Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

19:49:19
27.01.2015
vhml
Ta otevřená kapota má nějakou hlubší myšlenku?
17:56:04
27.01.2015
castrol
-> Deacon: 4
23:14:54
26.01.2015
Felinka 1.3mpi
-> Deacon: oky,jen kdyby nahodou,dej vedet4 díky
16:35:29
26.01.2015
Deacon
-> Felinka 1.3mpi: Nepujdou pryc, zatim zustanou. Jinak dik.



-> castrol: Ono to bylo hlucny i predtim. A navic to neni auto na kazdodenni jezdeni a vubec mi u nej nejde o komfort.
22:57:25
23.01.2015
castrol
-> Deacon: nebude to v interieri hlucnejsie ked tam nic nebude ?
21:03:21
23.01.2015
Felinka 1.3mpi
cau,nebudes prosimte davat pryc,ty colorline tapeci bez diry na klicku,kdyz odlehcujes...4

jinak moc pekna fela...4
20:56:29
23.01.2015
Deacon
-> JohnnyMpi: Bez stěrače s AirDesign stříškou se zadní okno strašně špiní a rozhodně bych ho na spotřebáku nerušil.



-> krtik: Fotka interiéru bude, jen co ho pořádně doladím. Je tam už prostě jenom palubovka, volant a sedačky.
18:21:34
22.01.2015
castrol
-> krtik: na fele sa to okno moc nezasiera ani pri nejakom prudkom dažde či snehu a asi tak ako si podotkol1
17:54:34
22.01.2015
JohnnyMpi
-> krtik: on je tam dobre, ale nevypadá tam dobře 3
15:19:14
22.01.2015
krtik
-> Deacon: To je stejnak mazec ten helej strop vevnitř 3. To tam krom těch pár plastů fakt nic nemáš? Bys mohl vyfotit ten introš.? 135



-> castrol a JohnyMpi: Já bych na denní ježdění ten stěrač asi nechal. Ale zase pravda, že castrolovi na Feldě ta špína ani nestihne ulpět...? 1
15:05:07
22.01.2015
JohnnyMpi
-> castrol: fajn, to ho asi amputuju 1 aspon se zbavim ostrokovace a hadicky do neho :D
13:56:04
22.01.2015
castrol
-> JohnnyMpi: nemám stierač a na STK cajk
08:03:09
22.01.2015
JohnnyMpi
Mě se nejvíc líbí stříška Air Design, v tom se budu opičit, a taky odstraněný zadní stěrač, jen nevím, jak je to s STK, jestli zkrátka proti tomu něco nebudou mít, když ho dám pryč a díru zavařím... 8
20:32:19
15.01.2015
gogino1987
-> Deacon: posledné foto super4
16:31:05
15.01.2015
Deacon
Díky, díky, díky! 4

Luky, to vůbec navadí, když se líbí, tak proč ne 6
11:43:37
15.01.2015
MajoLR
Tak, tak...52 Je to TOP!!!2
06:34:50
15.01.2015
francomk
-> lukydm: 52 Pravdu máš, je nádherná
22:30:18
14.01.2015
lukydm
Ked uz sme pri feliciach...Kolko felicii na virte je v stave, ako ma Deacon? Na jednej ruke, mozno na dvoch spočitam, takze exkluzivita tu nejaka bude.

Krasna felda, možno tie spraco disky od teba obkopirujem 42
20:11:00
30.12.2014
JohnnyMpi
-> Marcius: Popisuješ příhodu podobnou mojemu přemýšlení... Taky sem přemýšlel, že vyměním Feli za Golfa IV, ale jak říkáš, buď objeto půl světa, nebo nejhorší motorizace 1,4 a tak dále... Feldu sem koupil za 12 000 jako vyloženě pracovní auto, ale k mojemu překvapení jsem zjistil, že je v celkem slušným stavu a po menších karosářských opravách, jako vyvaření části podběhu za nádobkou chladící kapaliny a pod filtrboxem, opravě zadních lemů a po opravách podvozkových skupin mám spolehlivé vozítko s minimálními náklady na provoz. Ještě na jaře přijde LP blatník a možná se zahledím na 5. dveře a nebude mít jediný místo rezavý... Jak říkáš, okolo 50tis, zvlášť takový to hodnotnější jako Golfy a Octy, sou sice auta pěkný na svezení, ale jinak to je jen na starosti, protože sou to více-méně střepy a pokud chce člověk pořádný, musí hodně drubo přitlačit...

upraveno 1x, naposled 30.12.2014 20:19:39
20:03:00
30.12.2014
JohnnyMpi
-> Deacon: Původně sem myslel, že to chceš čistě jako závoďák, a že máš zrovna Feldu jen proto, že byla "po ruce" pokud je to srdcovka, tak jo, máš to pěkně udělaný, ale čistě jako závoďák bych volil něco s nezávislým zavěšením zadní nápravy k vůlivá tomu, aby se ti v extrémním případě nezvedlo kolo do luftu... Jinak samozřejmě neznám přesně stanovy a ani nevím, v jaké kategorii chceš závodit, ale tuším to bude skupina A, že? Našlápnuto to máš pěkně a líbí se mi, že do toho neplantáš zbytečnosti, jako třeba plný kufr reprobeden.... ale spíš věci, který mají vliv na jízdní vlastnosti nebo podobný opodstatnění... Jednou by z ní mohlo být s takovou pěkný závodní nářadí... Nepřemýšlels třeba i o 1600 kit-car?
Extreme Tyres