-> lukash: priprav se na vic takovych reakci k ramu, kazdej se bude chtit pochlapit ze ma o ramech neco malo nastudovany
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tady je menší ukázka z přestavby Favorita. Chtěli bychom jezdit závody do vrchu, sprinty a nebo jenom na srazy. Na vrakáči jsme sehnali upravenou pěknou kastli a začali shánět motor. Jako první nás napadnul 1.8T, klasika...ale ten se prodává nad naše finanční možnosti, takže se hledalo dál, třeba motory Fiat 2.0Turbo, Alfa 2.0 V6 Turbo apod.
Nakonec jsme koupili legendární motor VR6 za slušnou cenu včetně elektriky, převodovky a téměř kompletní přední nápravy.
Vepředu jsme udělali nový nosný rám na motor a uchycení nápravnice a pak už tam motor padl velice pěkně. Trochu se vyřezali podběhy a znova jsme je udělali nové, podle svého a podle 17" kol. Mezi podběhy je trubková rozpěra a předělané misky tlumičů.
Upravili jsme řízení a je celé posunuté dozadu stejně jako sedačka. Sedačka je závodní s ušima.
Zadní náprava je z pikapa a je komplet očištěná a natřená, dala se nová prasata a náboje jsou předělané na rozteč 5x100 + 4 cm duralové podložky se závity. Zatím jsou tam bubny ale časem bychom chtěli jinou nápravu s kotouči.
V autě je vyřezaná podlaha v kufru a pod sedačkami a celé jsme to předělali nové. V kufru je prozatím zapuštěná nádrž z trabanta. Plech nad původní nádrží jsem vyříznul a bude tam rovný s kastlíkem na baterii.
Nyní už jsou hotové prahy, vlastní výroby podle mých představ. Výfuk je zatím průchozí, vl. výroby, průměr 6 cm a vychází před zadním kolem skrz práh.
Teď jsem dělal tunel pro řazení a ručku, budou na něm i vypínače a startovací tlačítko. Zatím se startuje přes spínačku.
Po dokončení elektriky a rozdýchání vstřiků jsme motor úspěšně nastartovali!! Je to neskutečnej rachot.
Tady je video:
Tak se nám konečně podařilo dodělat podlahu a nastříkat to...přidělali jsme zadní nápravu a už zase stojí na kolech.
Přes víkend jsme nalakovali prostor pro motor a hned jak to bylo možný, namontovali jsme motor zpátky do auta. Nyní je potřeba dodělat prahy a nastříkat vnitřek...
Teď už auto stojí na kolech, celkem nízko vzhledem k 17" kolům. Je tam nový výškově stavitelný podvozek a max. možné snížení. Brzdy jsou skompletované a zatím jsem udělal provizorní plato na baterku...
NOVĚ: vnitřek a prahy jsou v základu. Pár věcí se ještě hodí do laku a zkusíme auto zase zprovoznit a projet než bude hnusně...přes zimu se musí dodělat rám, komplet lak, makrolom a různý drobnosti aby se mohlo na jaře předvést v plný kráse a výkonu.
Přední nárazník je upravený, zadní je potřeba ještě doladit.
Bylo nutný vyměnit oba spojkové válečky ale už by to mělo být v pohodě.
Spínačku jsem nahradil startovacím tlačítkem a vypínači na středovém panelu:) Tam přibude i 6-ti pólový odpojovač baterie a chcípák na táhlo.
Docela dlouho jsme laborovali nad výrobou rámu, kde nám to ohnou nebo jestli si to uděláme sami. Teď jsme sehnali firmu, která se tím zabývá a to nedaleko. Mají slušný zařízení, takže by ohyby měly být přesný a bez deformací. Ještě dokoupím matroš, připravíme podklady a rozměry:)
Rám bude klasický, podle J a nakonec vše z trubek průměru 40 mm a tl. 2 mm. Pokusíme se mít ho co nejvíc propracovaný, vzhledem k výkonu motoru a síle trubek...Prozatím máme navařené patky vzadu pro hlavní oblouk, tl. 3mm a rozměr 14x14 cm s výztuhou na nosník.
Minulý týden nám naohýbaly trubky a začali jsme s výrobou rámu. Tenhle víkend už ho snad kompletně svaříme.
Rám je hotový, svařený na husto a vevařený do kastle. Včera jsme přivařili i propojení s miskami tlumičů vepředu a vzpěry dozadu. Přibyla jedna stropní trubka a zadní rozpěra. Počítám že váha rámu je cca 36 kg
26.7.2011: Podařilo se nám opravit střechu a odstranit ten kruto-šíbr. Je připravená nová palubka vlastní výroby a tenhle týden se konečně dáme do stříkání.
EDIT:kastle je nastříkaná
motor na svém místě, chlazení, palivo a elektrika natažené, dveře ještě nastříkat a makrolom je na cestě...a pořád zbývá doladit mraky drobností...
Včera proběhl test drive na letišti a dobrý peklo. Je to jak motokára:)
Přidány nové fotky - Mimoňské války.
Přikládám pár fotek z Rozkoše. Zvítězili jsme k kategorii Nejhlasitější výfuk - auta s motorem v předu :D
(dovolil jsem si použít fota z wjetef.rajce.idnes.cz/tun ing_sraz_rozkos_24.9._2011
NOVÁ VIDEA:
Onboard video z letiště - podzim 2011
http://www.youtube.com/v/ ITTVZAqiAqc
4.6.2012: Včera jsme vyrazili letos poprvé na letiště a pořádně jsem vymetl pavučiny. Auto pořád maká jak má a navíc jsme s kámošem Ondrou Formanem nafotili pár pěkných fotek a natočili video.
Tady je:
O víkendu jsme zkusili sprinty na Czechringu, ale výsledek žádná sláva...nejlepší čas na 400 m 14,85 s
Nově jsou na autě kola ATS 7,5x16 na hladkých slickách, brzdové světlo a zrcátka z motorky
Nedávno zváženo v JZD ještě na starých kolech = 890 kg
Díky kolům jsme mohli auto zase snížit, už to není úplně jako koza...
2014 - Nejnovější úpravy: lamelový samosvorný diferenciál, chladič oleje a teď se ještě opravují synchrony. Myslím, že je to velký krok dopředu, ale i dál budeme auto vylepšovat :-)
Nakonec jsme koupili legendární motor VR6 za slušnou cenu včetně elektriky, převodovky a téměř kompletní přední nápravy.
Vepředu jsme udělali nový nosný rám na motor a uchycení nápravnice a pak už tam motor padl velice pěkně. Trochu se vyřezali podběhy a znova jsme je udělali nové, podle svého a podle 17" kol. Mezi podběhy je trubková rozpěra a předělané misky tlumičů.
Upravili jsme řízení a je celé posunuté dozadu stejně jako sedačka. Sedačka je závodní s ušima.
Zadní náprava je z pikapa a je komplet očištěná a natřená, dala se nová prasata a náboje jsou předělané na rozteč 5x100 + 4 cm duralové podložky se závity. Zatím jsou tam bubny ale časem bychom chtěli jinou nápravu s kotouči.
V autě je vyřezaná podlaha v kufru a pod sedačkami a celé jsme to předělali nové. V kufru je prozatím zapuštěná nádrž z trabanta. Plech nad původní nádrží jsem vyříznul a bude tam rovný s kastlíkem na baterii.
Nyní už jsou hotové prahy, vlastní výroby podle mých představ. Výfuk je zatím průchozí, vl. výroby, průměr 6 cm a vychází před zadním kolem skrz práh.
Teď jsem dělal tunel pro řazení a ručku, budou na něm i vypínače a startovací tlačítko. Zatím se startuje přes spínačku.
Po dokončení elektriky a rozdýchání vstřiků jsme motor úspěšně nastartovali!! Je to neskutečnej rachot.
Tady je video:
Tak se nám konečně podařilo dodělat podlahu a nastříkat to...přidělali jsme zadní nápravu a už zase stojí na kolech.
Přes víkend jsme nalakovali prostor pro motor a hned jak to bylo možný, namontovali jsme motor zpátky do auta. Nyní je potřeba dodělat prahy a nastříkat vnitřek...
Teď už auto stojí na kolech, celkem nízko vzhledem k 17" kolům. Je tam nový výškově stavitelný podvozek a max. možné snížení. Brzdy jsou skompletované a zatím jsem udělal provizorní plato na baterku...
NOVĚ: vnitřek a prahy jsou v základu. Pár věcí se ještě hodí do laku a zkusíme auto zase zprovoznit a projet než bude hnusně...přes zimu se musí dodělat rám, komplet lak, makrolom a různý drobnosti aby se mohlo na jaře předvést v plný kráse a výkonu.
Přední nárazník je upravený, zadní je potřeba ještě doladit.
Bylo nutný vyměnit oba spojkové válečky ale už by to mělo být v pohodě.
Spínačku jsem nahradil startovacím tlačítkem a vypínači na středovém panelu:) Tam přibude i 6-ti pólový odpojovač baterie a chcípák na táhlo.
Docela dlouho jsme laborovali nad výrobou rámu, kde nám to ohnou nebo jestli si to uděláme sami. Teď jsme sehnali firmu, která se tím zabývá a to nedaleko. Mají slušný zařízení, takže by ohyby měly být přesný a bez deformací. Ještě dokoupím matroš, připravíme podklady a rozměry:)
Rám bude klasický, podle J a nakonec vše z trubek průměru 40 mm a tl. 2 mm. Pokusíme se mít ho co nejvíc propracovaný, vzhledem k výkonu motoru a síle trubek...Prozatím máme navařené patky vzadu pro hlavní oblouk, tl. 3mm a rozměr 14x14 cm s výztuhou na nosník.
Minulý týden nám naohýbaly trubky a začali jsme s výrobou rámu. Tenhle víkend už ho snad kompletně svaříme.
Rám je hotový, svařený na husto a vevařený do kastle. Včera jsme přivařili i propojení s miskami tlumičů vepředu a vzpěry dozadu. Přibyla jedna stropní trubka a zadní rozpěra. Počítám že váha rámu je cca 36 kg
26.7.2011: Podařilo se nám opravit střechu a odstranit ten kruto-šíbr. Je připravená nová palubka vlastní výroby a tenhle týden se konečně dáme do stříkání.
EDIT:kastle je nastříkaná
motor na svém místě, chlazení, palivo a elektrika natažené, dveře ještě nastříkat a makrolom je na cestě...a pořád zbývá doladit mraky drobností...
Včera proběhl test drive na letišti a dobrý peklo. Je to jak motokára:)
Přidány nové fotky - Mimoňské války.
Přikládám pár fotek z Rozkoše. Zvítězili jsme k kategorii Nejhlasitější výfuk - auta s motorem v předu :D
(dovolil jsem si použít fota z wjetef.rajce.idnes.cz/tun ing_sraz_rozkos_24.9._2011
NOVÁ VIDEA:
Onboard video z letiště - podzim 2011
http://www.youtube.com/v/ ITTVZAqiAqc
4.6.2012: Včera jsme vyrazili letos poprvé na letiště a pořádně jsem vymetl pavučiny. Auto pořád maká jak má a navíc jsme s kámošem Ondrou Formanem nafotili pár pěkných fotek a natočili video.
Tady je:
O víkendu jsme zkusili sprinty na Czechringu, ale výsledek žádná sláva...nejlepší čas na 400 m 14,85 s
Nově jsou na autě kola ATS 7,5x16 na hladkých slickách, brzdové světlo a zrcátka z motorky
Nedávno zváženo v JZD ještě na starých kolech = 890 kg
Díky kolům jsme mohli auto zase snížit, už to není úplně jako koza...
2014 - Nejnovější úpravy: lamelový samosvorný diferenciál, chladič oleje a teď se ještě opravují synchrony. Myslím, že je to velký krok dopředu, ale i dál budeme auto vylepšovat :-)
Luke / Project Fajt VR6 - komentáře:
13:05:26
14.06.2011
14.06.2011
Luky
-> vhml: a ty propojky přímo něčemu vadí, nebo jsou jen zbytečný?
12:59:12
14.06.2011
14.06.2011
lukash
Hmm. Když to vyřežeme, budou ty trubky znehodnocený, to bysme skoro mohli vyřezat všechny:( Myslel sem že když tam bude něco navíc pro vyztužení, tak jenom dobře :/ no nic, už to tak necháme. Dělali jsme to sami, mám v to důvěru.
12:49:09
14.06.2011
14.06.2011
OndraKrupi
-> lukash: no nevim jak ty, ale já bych to radši vyřezal a udělal tak jak se má, přeci jen nemáš tam motor s 50kw..... jde o bezpečnost
11:14:32
14.06.2011
14.06.2011
lukash
aha, to jsi měl napsat hned...teď už s tím ale težko něco udělám, vyřezávat se mě to nechce
09:43:40
14.06.2011
14.06.2011
vhml
-> lukash: o ty propojky praveze jde
21:14:32
13.06.2011
13.06.2011
lukash
Nemyslel sem tím že je horší Všechny trubky, patky a vzpěry jsou jak by měly bejt a nemyslím že je to problém, když nejsou překřížený...přikládám obrázky přímo z Článku 253 - bezpečnostní výbava, kde je vidět, že mohou být, tak jak je máme. jediný co by mohlo vadit jsou ty propojky bočních trubek
21:11:02
13.06.2011
13.06.2011
havlik
-> lukash: no ono celosvětově uznávaný a schválený system je holt horší než to co jsi ty vymyslel...
21:07:02
13.06.2011
13.06.2011
lukash
Copak tam ty trubky takhle nemůžou bejt? Mě se zdají lepší než ty křížený...Tu přílohu mám ale když na přišlo na práci tak jsme jeli podle sebe...
20:42:44
13.06.2011
13.06.2011
favo110lrs
pěknej special:)
13:45:55
13.06.2011
13.06.2011
vhml
-> lukash: to jo, ale cpeš tam zbytečnou prací zbytečnou váhu navíc proti základním předpisům
11:58:43
13.06.2011
13.06.2011
OndraKrupi
-> lukash: a proč ses nakonec rozhodl takhle? proč ne podle J?
11:15:00
13.06.2011
13.06.2011
lukash
Jojo rám jsme dělali tak trochu podle sebe, ala Nascar a podobné USA nesmysly navíc se využily odřezky trubek...jinak by měl ale fungovat stejně jako jiné
10:06:59
13.06.2011
13.06.2011
strucy
zaujímavý projekt len tak dalej
08:58:41
13.06.2011
13.06.2011
vhml
-> lukash: velmi kreativní rám :-D Co to máš v těch dveřích proboha :-D
12:51:27
17.05.2011
17.05.2011
lukash
Na autě se moc nedělalo...teď s tím snad trochu pokročíme:)
21:31:46
04.05.2011
04.05.2011
Jimmy.HKciti
tady to nějak umřelo
22:04:29
16.04.2011
16.04.2011
Vlastík
Jak pokračujete,
09:00:02
17.01.2011
17.01.2011
lukash
Díkes, letos bysme už chtěli s autem vyrazit. Snad se nám podaří všechno dodělat a bude fungovat
21:34:57
11.12.2010
11.12.2010
Vlastík
to bude pěkně fičet. na srazech jediné fávo vr6.