
MSD 6-AL2 programmable ignition module
MSD Blaster 2 coil
Magnecor leads
Engine lube system changed to full flow 0.01mm filter
Transmission
Clutch, original Tatra. Ground & Balanced, new friction disc.
Clutch operating cylinder, modified from some modern car.
Tatra drive shafts shortened & friction welded
Proximity speed sensor
15W30 engine oil,
Rear axle
Swing Axle principle as original
Springs & dampers, 9" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 8" Classic V (From LA)
EP80/90 gear oil
Front axle:
Double wishbone suspension. As original
Springs & dampers, 7" x 2.5" AVO single adjustable
Wheels, Team 3 E.T. 15" x 5" Five window (From LA)
Electrics:
All designed & made in house.
Switchgear designed & manufactured specially by me.
Aircraft instruments from UMA & Westach
Music system features.. On-off switch, 3.5mm stereo input.
Cold air vents from a McDonnel Douglas VC-10 aircraft
Heating system, Eberspacher petrol powered water - air.
Interior & decorations:
Steering wheel. Quick release, Aluminium & acrylic designed & made in house.
Front seats, Jaguar XJ-S
Interior theme, Zebra, Giraffe, Dalmatian, leather, suede, wood.
Imagine if Fabergé had crashed his MiG19 into Robert Mugabe's wardrobe.
How would he make his escape?
Weight distribution. 60% to the rear
Total weight 1260kg Includng spare wheel, full tool kit, full tank & 20 litres spare fuel.
Body:
Aluminium fuel tank (52 litre) m
Roll cage fitted behind the head cloth. A,B & C posts reinforced.
Exterior, original English Mustard yellow bleached by the Czechoslovakian atmosphere & sunshine.
Sills dropped by 150mm, making luggage space for spare cylinders, bearings, gaskets & tools.
GRP laminate engine cover from KS Motorsport.
Velvet Revolution - komentáře:
01:38:45
16.04.2018
16.04.2018
Alec
Description of picture/121 | Under the rear seat. handbrake cables, gear shift, fuel pipe, fuel level sensor, fuel breather, fuel fill, heater fuel pipe, throttle cable, rear brake pipe, clutch pipe, rear window ventilation pipe, main wiring harness, speaker wires, usb, speedometer cable, ground connections. Very crowded. Maybe this is one reason why they don't make cars with the engine in the back.
10:39:16
13.04.2018
13.04.2018
Alec
They are the front brakes. I think the calipers are fronts from Discovery or Iveco Daily, to take 14mm thickness. The discs are fronts from VW LT. They have plenty of surface area because of the bigger diameter but if I get heating problems I will have to re design the bell, the disc & probably change the caliper too. It is all very modular down there. I hope it is OK because I want to have some money left over for beer, slivovice & dumplings in September.
23:32:17
12.04.2018
12.04.2018
Eidy
These brake discs, are they rear or front? If front, I would expext vented.
12:06:52
10.04.2018
10.04.2018
Star LC20
Thnx for sharing stuff with us, pal. Amazing work, precision.
15:40:02
07.04.2018
07.04.2018
Alec
Můj arse. Vodováha je 0,05mm / m. Pokud je přesnost 10krát špatná a na tom stále nezáleží. Nesnáším to.
15:00:22
07.04.2018
07.04.2018
Alec
The item in #91 is a "Box Level" made by the company Hilger & Watts. Probably from the 1960's. It is a perfect square with a very sensitive spirit level. Therefore you can measure vertical & horizontal surfaces. The scale reads 0.005mm / metre. I use it to align machine tools & I try to keep the car as close to that standard as possible. Of course that degree of precision is totally unneccessary but these are the tools I already have. I used it to adjust the CZK100 lasers. I have measured the alignment & I am ashamed to say that there is a 5mm error corner to corner. Breaks my heart.
00:15:02
07.04.2018
07.04.2018
Eidy
-> Alec: Most of pictures is understandable. Like the gear stick and things around. But picture 91 is puzzle for example. What the hell is that? Maybe I'm just stupid but I don't get it :)
00:02:40
07.04.2018
07.04.2018
Alec
Ok. I can see your point. My internet skills are poor. I will try to explain in the picture descriptions & in more detail here.
Right now I am building it up from nothing to being a roadworthy car. Recently I pulled all the wires through & now I am busy fitting stuff which I have discovered to be crap....
Exhausts.
Too noisy. New exhausts were made. Old ones were 2" with one resonator. They did 50 miles & now scrap. New exhausts are 1.5" with 3 X mufflers. They have 3000 miles of traveling through Europe in front of them.
Gear shift. I wanted to use the original Skoda lever but the gears were flipped. It was also very flexible but now the gears are in the right positions & it feels more like cocking a small artillery piece. The rotating parts run in sealed ball bearings & the sliding parts run on PTFE.. The knife is made from 5 laser cut parts, TIG welded & polished. The dust boot is a toy rabbit.
Replaced front brake rotors. The first ones were steel plate. I knew they would be rubbish. New rotors are iron, modified from VW LT van. 280mm diameter. The aluminium centres came back from anodising yesterday.
Throttle actuator was also crap. The Holley is so high that the throttle control rod would need to go through the back window. I had to make it lower by making it into a pusher instead of a puller. The control rod comes through the middle of the star which is painted with red nail varnish. I know all about car cosmetics.
Today I worked on the cabin ventilation system. In England we need to be able to clear the mist from the glass. Otherwise how would we see all the mist outside? It uses an Eberspacher petrol fired water boiler connected to a heat exchanger & air is provided by a big fan. This is not at all sexy but I am going to say it will be better than the original Skoda system.
More later. Alec.
Right now I am building it up from nothing to being a roadworthy car. Recently I pulled all the wires through & now I am busy fitting stuff which I have discovered to be crap....
Exhausts.
Too noisy. New exhausts were made. Old ones were 2" with one resonator. They did 50 miles & now scrap. New exhausts are 1.5" with 3 X mufflers. They have 3000 miles of traveling through Europe in front of them.
Gear shift. I wanted to use the original Skoda lever but the gears were flipped. It was also very flexible but now the gears are in the right positions & it feels more like cocking a small artillery piece. The rotating parts run in sealed ball bearings & the sliding parts run on PTFE.. The knife is made from 5 laser cut parts, TIG welded & polished. The dust boot is a toy rabbit.
Replaced front brake rotors. The first ones were steel plate. I knew they would be rubbish. New rotors are iron, modified from VW LT van. 280mm diameter. The aluminium centres came back from anodising yesterday.
Throttle actuator was also crap. The Holley is so high that the throttle control rod would need to go through the back window. I had to make it lower by making it into a pusher instead of a puller. The control rod comes through the middle of the star which is painted with red nail varnish. I know all about car cosmetics.
Today I worked on the cabin ventilation system. In England we need to be able to clear the mist from the glass. Otherwise how would we see all the mist outside? It uses an Eberspacher petrol fired water boiler connected to a heat exchanger & air is provided by a big fan. This is not at all sexy but I am going to say it will be better than the original Skoda system.
More later. Alec.
07:48:38
05.04.2018
05.04.2018
Eidy
Your progress is pretty good. Sometimes I don't know what's in the pictures so it would be nice to have description. But it looks amazing. Thumb up.
23:24:00
26.02.2018
26.02.2018
Alec
Skolnik.
It will be ratty enough. Don't worry. The external surfaces will remain original Skoda paint. Faded, bleached & dirty. The panels will be bent & damaged but in a nice way.
Anything under a cover or behind a door will be new.
The body has been repaired several times in many different shades of yellow. You can see a bit of new yellow paint because I have continued the tradition.
In my opinion, it is not acceptable for a rat rod to be ratty all the way down.
It is more difficult to preserve the old paint than to renew it. Not the lazy option.
It will be ratty enough. Don't worry. The external surfaces will remain original Skoda paint. Faded, bleached & dirty. The panels will be bent & damaged but in a nice way.
Anything under a cover or behind a door will be new.
The body has been repaired several times in many different shades of yellow. You can see a bit of new yellow paint because I have continued the tradition.
In my opinion, it is not acceptable for a rat rod to be ratty all the way down.
It is more difficult to preserve the old paint than to renew it. Not the lazy option.
09:04:03
26.02.2018
26.02.2018
Skury
-> MVM: -> radekp: : Alfa Romeo poměrně dost používalo tenhle system na svych zadokolkach. Zkoncilo to Alfou 75 a ty bylo vyrobeno pres 375t ks. Pred tim Guileta.... Proste transaxly.
08:27:57
26.02.2018
26.02.2018
Školník
-> Alec: I thought it will be in Rat look , im just surprised right now...
21:33:04
20.02.2018
20.02.2018
Star LC20
Absolutely stunning! dunno what to say more....
22:51:07
09.02.2018
09.02.2018
Alec
Děkuji za vaše komentáře.
Viděl jsem obrázek Lotusu. Možná, že Lotus chtěl snížit nevyváženou váhu, ale myslím, že přínosy nebyly zaznamenány na závodní dráze. V mém případě chci jen funky americké kolečka s nulovým posunem. Disky a třmeny jsou určeny pro 16 " kola, z 3,500 kg dodávky, jsou těžké a pomáhají udržovat přední kola na zemi. Krouticí moment je omezený uchopením pneumatik.
Můžete to vidět na Prague Car Festival 1. - 2. září.
Viděl jsem obrázek Lotusu. Možná, že Lotus chtěl snížit nevyváženou váhu, ale myslím, že přínosy nebyly zaznamenány na závodní dráze. V mém případě chci jen funky americké kolečka s nulovým posunem. Disky a třmeny jsou určeny pro 16 " kola, z 3,500 kg dodávky, jsou těžké a pomáhají udržovat přední kola na zemi. Krouticí moment je omezený uchopením pneumatik.
Můžete to vidět na Prague Car Festival 1. - 2. září.
14:46:40
09.02.2018
09.02.2018
radekp
-> MVM: ajo. U poháněné nápravy bych to chápal, ale tady mi to připadá jako zbytečnost navíc...navíc jak jsi psal, při brždění musí být moment násobně větší než točivý moment motoru.
14:24:43
09.02.2018
09.02.2018
MVM
-> radekp: Má to na přední nápravě,fungovat to samozřejmě bude .. Ale tenkrát to šťastný řešení zrovna nebylo ..
14:20:48
09.02.2018
09.02.2018
radekp
-> MVM: a kde to vidíš? Já vidím všude kotouče u nábojů
14:08:44
09.02.2018
09.02.2018
MVM
Tato konstrukce s brzdovými kotouči u šasi auta a poloosami je systém se kterým přišel Lotus (Chapman). Záležitost která se při prasknutí poloosy stala osudnou a v Monze se kvůli zabil v F1 Jochen Rindt. Nikdy se toto technický řešení příliš neujalo. (Lotus F1 to měl ještě potom na zadní nápravě se dvěma třmeny na jednom kotouči ) PS: Samozřejmě že i vozítlo Olcit,možná jstě nejakej Citroen ..
12:35:41
19.12.2017
19.12.2017
Eidy
-> Alec: Perfect.
12:07:47
19.12.2017
19.12.2017
castrol
-> Alec: