skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998
Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4
Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.
Karoserie:
- sériová je a taky zůstane!
- lakované zrcátka
- lakované kliky a kroužky kolem zámků
- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I
- kompletně vyvařená a ošetřená
- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)
- zavařená díra pro zadní stěrač
- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)
- žluté přední mlhovky
- v plánu je:
- vystříkat dutiny
Motor:
- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série
- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry
- svíčky NGK BKUR6ET-10
- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit
- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A
- v plánu je:
- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm
- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery
- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...
Podvozek
- HP sk.A (vrchařská verze)
- vpředu těhlice sk. A v komaxitu
- rozpěrná tyč předních tlumičů
- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP
- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15
- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental
- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm
- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)
- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení
- v plánu je:
- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod
- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)
Interiér a výbava:
- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy
- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP
- nové origo tapece z verze Colorline
- nový palubní PC Apri TC-6
- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka
- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy
- origo zpožďovač vnitřního osvětlení
- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu
Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!
Plány 2013:
Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:
- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit
- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla
- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)
Aktuálně:
15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.
27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.
Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.
15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí
15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).
1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.
6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)
7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.
29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.
10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.
10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)
11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.
12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)
13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.
14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.
Poděkování:
Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !
Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.
Deacon / 1.3MPi - komentáře:
20:29:44
10.02.2015
10.02.2015
Milan 136
-> Deacon: proti octě určitě
19:28:21
10.02.2015
10.02.2015
Deacon
-> Milan 136: Stejně to svítí na hovno
19:18:46
10.02.2015
10.02.2015
Milan 136
-> Deacon: cestou z běšin je tma :)
a svítí to hezčeji do bíla
a svítí to hezčeji do bíla
19:09:47
10.02.2015
10.02.2015
Deacon
-> Milan 136: Má to na modrou smysl?
19:09:00
10.02.2015
10.02.2015
Milan 136
-> Deacon: já si s Osram NBR nemohl stěžovat
18:51:11
10.02.2015
10.02.2015
castrol
-> Deacon: to jo moc teda nesvieti
18:03:28
10.02.2015
10.02.2015
Deacon
-> krtik: No už na modrou jsem dával nový po laku a moc velkou změnu nepocítíš. Tak jako tak felda svítí na houby
17:28:28
10.02.2015
10.02.2015
krtik
-> Deacon: nojo, teď jsem na to letmo kouknul a renovace paraboly je dražší, než nové světlo... To jsem rád, že světla jsou :-).
edit: poznal jsi změnu po výměně světel?
edit: poznal jsi změnu po výměně světel?
17:11:17
10.02.2015
10.02.2015
Deacon
-> krtik: Vždyť se pořád dají sehnat nový.
09:19:48
10.02.2015
10.02.2015
krtik
-> Deacon: nový Helly? mazec! Taky bych se měl po nějakých kouknout. Strejda říkal, že někde viděl reklamu na renovaci parabol.
17:02:22
09.02.2015
09.02.2015
Deacon
-> krtik: No jo. Maskování Jinak jo. Bývalá hnusná světla z modrý tam chvilku byly. Teď už jsou tam nový Hella ;) a už aby to bylo celý v laku. Kdyby někdo věděl o někom, kdo by to v jižních Čechách polil v garáži za pěkně, šup sem sním!
08:48:01
09.02.2015
09.02.2015
krtik
-> Deacon: Maskování?
Už vím, kam se poděla světla z modré .
Už vím, kam se poděla světla z modré .
12:50:11
08.02.2015
08.02.2015
krtik
-> Deacon: Čoveče, ono to teď vypadá, že je větší zima než byla před měsícem .
12:47:37
08.02.2015
08.02.2015
Deacon
Po delší době mám zase provozu schopnýho spotřebáka a můžu se zas víc věnovat modrý. Sezóna je co by dup
09:15:26
31.01.2015
31.01.2015
Deacon
Na autě se momentálně vůbec nic neděje. Chybí mi toho ještě dost, takže doufám, že to všechno stihnu. Momentálně mě brzdí práce na spotřebáku - Mysterce.
Alespoň nějaká ta fotka pro porovnání:
Alespoň nějaká ta fotka pro porovnání:
15:53:14
29.01.2015
29.01.2015
Deacon
-> Pavell: Díky. Ta barva na kolech je vážně hezká
20:17:19
27.01.2015
27.01.2015
Pavell
máš to fakt pěkný, kola tam fakt pasujou...
19:54:27
27.01.2015
27.01.2015
Deacon
-> vhml: Kdepak. Jen se mi nechce pořád zavírat a otevírat.