skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
07:44:54
27.06.2018
27.06.2018
Jozka
-> Bukaj: Celkem logicky - ono by bylo divu, kdyby si někdo takovej šmejd, po pár tisících km zběsile drnčnící kvůli uvolněný vnější šlupce, která po 1. zimě upadla (a kterej už druhou nepřežil), kupoval do zásoby..
07:24:20
27.06.2018
27.06.2018
Bukaj
-> mirecek.666: "Úplně origo výfuk" na MB se dost blbě shání, zatím jsem za x let shánění dílů sehnal pouze 2 výfuky "v trojobalu" na kilo model 72...
...nicméně výfuk nemá vliv na hlučnost v interiéru, jen venkovní zvuk (neorigo výfuky mají víc prdlavkový zvuk a hůře tlumí vyšší tóny)
...nicméně výfuk nemá vliv na hlučnost v interiéru, jen venkovní zvuk (neorigo výfuky mají víc prdlavkový zvuk a hůře tlumí vyšší tóny)
18:55:09
20.06.2018
20.06.2018
mirecek.666
-> Fifa: videl jsem nazivo, potreboval bych zkusit uplne origo vyfuk, ale ten samozrejme nemam
18:53:06
20.06.2018
20.06.2018
mirecek.666
-> Eidy: nemuzu se dostat na zcesti jako u druhy tisicovky:-D
11:14:26
20.06.2018
20.06.2018
Fifa
11:07:28
20.06.2018
20.06.2018
Fifa
-> Eidy: Kolega z práce to tam má na výfuku u S 120 a na odhlučnění to nepomohlo. Držák výfuku rozriznuty a se silentbloky a trubky s vlnovci.
22:20:04
19.06.2018
19.06.2018
Eidy
-> mirecek.666: Aha.
22:17:28
19.06.2018
19.06.2018
mirecek.666
-> Eidy: to je moc vidět:-)
22:16:17
19.06.2018
19.06.2018
Eidy
-> mirecek.666: Napadá mě říznout trubku do tlumiče a dát vlnovec. Ale když to nepomůže, bude to zbytečně obětovaný výfuk :-/
21:42:48
19.06.2018
19.06.2018
mirecek.666
-> Bukaj: to nejsou. Mám dva stejný výfuky, dostla jsem je k auto nový. S obouma je to uplně stejný, origo nejsou, ale polák to taky není. Mají ohlou výstupní trubku i se vzpěrou.
07:02:25
19.06.2018
19.06.2018
Bukaj
-> mirecek.666: No, pokud jsou ve výfuku uklepané přepážky, tak může...
06:40:17
18.06.2018
18.06.2018
mirecek.666
-> Bukaj: ta policka tam uz byla na tohle jsem dostal tip, ze to dela dost casto. Se starym motorem to nic nedelalo, vse ostatni zustalo jak bylo. Nemuze to delat vejfuk jako takovej?
22:49:20
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> mirecek.666: Pokud se ti přenáší nějaká rezonance do karoserie, pak ji asi těžko odstraníš vytlumením něčeho, co s karoserií nemá přímý styk...
Jdi po věcech ve styku s karoserií - od vadných silentbloků převodovky přes nějaké potrubí či krycí plechy (kolem chladiče apod), rádo rezonuje táhlo řazení, nebo trubka vody k topení...
...nebo ti rezonuje ta nová odkládací polička na chladiči
Jdi po věcech ve styku s karoserií - od vadných silentbloků převodovky přes nějaké potrubí či krycí plechy (kolem chladiče apod), rádo rezonuje táhlo řazení, nebo trubka vody k topení...
...nebo ti rezonuje ta nová odkládací polička na chladiči
19:28:32
17.06.2018
17.06.2018
mirecek.666
Tak pokus s drzakem vyfuku neprinesl zadnou zmenu v rezonancich. Ani namontovani velke remenice, snad jen poznatek, ze se to v dnesnich 30 stupnich nejak stale uchladi i se zavrenou kapotou. A ke vsem uspechum prestala spojka spojkovat kvuli trubce hned pod brzdospojkou
20:48:21
10.06.2018
10.06.2018
mirecek.666
-> Fifa: Karbec, ten zvětšnej difuzor prostě nebyl dobře. Ješto to rezonování, to je oříšek.
20:20:22
31.05.2018
31.05.2018
Fifa
-> mirecek.666: Máš rozuzlení čím to bylo?
21:00:14
28.05.2018
28.05.2018
mirecek.666
konečně bez cukání, díky dragonovi. Ted ještě rezonance při 80km/h na 4ku a už to bude veselejší
12:12:54
08.04.2018
08.04.2018
mirecek.666
-> Eidy: je to dobovka z nejakyho casopisu, joo je to super hlavne to pak nikde nenecham
11:40:58
08.04.2018
08.04.2018
Eidy
Pěkný, pane ;) A co ten odkládací stolek na chladiči, používáš? Nebo to máš jen jako doplněk?
09:47:56
08.04.2018
08.04.2018
mirecek.666
-> Vojťas: dik