skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB De Luxe rok výroby 1968 19ctá série
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
De Luxe jsme zachránili před ztrátou původního TP a původních SPZ z roku 1968. Zakoupeno 27.6. 2015 v polopřevodu, po prvním majiteli. Následný přepis 29.6. se vydařil až nad míru dobře, protože už před osmou ranní bylo vše hotovo a SPZ uloženo do depozitu.
Naší třetí tisícovku jsme dovezli z druhého konce republiky až z Aše. Krom pár úprav a oprav byla v původním a kompletním stavu, a přesně tak i zůstane.
Znovuoživení po několika letech stání na ne zrovna ideálním místě, předcházel víc jak měsíc dennodenní práce. Auto bylo sice „funkční“, ale bylo to opravdu jen v uvozovkách. Brzdy nebrzdily, koroze díky vlhké garáži taky byla. Světla vysvícená, interiér špinavý v kombinaci se značně neodbornou opravou laku a předchozí koroze opravdu stála za to.
Jako první jsem opravil brzdy a celkově uvedl auto do chodu, to bylo to nejjednodušší. Potom jsem se vrhnul na víc jak třítýdenní opravu spodku vozu. Přítelkyně zatím čistila interiér a šlo jí to mnohem rychleji a lépe než mě. S každým dnem jsem nacházel další a další problémy. Všechny opravy jsem dělal tak, aby zvenku nebylo nic patrno. Nicméně nakonec se zadařilo a přišlo na veselejší práce. Leštění, výměna světel za H4 paraboly, montáž předních žlutých mlhovek, výměna zadní mlhovky za plastovou ohavu a mnoho dalšího.
Přes všechny nástrahy co nás potkali jsem se 4.8. 15 vydal na STK. Po příjezdu mi paní za přepážkou řekla, že tam konečně mají pořádný auto. Vše šlo hladce, až přišlo na zkoušku ruční brzdy. Jedno kolo brzdilo málo a druhé až moc, takže vážná závada a STK na měsíc. Nedalo se nic dělat, vydal jsem se domů opravovat. Opraveno bylo ten samý den. Takže na druhý den ráno jsem se s protokolem z STK vydal na úřad pro SPZ. Vše šlo celkem hladce a před polednem jsem vyrazil na opravnou STK. Bohužel při druhém pokusu ukázal měřák opět stejné hodnoty. Až po tomto děsivém výsledku jsme s technikem zjistili, že jsme si asi nerozuměli a já opravoval funkční stranu. Nevadí, aspoň jsem opravil únik oleje z poloosy. Ve 45 stupních na slunci v poledne jsem si cvičně rozdělal i stranu druhou. Celá závada se ukázala úplně jinde. Špatně natažené lanovody byly celý problém. Při třetím pokusu už obě strany brzdily stejně.
Ted´už jsme pojízdní a najíždíme první km. Čekají nás další opravy a úpravy, ale to až časem.
Velké díky patří přítelkyni, že to se mnou ten měsíc vydržela. Stálo to za to:-) A proč to celé muselo být do měsíce? Aby jsme stihli letošní Hundertgang.
CML / 1000MB De Luxe - komentáře:
09:10:16
08.04.2018
08.04.2018
Vojťas
-> mirecek.666: Paráda :) vypada perfektne
08:54:31
08.04.2018
08.04.2018
mirecek.666
A konečně po. Chytil na prvni, ale ještě to bude běh na dlouhou trať. Volnoběh nejde snížit, předstih zatím jen tak nahrubo bez stroboskopu, ale prvnich 13km je za námi . Možná bude problém skládanej karburátor. Původně dif 23 zvětšen na 26 a přetryskovanej na 24ku. A další problém bude asi výfuk, zdá se mi to jako pořádná zátka.
12:30:59
06.04.2018
06.04.2018
Fifa
-> mirecek.666: A já sázel na tvou rychlost a myslel si, že jsi už motor instaloval ;-)
20:44:12
05.04.2018
05.04.2018
mirecek.666
-> Fifa: motor je ještě na ponku, snad v sobotu:-)
23:03:53
04.04.2018
04.04.2018
Fifa
Jaké jsou první pocity při zabihani? :-)
14:44:37
03.04.2018
03.04.2018
Jozka
-> mirecek.666: Pokud takhle, tak bych je taky ponechal..
12:32:25
03.04.2018
03.04.2018
mirecek.666
-> Petr98: -> Jozka: kdyz jsme to dovezli byly na tom tyhle zasterky. Guma KO, ale znaky jsem pouzil. Vzhledem k tomu, ze auto melo pouze jednoho majitele a to byl mechanik dle TP, tak si troufnu rict ze to tam namontoval takhle on kdyz to koupil. Necham to tak s klidnym svedomim:-)
11:28:15
03.04.2018
03.04.2018
Jozka
Čekal jsem, kdo se ozve.. Mě tedy k širokosloupku ladí taky víc ty novější, ale že z fabriky to s největší pravděpodobností nemělo vůbec žádný, považuju lapače u MB za zcela volnou disciplínu.. Třeba v Tuzexu vedli "sportovní" italský (se startovní vlajkou) i na tu tisícovku..
10:58:17
03.04.2018
03.04.2018
Petr98
Nechci být hnidopich, ale na 69ku patří ty novější s nápisem škoda.
10:08:17
03.04.2018
03.04.2018
mirecek.666
-> Eidy: -> Fifa: chtel jsem je vyhodit, ale jeste je schovam na horsi casy
09:58:30
03.04.2018
03.04.2018
Fifa
-> mirecek.666: Přesně, rozdíl i na druhý pohled k nerozeznání.
20:28:35
02.04.2018
02.04.2018
Eidy
-> mirecek.666 02.04.18 19:11:33: Ale ten rozdíl není tak velký, jak bych čekal. Jsou povedený.
08:52:06
01.04.2018
01.04.2018
mirecek.666
Jeste pred motorem budu muset instalovat darek k narozeninam, aneb budeme mit zase obe slepice
19:07:59
27.02.2018
27.02.2018
mirecek.666
-> Eidy: Už jsem natrefil na jednoho borce, tak uvidíme jak to dopadne. Chci aby to vypadalo co nejoriginálněj. Je toho dost, až moc...
Babettu máš jednorychlostku? No já to musim udělat ted, protože pak budu mít na dlouhou dobu útrum.
Babettu máš jednorychlostku? No já to musim udělat ted, protože pak budu mít na dlouhou dobu útrum.