Deacon / 1.3MPi Deacon / 1.3MPi

komentáře | popis | fotky | Deacon | 13.11.23 19:45 | 293x v oblíbených
Škoda Felicia 781.136M - 50kW - výbava Lxi

Vyrobena - 12/1997 - modelový rok 1998

Barva - Námořní modrá - 4625/J4J4



Feldu jsem odkoupil od našich v listopadu 2010. Měla najeto 58 700km. Nyní má najeto 59 900 km a snažím se z ní udělat takovýho lehkýho závoďáčka s nějakým prvkem lepší výbavy.



Karoserie:



- sériová je a taky zůstane!

- lakované zrcátka

- lakované kliky a kroužky kolem zámků

- přední rámeček kolem masky v černé matné barvě s novým origo znakem z Octavie I

- kompletně vyvařená a ošetřená

- nový lak, stejný odstín jako původní - ta barva je prostě nádherná! :)

- zavařená díra pro zadní stěrač

- stříška AD na 5. dveřích s brzdovým LED světlem (zatmaveno fólií)

- žluté přední mlhovky



- v plánu je:



- vystříkat dutiny



Motor:



- základ 781.136M - 50kW, 4bodový vstřik - zatím lehčí série

- víko ventilů v komaxitu s broušenými žebry

- svíčky NGK BKUR6ET-10

- kompletně uložen v tvrdých silentblokách - Pemit

- komplet nerezový výfuk dle předlohy sk. A



- v plánu je:



- ve feldím bloku převrtat na obsah 1400ccm

- karburátor sk. A, příslušné úpravy k němu, popřípadě 2x dvojitý Webbery

- převodovka - ? pokrátit ? uvidíme...



Podvozek



- HP sk.A (vrchařská verze)

- vpředu těhlice sk. A v komaxitu

- rozpěrná tyč předních tlumičů

- rozpěrná tyč mezi zadními hrnci tlumičů OMP

- letní kola BRAID Winrace T Acropolis 15" x 6.5 ET 35 / Nankang Sport NS-II 195/45 R15

- letní kola Sparco Assetto Gara 15" x 6.5 ET 37 / Continental

- přední brzdy Ford Sierra 2.0, chlazené kotouče Clio Williams 260mm

- zadní brzdy Cordoba, kotouče Fabia (zelený komaxit)

- vzadu 2x stabilizátor + jiný uchycení



- v plánu je:



- opískovat, vyztužit, nakomaxitovat nápravy + tvrdé silentbloky, uložení, čepy, apod

- strmý řízení (nejlépe 2.5 ot)



Interiér a výbava:



- přední sedačky černé OMP TRS se čtyřbodovými pásy OMP modré barvy

- semišový volant RSS s odsazením 90mm a nábou Luisi, závodní řadička OMP

- nové origo tapece z verze Colorline

- nový palubní PC Apri TC-6

- origo elektricky ovládané a vyhřívané zpětná zrcátka

- origo elektricky ovládané přední elektrická okna s automatickými dojezdy

- origo zpožďovač vnitřního osvětlení

- vyházeny všechny plasty a koberce, odstraněni tlumení a zbytečnosti, vnitřek nalakován do barvy vozu



Plánů je hodně a auto je v začátcích. Bude ještě dlouho trvat, než z toho bude to, co si představuji. Je to hold běh na ještě dlouhou trať, který nevím, jak dlouho bude trvat. Jedno vím jistě, že Felda je a bude vždy v mojí garáži. Je to auto, který je v rodině už dost dlouho, vyrůstal jsem v něm a mám k němu hodně silný citový pouto. V žádnym jinym autě jsem si neužil tolik zábavy, radosti z jízdy, jako ve Feldě. Je to velký kus mého života!



Plány 2013:

Pokud vše půjde, tak jak bych si přál, tak to budou tyto věci:



- mám rozdělané nápravy, opískovat, vyztužit, tvrdé silenty, nové díly, komaxit

- vyvařit karoserii (zadní lemy), vyměnit přední blatníky (mám sehnané origo), udělat novej lak (ikdyž z fotek vypadá pěkně, má svoje chyby, škrábance a nedostatky), mám nakoupený nový všechny lišty (origo), vnější plasty a světla

- do budoucna koupit modré Color line sedačky (pro STK a delší výlety) a pořídit nějaký origo alu 14" (Atlanty, nebo Magic2)



Aktuálně:



15.10.2012 - Shromažďuji díly na opravu karoserie. Mám sehnané blatníky, přední mlhovky, přední/boční/zadní lišty, lišty na 5.vrata, boční polepy B sloupků, plastové podběhy, plastové vedení vzduchu k brzdám - vše originál Škoda.



27.10.2012 - Začínám rozebírat přední část vozu. Respektive jsme sundavali blatníky. Čekal jsem, že ty nosníky nebudou v kdoví jakym stavu, ale tohle jsem nečekal :( Pravá strana u řidiče je totálka a u spolujezdce jsem to na dvouch místech propíchl šroubovákem, takže obě strany se nechají vyvařit a spolu snimi se dá i nová chladičovka. Když už, tak už.

Co mě překvapilo, že spolujezdcovo strana je v lepším stavu, než u řidiče, přitom ta strana jezdí ve větším chlívu u krajnice (bláto, šutry, voda). Dál jsem koukal na prahy, který jsou uvnitř komplet zdravý, alespoň co jsem si svítil po sundání krytky u předních kol, jen mám oloupanej plastizol u předních kol, což se vyspraví.



15.4.2013 - Auto předáno na vyvaření a navaření pár věcí



15.5.2013 - Felda by měla být tento týden vyvařena. Až jí budu mít doma, udělám aktuální fotky. Přibyly další díly na stavbu a auto bude kompletně z nových originálních dílů - od světel až po karosařinu (mimo zadních lemů).



1.6.2013 - Máme vyvařeno! :) Dělaly se zadní lemy, spodní díl chladičový stěny, podběhy pod blatníkama. Čeká nás rozebírání, broušení, kitování, slícování dílů a příprava na lak.



6.6.2013 - Dnes dorazily poslední karosářské díly ze Škodovky a od zítra začínám makat a připravovat auto do lakovny ;)



7.6.2013 - Slícování dílů je v plném proudu, ještě chybí doladit blatník u řidiče a trošku pátý dveře.



29.6.2013 - Přední část auta slícována. Chybí doladit 5. vrata. Auto jde na lakování 10. sprna 2013.



10.8.2013 - Auto odvezeno do lakovny. Mezitím budu čistit díly, který do auta přijdou později.



10.9.2013 - Auto jsem si přivezl z lakovny. Jsem z toho unešenej, vypadá to naprosto perfektně podle představ :)



11.9.2013 - Začínáme skládat. Dnes jsme dali nazpět všechny zámky, všechny okna, kromě zadního na 5. dveřích, dále kliky, tapecírunk, zrcátka, víčko nádrže, plechy pod zadní světla.



12.9.2013 - Dnes se nandaly stěrače s torpédem pod čelním sklem, ostřiky skla, nasadil masku a pak jsem zapatlával ještě blatníky z vnitřní strany nějakým gumovým sajrajtem ;)



13.9.2013 - Zadek je kompletní, až na zadní okno a stříšku AD. Samozřejmě chybí ještě natáhnout zpět elektrika do 5. dveří a anténa.



14.9.2013 - Předek skoro kompletní. Chybí plast kolem chladiče, přední nárazník a nasadit z obou stran těsnění střechy.



Poděkování:



Převážně rodině, za podporu, finanční dary, dědovi za pomoc při opravách a úpravách. Lidem z Felicia Klubu a i zde z virtu, oni už budou vědět, za důležité a vždy dobré rady !



Felda a její vzpomínka je věnována hlavně mému dědovi.





Deacon / 1.3MPi - komentáře:

17:09:22
03.05.2014
Deacon
-> T: -> castrol: Dík 4

-> NixiQ: Tvůj názor beru. Nejsi první, určitě ani poslední, kdo mi tohle řekl. Ale já se držím hesla, že nejdřív mít auto v perfektním stavu, co se týče karoserie, podvozku a v poslední řadě až motor. A jelikož tohle všechno už budu mít tuto sezónu téměř hotovo, tak bych na zimu 2014 chtěl řešit i ten motor. Ale jak řikám, základem je mít hotový to nejdůležitější, protože motor musíš na něčem ukočírovat a já vtom žádnou 1.3/1.6 s pár poníkama nehodlám mít 4
upraveno 1x, naposled 03.05.2014 17:11:15
15:15:31
03.05.2014
NixiQ
Ok, dodám už jen... Nejdřív pořádně čtěte, co kdo píše, a potom reagujte! 81
15:02:38
03.05.2014
kamikaze
-> NixiQ: Podvozek ti neumožní předjet silnější auto, ale v zatáčkách mu smažeš výkonnostní rozdíl, protože tu zatáčku prokličkuješ klidně o 20km/h rychleji4
14:50:43
03.05.2014
NixiQ
Určitě by měl větší šanci potrápit silnější auto s tréningáčema, který tam měl původně a 20 000,- nacpanýma do motoru než zase se sériovou jednatrojkou a dalším podvozkem.

A netahejte sem vaše zážitky, kdy jste s Felicií přejdeli vylágrovaný dvoulitry, nemá to nic společnýho s tím, na co jsem narážel 4
09:43:22
03.05.2014
pavucina
-> NixiQ: Nesouhlas ! Zrejme jsi nikdy nevidel lehke slabe auto s dobrym podvozkem jak dokaze potrapit daleko silnejsi soupere jak na bezné silnici tak na okruhu uz jen z duvodu, ze muze jet porad plnej a nemusi se bat ze mu to zacne prokluzovat. Kdyz to je jeste ve spojeni s brzdama tak skoda mluvit 1.

Tento postup je i lepsi z duvodu nauceni se s autem...
07:50:38
03.05.2014
MATTESS
-> NixiQ: a opačně by to bylo dobré? Mít silný motor na slaboučkém podvozku? Podvozek musí být "rychlejší" než motor
05:49:25
03.05.2014
NixiQ
To muselo stát pěknej ranec 9 Nebylo by lepší už zainvestovat něco do motoru? Na slaboučký jednatrojce takovej podvozek snad ani nevyužiješ...
20:55:43
02.05.2014
castrol
-> Deacon: pekne tlmenie
19:53:48
02.05.2014
-> Deacon: : hezkej podvozek 4 5
20:30:56
28.04.2014
Milan 136
-> Deacon: dám ti vyčistit a vyleštit drátěný kolo ze Spitfire a pak nadávej1
18:49:13
27.04.2014
Deacon
Žádný sajrajty nepoužívám a ani nechci. Umývám jarovou vodou a prostě drhnu, drhnu a drhnu.. a pak nadávám 3
15:09:04
27.04.2014
suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.04.14 14:58:20: pokiaľ som umýval origo disky nebol problém , ale na iné by som to ani neskúmal , a už s tým beriem fakt len silnú špinu , na bežné umytie mám gél od škodovky , čistí dobre , trošku aj konzervuje a nie je to žieravina...
14:58:20
27.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 27.04.14 13:23:56: ja bych to nepouzil ani jednou. Kamos to vzal jednou na lestene kola=cernota, druhy ma po tom popraskanou barvu. Chemii ani zadarmo. Vlazna voda, oplach a pak pekne rucne svedska uterka a fertig.
13:47:08
27.04.2014
castrol
-> francomk: myslel som hlavne tie mini paprskove ale taky tak 1
13:23:56
27.04.2014
suri
Sajrajtu na disky je kopec - Mafra Super mafrasol , Wurth 30sekundový čistič diskoV a pod .



ale nedoporučujem to používať na každé umytie , slušne to žere lak diskov , hrdzavejú skrutky a železné časti a čistý hliník sčerná ... oplatí sa to použiť len na silnú brzdovú špinu



inak rozumný štetec a gél na disky od škodovky stačí , nesteká , nežerie a slušne umýva ..
upraveno 1x, naposled 07.10.2020 12:13:09
13:20:01
27.04.2014
francomk
-> castrol: Preto som rád za origo 7 lúčové 5,5 x 13 3
13:12:04
27.04.2014
Tommyk
10:16:28
27.04.2014
U-Geen
-> Deacon: prodavaj na to takovej kartacek :) ve spojeni s nejakou chemii by to asi mohlo fungovat
20:29:40
26.04.2014
castrol
-> Deacon: ono tieto viac paprskove sa umyvaju zle v akejkolvek farbe 1
18:56:17
26.04.2014
Tommyk
-> Deacon: to znám 47
Extreme Tyres