favoš123: Jasně, zvládli bysme upravit favorita i jiná auta ;-) jen na to není čas...
Na našem autě taky děláme, když se dá :-/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tady je menší ukázka z přestavby Favorita. Chtěli bychom jezdit závody do vrchu, sprinty a nebo jenom na srazy. Na vrakáči jsme sehnali upravenou pěknou kastli a začali shánět motor. Jako první nás napadnul 1.8T, klasika...ale ten se prodává nad naše finanční možnosti, takže se hledalo dál, třeba motory Fiat 2.0Turbo, Alfa 2.0 V6 Turbo apod.
Nakonec jsme koupili legendární motor VR6 za slušnou cenu včetně elektriky, převodovky a téměř kompletní přední nápravy.
Vepředu jsme udělali nový nosný rám na motor a uchycení nápravnice a pak už tam motor padl velice pěkně. Trochu se vyřezali podběhy a znova jsme je udělali nové, podle svého a podle 17" kol. Mezi podběhy je trubková rozpěra a předělané misky tlumičů.
Upravili jsme řízení a je celé posunuté dozadu stejně jako sedačka. Sedačka je závodní s ušima.
Zadní náprava je z pikapa a je komplet očištěná a natřená, dala se nová prasata a náboje jsou předělané na rozteč 5x100 + 4 cm duralové podložky se závity. Zatím jsou tam bubny ale časem bychom chtěli jinou nápravu s kotouči.
V autě je vyřezaná podlaha v kufru a pod sedačkami a celé jsme to předělali nové. V kufru je prozatím zapuštěná nádrž z trabanta. Plech nad původní nádrží jsem vyříznul a bude tam rovný s kastlíkem na baterii.
Nyní už jsou hotové prahy, vlastní výroby podle mých představ. Výfuk je zatím průchozí, vl. výroby, průměr 6 cm a vychází před zadním kolem skrz práh.
Teď jsem dělal tunel pro řazení a ručku, budou na něm i vypínače a startovací tlačítko. Zatím se startuje přes spínačku.
Po dokončení elektriky a rozdýchání vstřiků jsme motor úspěšně nastartovali!! Je to neskutečnej rachot.
Tady je video:
Tak se nám konečně podařilo dodělat podlahu a nastříkat to...přidělali jsme zadní nápravu a už zase stojí na kolech.
Přes víkend jsme nalakovali prostor pro motor a hned jak to bylo možný, namontovali jsme motor zpátky do auta. Nyní je potřeba dodělat prahy a nastříkat vnitřek...
Teď už auto stojí na kolech, celkem nízko vzhledem k 17" kolům. Je tam nový výškově stavitelný podvozek a max. možné snížení. Brzdy jsou skompletované a zatím jsem udělal provizorní plato na baterku...
NOVĚ: vnitřek a prahy jsou v základu. Pár věcí se ještě hodí do laku a zkusíme auto zase zprovoznit a projet než bude hnusně...přes zimu se musí dodělat rám, komplet lak, makrolom a různý drobnosti aby se mohlo na jaře předvést v plný kráse a výkonu.
Přední nárazník je upravený, zadní je potřeba ještě doladit.
Bylo nutný vyměnit oba spojkové válečky ale už by to mělo být v pohodě.
Spínačku jsem nahradil startovacím tlačítkem a vypínači na středovém panelu:) Tam přibude i 6-ti pólový odpojovač baterie a chcípák na táhlo.
Docela dlouho jsme laborovali nad výrobou rámu, kde nám to ohnou nebo jestli si to uděláme sami. Teď jsme sehnali firmu, která se tím zabývá a to nedaleko. Mají slušný zařízení, takže by ohyby měly být přesný a bez deformací. Ještě dokoupím matroš, připravíme podklady a rozměry:)
Rám bude klasický, podle J a nakonec vše z trubek průměru 40 mm a tl. 2 mm. Pokusíme se mít ho co nejvíc propracovaný, vzhledem k výkonu motoru a síle trubek...Prozatím máme navařené patky vzadu pro hlavní oblouk, tl. 3mm a rozměr 14x14 cm s výztuhou na nosník.
Minulý týden nám naohýbaly trubky a začali jsme s výrobou rámu. Tenhle víkend už ho snad kompletně svaříme.
Rám je hotový, svařený na husto a vevařený do kastle. Včera jsme přivařili i propojení s miskami tlumičů vepředu a vzpěry dozadu. Přibyla jedna stropní trubka a zadní rozpěra. Počítám že váha rámu je cca 36 kg
26.7.2011: Podařilo se nám opravit střechu a odstranit ten kruto-šíbr. Je připravená nová palubka vlastní výroby a tenhle týden se konečně dáme do stříkání.
EDIT:kastle je nastříkaná
motor na svém místě, chlazení, palivo a elektrika natažené, dveře ještě nastříkat a makrolom je na cestě...a pořád zbývá doladit mraky drobností...
Včera proběhl test drive na letišti a dobrý peklo. Je to jak motokára:)
Přidány nové fotky - Mimoňské války.
Přikládám pár fotek z Rozkoše. Zvítězili jsme k kategorii Nejhlasitější výfuk - auta s motorem v předu :D
(dovolil jsem si použít fota z wjetef.rajce.idnes.cz/tun ing_sraz_rozkos_24.9._2011
NOVÁ VIDEA:
Onboard video z letiště - podzim 2011
http://www.youtube.com/v/ ITTVZAqiAqc
4.6.2012: Včera jsme vyrazili letos poprvé na letiště a pořádně jsem vymetl pavučiny. Auto pořád maká jak má a navíc jsme s kámošem Ondrou Formanem nafotili pár pěkných fotek a natočili video.
Tady je:
O víkendu jsme zkusili sprinty na Czechringu, ale výsledek žádná sláva...nejlepší čas na 400 m 14,85 s
Nově jsou na autě kola ATS 7,5x16 na hladkých slickách, brzdové světlo a zrcátka z motorky
Nedávno zváženo v JZD ještě na starých kolech = 890 kg
Díky kolům jsme mohli auto zase snížit, už to není úplně jako koza...
2014 - Nejnovější úpravy: lamelový samosvorný diferenciál, chladič oleje a teď se ještě opravují synchrony. Myslím, že je to velký krok dopředu, ale i dál budeme auto vylepšovat :-)
Nakonec jsme koupili legendární motor VR6 za slušnou cenu včetně elektriky, převodovky a téměř kompletní přední nápravy.
Vepředu jsme udělali nový nosný rám na motor a uchycení nápravnice a pak už tam motor padl velice pěkně. Trochu se vyřezali podběhy a znova jsme je udělali nové, podle svého a podle 17" kol. Mezi podběhy je trubková rozpěra a předělané misky tlumičů.
Upravili jsme řízení a je celé posunuté dozadu stejně jako sedačka. Sedačka je závodní s ušima.
Zadní náprava je z pikapa a je komplet očištěná a natřená, dala se nová prasata a náboje jsou předělané na rozteč 5x100 + 4 cm duralové podložky se závity. Zatím jsou tam bubny ale časem bychom chtěli jinou nápravu s kotouči.
V autě je vyřezaná podlaha v kufru a pod sedačkami a celé jsme to předělali nové. V kufru je prozatím zapuštěná nádrž z trabanta. Plech nad původní nádrží jsem vyříznul a bude tam rovný s kastlíkem na baterii.
Nyní už jsou hotové prahy, vlastní výroby podle mých představ. Výfuk je zatím průchozí, vl. výroby, průměr 6 cm a vychází před zadním kolem skrz práh.
Teď jsem dělal tunel pro řazení a ručku, budou na něm i vypínače a startovací tlačítko. Zatím se startuje přes spínačku.
Po dokončení elektriky a rozdýchání vstřiků jsme motor úspěšně nastartovali!! Je to neskutečnej rachot.
Tady je video:
Tak se nám konečně podařilo dodělat podlahu a nastříkat to...přidělali jsme zadní nápravu a už zase stojí na kolech.
Přes víkend jsme nalakovali prostor pro motor a hned jak to bylo možný, namontovali jsme motor zpátky do auta. Nyní je potřeba dodělat prahy a nastříkat vnitřek...
Teď už auto stojí na kolech, celkem nízko vzhledem k 17" kolům. Je tam nový výškově stavitelný podvozek a max. možné snížení. Brzdy jsou skompletované a zatím jsem udělal provizorní plato na baterku...
NOVĚ: vnitřek a prahy jsou v základu. Pár věcí se ještě hodí do laku a zkusíme auto zase zprovoznit a projet než bude hnusně...přes zimu se musí dodělat rám, komplet lak, makrolom a různý drobnosti aby se mohlo na jaře předvést v plný kráse a výkonu.
Přední nárazník je upravený, zadní je potřeba ještě doladit.
Bylo nutný vyměnit oba spojkové válečky ale už by to mělo být v pohodě.
Spínačku jsem nahradil startovacím tlačítkem a vypínači na středovém panelu:) Tam přibude i 6-ti pólový odpojovač baterie a chcípák na táhlo.
Docela dlouho jsme laborovali nad výrobou rámu, kde nám to ohnou nebo jestli si to uděláme sami. Teď jsme sehnali firmu, která se tím zabývá a to nedaleko. Mají slušný zařízení, takže by ohyby měly být přesný a bez deformací. Ještě dokoupím matroš, připravíme podklady a rozměry:)
Rám bude klasický, podle J a nakonec vše z trubek průměru 40 mm a tl. 2 mm. Pokusíme se mít ho co nejvíc propracovaný, vzhledem k výkonu motoru a síle trubek...Prozatím máme navařené patky vzadu pro hlavní oblouk, tl. 3mm a rozměr 14x14 cm s výztuhou na nosník.
Minulý týden nám naohýbaly trubky a začali jsme s výrobou rámu. Tenhle víkend už ho snad kompletně svaříme.
Rám je hotový, svařený na husto a vevařený do kastle. Včera jsme přivařili i propojení s miskami tlumičů vepředu a vzpěry dozadu. Přibyla jedna stropní trubka a zadní rozpěra. Počítám že váha rámu je cca 36 kg
26.7.2011: Podařilo se nám opravit střechu a odstranit ten kruto-šíbr. Je připravená nová palubka vlastní výroby a tenhle týden se konečně dáme do stříkání.
EDIT:kastle je nastříkaná
motor na svém místě, chlazení, palivo a elektrika natažené, dveře ještě nastříkat a makrolom je na cestě...a pořád zbývá doladit mraky drobností...
Včera proběhl test drive na letišti a dobrý peklo. Je to jak motokára:)
Přidány nové fotky - Mimoňské války.
Přikládám pár fotek z Rozkoše. Zvítězili jsme k kategorii Nejhlasitější výfuk - auta s motorem v předu :D
(dovolil jsem si použít fota z wjetef.rajce.idnes.cz/tun ing_sraz_rozkos_24.9._2011
NOVÁ VIDEA:
Onboard video z letiště - podzim 2011
http://www.youtube.com/v/ ITTVZAqiAqc
4.6.2012: Včera jsme vyrazili letos poprvé na letiště a pořádně jsem vymetl pavučiny. Auto pořád maká jak má a navíc jsme s kámošem Ondrou Formanem nafotili pár pěkných fotek a natočili video.
Tady je:
O víkendu jsme zkusili sprinty na Czechringu, ale výsledek žádná sláva...nejlepší čas na 400 m 14,85 s
Nově jsou na autě kola ATS 7,5x16 na hladkých slickách, brzdové světlo a zrcátka z motorky
Nedávno zváženo v JZD ještě na starých kolech = 890 kg
Díky kolům jsme mohli auto zase snížit, už to není úplně jako koza...
2014 - Nejnovější úpravy: lamelový samosvorný diferenciál, chladič oleje a teď se ještě opravují synchrony. Myslím, že je to velký krok dopředu, ale i dál budeme auto vylepšovat :-)
Luke / Project Fajt VR6 - komentáře:
21:09:56
23.09.2014
23.09.2014
favoš123
Umite upravit favorita na zakazku?
11:03:54
26.03.2013
26.03.2013
OndraKrupi
-> lukash: dej vědět když pojedete do V.Mýta, přijdu se mrknout
09:44:27
26.03.2013
26.03.2013
lukash
Dlouho jsem tu nic nenapsal, na autě se toho za zimu moc nezměnilo...máme nový semišový volant RRS a nějaké budíky, proběhla úprava elektroinstalace a pomalu se chystáme až bude lepší počasí na nějakou projížďku.
Co se týká zvyšování výkonu a jiných úprav, všechno je v plánu, ale musíme víc jezdit. Auto je málo využívané. Co nejdřív se chystáme do Mýta na autodrom a pokud budou zajímavé akce se sprinty nebo na okruhu, tak jich chceme letos co nejvíc objet...
Jestli auto bude schopné jezdit slušně na okruhu, budu spokojený a možná se dočká i nějakého toho upgradu
Co se týká zvyšování výkonu a jiných úprav, všechno je v plánu, ale musíme víc jezdit. Auto je málo využívané. Co nejdřív se chystáme do Mýta na autodrom a pokud budou zajímavé akce se sprinty nebo na okruhu, tak jich chceme letos co nejvíc objet...
Jestli auto bude schopné jezdit slušně na okruhu, budu spokojený a možná se dočká i nějakého toho upgradu
18:07:22
01.03.2013
01.03.2013
Lukáš Černý
zlouknul jsem to "novy" video z letiste, a povedeny :) Mate jeste nejaky novy plany s autem, konkretne treba motorem ? Turbo napriklad, coz by byl masakr
20:14:03
07.10.2012
07.10.2012
Bull
Pekelnej stroj. Moc pěkný
21:13:29
02.10.2012
02.10.2012
anubis
-> lukash: pěkná práce pane, fandím ti..k tomu motoru... Stavba je moc dobrá a vr6 pěkný netradiční motor s výkonem, výdrží a pěkným zvukem ale je těžký... Rozhodně má ale potenciál k dalším úpravám... každej nemůže mít upravenou fóbii mpi motor kterejžto bude stát raketu a nebude mt nikdy ten výkon, výdrž atd....
Pokud bys do toho někdy dával jinej motor zkus uvažovat o japoncovi... nějakej celohliníkovej 16-ti ventil kolem 2l
Pokud bys do toho někdy dával jinej motor zkus uvažovat o japoncovi... nějakej celohliníkovej 16-ti ventil kolem 2l
15:08:16
01.08.2012
01.08.2012
lukash
K volbě motoru - nechat si upravit 1400ccm na slušný výkon by vyšlo aspoň na polovinu ceny auta a navíc, jak tu píšete, životnost nižší než VR6 v sérii. V každém případě budeme zvyšovat výkon a celkově jízdní vlastnosti auta. Myslím, že VR6 je dobrý základ. Pořád je taky možnost namotovat jiný koncernový motor, s menšími úpravami...
18:55:05
31.07.2012
31.07.2012
Dušan
-> havlik: no dneka podle vzhledu urcit k cemu to je no nevim nevim
18:43:52
31.07.2012
31.07.2012
havlik
-> Dušan: podle vzhledu auta se dá předpokládat že je to převážně na nějaký závody:))
17:31:24
31.07.2012
31.07.2012
Dušan
-> havlik: tak porad lepsi vedet ze motor vydrzi hodne nez malo.
-> milos1400: ja ani nepredpokladal, ze s tim nekam chce jet na zavody, ale s tou skupinou je to pravda.
-> milos1400: ja ani nepredpokladal, ze s tim nekam chce jet na zavody, ale s tou skupinou je to pravda.
16:46:01
31.07.2012
31.07.2012
milos1400
-> Dušan: jj to urcite to je jasne....ale presne tak u zavodaku je to trochu jinak se zivotnostu.....pak ale jde o skupinu v ktere bude jezdit jestli je mozny uspech......
16:37:57
31.07.2012
31.07.2012
havlik
-> Dušan: tak to u závodáku asi neni rozhodující ne?:)
16:35:23
31.07.2012
31.07.2012
Dušan
-> milos1400: ale ta 1400 najede 10t km a toto pojede treba 100t km
14:10:07
31.07.2012
31.07.2012
milos1400
vsechno pekne jen nevim proc davat takove velke motory do skodovek kdyz uplne staci nasa 1,4.....a z 0-100 bude mozna lepsi ta 1,4
11:24:52
31.07.2012
31.07.2012
havlik
-> lukash: budete ten motor eště nějak ladit? Nebo nebude lepší výměna za nějaký ostrý 2litr ?
12:33:13
30.07.2012
30.07.2012
lukash
Na Rozkoš bysme chtěli jet určitě, když bude v pohodě počasí. Přece jenom to máme za kopcem
06:41:47
28.07.2012
28.07.2012
jok3r
-> lukash: ukazes se zase na rozkosi?
20:56:30
26.07.2012
26.07.2012
kenny00
good job
08:31:06
26.07.2012
26.07.2012
lukash
varok 25.07.12 17:25:14 napsal:
Ta karoserie je hnus, je to ale jen můj názor, každý má jiný vkus.
Motoricky ale super, o tomhle se už opravdu dá říci, tedy napsat, že to
rve asfalt.
Nojo je to tvůj názor, většinou se ale líbí Motor má velký potenciál, už teď je to síla a co teprve po nějakých úpravách. Postupně chceme celý auto vylepšovat
Ta karoserie je hnus, je to ale jen můj názor, každý má jiný vkus.
Motoricky ale super, o tomhle se už opravdu dá říci, tedy napsat, že to
rve asfalt.
Nojo je to tvůj názor, většinou se ale líbí Motor má velký potenciál, už teď je to síla a co teprve po nějakých úpravách. Postupně chceme celý auto vylepšovat