.. ať motor slouží :-)
( kdyby ste chtěli i ty písty, tak mi hodtě do id nejakou nabídku .. )
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit
Rok výroby: únor 1990
Stav: než jsme ho rozebrali byl jedna s hvězdičkou
Účel auta: Závody automobilů do vrchu - HOBBY skupina SE-1400
Favouše stavíme s kámošem Čápem.
Součastný stav auta:
- 22.6.09
Vozidlo se přivezlo od Martina Grabiece z rámování. Rám se natírá a při tom probíhají další potřebné úpravy k zástavbě palubní desky.
- 24.6.09
Dnes přišlo saní Speedpro. již namontováno. Dále přišli šrouby na uchycení pásu.
Rám je dobarven. po zaschnutí se začne s osazováním palubky a elektriky.
- 26.6.09
O víkendu je v plánu namontovat zpět palubní desku a začít fávo dávat do kupy
- 29.6.09
Takže o víkendu se vyřezala palubní deska. Již je na míště. Nyní se na ní jen dodělávají potřebné věci jako odpojovač, zapínání sahary a podobné věci. Dále se musí natáhnout kabel na otáčkoměr jelikož vozidlo mělo jen hodiny a nebyla tam ani příprava. o víkendu jsme sehanli nábu na volant tudíž tam je již i volant. Nasadily a spasovaly jsme zadní dveře. Nyní se nasadí přední dveře obkreslý rám a bude se upravovat otvírací mechanizmus předních dveří. Nýní čeká rám jen lehká oprava laku po nasazovaní palubky. Vytvoříse ochrane návleky na výztuhy ve dveřích.
- 2.7.09
Auto je již skoro složeno. Všechny dveře jsou na svých místech i některé části interieru se vrátily na své původní místo. Nově je namontován bezpečnostní držák pátých dveří a kapoty. Přístí víkend by měl být tréninkový podvozek od firmy HP sporting. nyní se půstíme do motoru a do mechanických částí. Dnes by se mělo ještě nasadit přední okno.
- 7.7.09
Pokračujem dál. Favorit je již skoro složen dopůvodního stavu již mu chybí akorát přední blatníky (zítra je vyzvednu z lakovny) nasadit haubnu. V pátek by měli být hotovy držáky sedaček a hlavně jedu vyzvednout podvozek HP sporting. Auto se v pátek doskládá a v sobotu se pojede podivat na zavody do Berouna ( ÚAMK Eda Patera). V neděli jsme na favouše namontovaly kompletní sportovní výfuk. Bylo potřeba pár úprav při kterých jsme rovnou vyměnili těsnění saní+výfuk. Favorit je skoro hotov po bezpečnostní stránce ( rám a podobné věci) nyní se zaměříme na úpravu motoru rozteč nábojů a ostatní technické věci.
- 8.7.09
Mohutně pokračujeme. Dnes se nasadily přední nalakované blatníky, usadila se haubna, vyndalo se zadní okno polepilo se folii a opět se vratilo zpět, nasadily se i přední okna nově potažené černou folii. Zárověň jsem dnes vyzvedl značky z depozitu a pojistil jsem favouše. Další naplánované ukony jsou na pátek, kdybych měl přivést podvozek HP a ještě stejný den by jsme ho tam chtěli nainplementovat, aby jsme ho hned v sobotu při cestě do Berouna vyzkoušely. Zárověň by v pátek měli být hotové držáky sedaček, tudíž by se měli nainstalovat i sedačky SPARCO.
-14.7.09
O uplynulém víkendu jsme vyrazily Favoritem na závody do vrchu v Berouně. Fávo bylo jako mi jen jako divák. V pátek večer jsme dodělali Vše potřebné aby jsme mohli v sobotu ráno vyrazit. Namontoval se podvozek (přední se silnou pístnicí "N", zadní tréningové). Namontovaly se i sedačky do nově vyrobených držáku ( ještě musí projít povrchovou úpravou). Namontovaly se bezpečnostní pásy, dolepily se fólie na okna. V sobotu ráno se vyrazilo, klidná, pohodlná jízda na závod i ze závodů proběhla dobře žádné technické problémy jsme neshledaly.
-17.7.09
Osazen a testován upravený karbec- výsledek příliž bohatá směs. A výfukové plyny připomínající špatně načipované tdi. Ale jelo to jako drak když se to trochu ochudilo. Na upravený motor bude ale dobrej.
-4.8.09
Zakoupeny a přiveny tvrdší ventilové pružiny společně s 280-kou vačkou která již zaujala své místo v motoru který během týdně opustil vůz společně s převodovkou. Nyní se čeká jen na úpravu vany a jinou spojku. Poté se zase kompletní agregát nastěhuje zpět do vozu, bude ho ale čekat výměna za upravenou hlavu.
Postupně se dávají dohromady další věci spojené s autičkem.:
- Sedačky Sparco pro šestibodé pásy - již doma - namontováno
- 6 - ti bodý bezpečností pás OMP,Sabelt - již doma - namontováno
- semišový volant 350 mm odsazení 70 mm - již doma - namontováno
- otevřené sání SPEEDPRO ( držák i filtr ) - již doma - namontováné
- svody 4do 1 - již doma - namontováno
- nerezový střed výfuku průměr 50 mm - již doma - namontováno
- koncový nerezový plně průchozí tlumič - již doma ( nutno převařit koncovku ) - upraveno namontováno
- bezpečnostní sponky na přední kapotu a zadní dveře - již doma - namontováno
- šrouby pro uchycení pásů - již doma - namontováno
- odpojovač - již doma
- nába na volnat ( 6 ti díra) - již doma - namontováno
- vačka 280 (279/270) - namontováno
- ATS 6j13 et30 clasic opískováno a nový komax ( belgická bílá ) no prostě klasická paráda - hotovo nalakováno
- guma kolem předního okna - hotovo namontováno
- úprava dveří ( vnitřního obložení ) - hotovo
- fólie na okna - namontováno
- držáky sedaček - jsou na cestě (pátek 10.7.09) - hotovo- namontováno (povrchová úprava nutno pozinkovat)
- ATS 6j13 et20 druhá sada už jsou doma, postihne je stejný osud jako první sadu
- podvozek hp sportng trenínkový ( do budoucna máme slíbený podvozek PROTLUM s expanzními nádobamy) - hotovo namontováno
- tvrdé uložení řízení - namontováno
- úpravu hlavy motoru - namontováno
Připravujeme.:
- pneumatiky buď 175/50/13 nebo 195/45/13 ( nejlépe Yokoham ADVAN A048)
- montáž čidla teploty oleje s budíkem a odpojovač elektriky spojené s úpravou olejové vany
- pokusit se namontovat a naladit elektronické zapalování do té doby ho bude zaskakovat rozdělovač Škoda
- naladit motor ta nejlepší třešnička :-)
- tvrdší uložení podvozku
- a náké ty drobné pi..vinky
Testovcací jízdy.:
- v neděli 16.8.09 proběhla rpvní testovací jízda po znovu smontování zrepasovaného motoru
- nastaly nějaké malé komplikace, například nový startér zůstává vyset a podobné věci
- motor běží ovšem teď se musí najít vhodné nastavení karburátoru
- o víkendu bych chtěl přidat na youtube nějaké video z jízdy ať vidíte jak se to dokáže ploužit po českých silnicích
Podrobnější fotogalerie .: průběžne se tam dodávají fotky jak se co dodělá
- houbis.rajce.idnes.cz/
- během tohoto týdne přidáme další fotografie spojené s fávem (vačka,kola,ventilové pružiny)
- FOTKY NA RAJČETI BYLI AKTUALIZOVANY 19.8. 09
- videa .:
Rok výroby: únor 1990
Stav: než jsme ho rozebrali byl jedna s hvězdičkou
Účel auta: Závody automobilů do vrchu - HOBBY skupina SE-1400
Favouše stavíme s kámošem Čápem.
Součastný stav auta:
- 22.6.09
Vozidlo se přivezlo od Martina Grabiece z rámování. Rám se natírá a při tom probíhají další potřebné úpravy k zástavbě palubní desky.
- 24.6.09
Dnes přišlo saní Speedpro. již namontováno. Dále přišli šrouby na uchycení pásu.
Rám je dobarven. po zaschnutí se začne s osazováním palubky a elektriky.
- 26.6.09
O víkendu je v plánu namontovat zpět palubní desku a začít fávo dávat do kupy
- 29.6.09
Takže o víkendu se vyřezala palubní deska. Již je na míště. Nyní se na ní jen dodělávají potřebné věci jako odpojovač, zapínání sahary a podobné věci. Dále se musí natáhnout kabel na otáčkoměr jelikož vozidlo mělo jen hodiny a nebyla tam ani příprava. o víkendu jsme sehanli nábu na volant tudíž tam je již i volant. Nasadily a spasovaly jsme zadní dveře. Nyní se nasadí přední dveře obkreslý rám a bude se upravovat otvírací mechanizmus předních dveří. Nýní čeká rám jen lehká oprava laku po nasazovaní palubky. Vytvoříse ochrane návleky na výztuhy ve dveřích.
- 2.7.09
Auto je již skoro složeno. Všechny dveře jsou na svých místech i některé části interieru se vrátily na své původní místo. Nově je namontován bezpečnostní držák pátých dveří a kapoty. Přístí víkend by měl být tréninkový podvozek od firmy HP sporting. nyní se půstíme do motoru a do mechanických částí. Dnes by se mělo ještě nasadit přední okno.
- 7.7.09
Pokračujem dál. Favorit je již skoro složen dopůvodního stavu již mu chybí akorát přední blatníky (zítra je vyzvednu z lakovny) nasadit haubnu. V pátek by měli být hotovy držáky sedaček a hlavně jedu vyzvednout podvozek HP sporting. Auto se v pátek doskládá a v sobotu se pojede podivat na zavody do Berouna ( ÚAMK Eda Patera). V neděli jsme na favouše namontovaly kompletní sportovní výfuk. Bylo potřeba pár úprav při kterých jsme rovnou vyměnili těsnění saní+výfuk. Favorit je skoro hotov po bezpečnostní stránce ( rám a podobné věci) nyní se zaměříme na úpravu motoru rozteč nábojů a ostatní technické věci.
- 8.7.09
Mohutně pokračujeme. Dnes se nasadily přední nalakované blatníky, usadila se haubna, vyndalo se zadní okno polepilo se folii a opět se vratilo zpět, nasadily se i přední okna nově potažené černou folii. Zárověň jsem dnes vyzvedl značky z depozitu a pojistil jsem favouše. Další naplánované ukony jsou na pátek, kdybych měl přivést podvozek HP a ještě stejný den by jsme ho tam chtěli nainplementovat, aby jsme ho hned v sobotu při cestě do Berouna vyzkoušely. Zárověň by v pátek měli být hotové držáky sedaček, tudíž by se měli nainstalovat i sedačky SPARCO.
-14.7.09
O uplynulém víkendu jsme vyrazily Favoritem na závody do vrchu v Berouně. Fávo bylo jako mi jen jako divák. V pátek večer jsme dodělali Vše potřebné aby jsme mohli v sobotu ráno vyrazit. Namontoval se podvozek (přední se silnou pístnicí "N", zadní tréningové). Namontovaly se i sedačky do nově vyrobených držáku ( ještě musí projít povrchovou úpravou). Namontovaly se bezpečnostní pásy, dolepily se fólie na okna. V sobotu ráno se vyrazilo, klidná, pohodlná jízda na závod i ze závodů proběhla dobře žádné technické problémy jsme neshledaly.
-17.7.09
Osazen a testován upravený karbec- výsledek příliž bohatá směs. A výfukové plyny připomínající špatně načipované tdi. Ale jelo to jako drak když se to trochu ochudilo. Na upravený motor bude ale dobrej.
-4.8.09
Zakoupeny a přiveny tvrdší ventilové pružiny společně s 280-kou vačkou která již zaujala své místo v motoru který během týdně opustil vůz společně s převodovkou. Nyní se čeká jen na úpravu vany a jinou spojku. Poté se zase kompletní agregát nastěhuje zpět do vozu, bude ho ale čekat výměna za upravenou hlavu.
Postupně se dávají dohromady další věci spojené s autičkem.:
- Sedačky Sparco pro šestibodé pásy - již doma - namontováno
- 6 - ti bodý bezpečností pás OMP,Sabelt - již doma - namontováno
- semišový volant 350 mm odsazení 70 mm - již doma - namontováno
- otevřené sání SPEEDPRO ( držák i filtr ) - již doma - namontováné
- svody 4do 1 - již doma - namontováno
- nerezový střed výfuku průměr 50 mm - již doma - namontováno
- koncový nerezový plně průchozí tlumič - již doma ( nutno převařit koncovku ) - upraveno namontováno
- bezpečnostní sponky na přední kapotu a zadní dveře - již doma - namontováno
- šrouby pro uchycení pásů - již doma - namontováno
- odpojovač - již doma
- nába na volnat ( 6 ti díra) - již doma - namontováno
- vačka 280 (279/270) - namontováno
- ATS 6j13 et30 clasic opískováno a nový komax ( belgická bílá ) no prostě klasická paráda - hotovo nalakováno
- guma kolem předního okna - hotovo namontováno
- úprava dveří ( vnitřního obložení ) - hotovo
- fólie na okna - namontováno
- držáky sedaček - jsou na cestě (pátek 10.7.09) - hotovo- namontováno (povrchová úprava nutno pozinkovat)
- ATS 6j13 et20 druhá sada už jsou doma, postihne je stejný osud jako první sadu
- podvozek hp sportng trenínkový ( do budoucna máme slíbený podvozek PROTLUM s expanzními nádobamy) - hotovo namontováno
- tvrdé uložení řízení - namontováno
- úpravu hlavy motoru - namontováno
Připravujeme.:
- pneumatiky buď 175/50/13 nebo 195/45/13 ( nejlépe Yokoham ADVAN A048)
- montáž čidla teploty oleje s budíkem a odpojovač elektriky spojené s úpravou olejové vany
- pokusit se namontovat a naladit elektronické zapalování do té doby ho bude zaskakovat rozdělovač Škoda
- naladit motor ta nejlepší třešnička :-)
- tvrdší uložení podvozku
- a náké ty drobné pi..vinky
Testovcací jízdy.:
- v neděli 16.8.09 proběhla rpvní testovací jízda po znovu smontování zrepasovaného motoru
- nastaly nějaké malé komplikace, například nový startér zůstává vyset a podobné věci
- motor běží ovšem teď se musí najít vhodné nastavení karburátoru
- o víkendu bych chtěl přidat na youtube nějaké video z jízdy ať vidíte jak se to dokáže ploužit po českých silnicích
Podrobnější fotogalerie .: průběžne se tam dodávají fotky jak se co dodělá
- houbis.rajce.idnes.cz/
- během tohoto týdne přidáme další fotografie spojené s fávem (vačka,kola,ventilové pružiny)
- FOTKY NA RAJČETI BYLI AKTUALIZOVANY 19.8. 09
- videa .:
Kubik a Čapy - ,,Fávouš´´ - komentáře:
10:03:38
10.07.2009
10.07.2009
Fabi
no ale kopce jsem jezdil taky,jak myslite driv jsem si taky nenechal poradit a kdyz jsem dostaval obklady tak jsem si uvedomil jak rady byli uzitecne a vysledky se zacali zlepsovat ale jinak drzim palce a hodne zavodnich km bez nehody
21:48:54
09.07.2009
09.07.2009
Favo kubik
A ty s tim jezdíš asi rally viď, ja bych řekl že na kopci budou lepsi ty 6 nebo 7 ale uvidíme vyzkoušíme toho víc a vyberem co nám bude sedět nejvíc
21:14:24
09.07.2009
09.07.2009
Fabi
tak tam dejte ty 175/50 na 13 to bude stacit navic nizky profil kvalty o neco malo zkrati ty 195 by byli moc si myslim ja jezdim 175/50-70/13 a v pohode a jiny tam davat ani nechci a rafky bych dal max siri 5.5 tot muj nazor
22:12:35
08.07.2009
08.07.2009
Favo kubik
Bohu6el pokud budeme jezdit seriovky tak sériovou, která je úplně naprd
21:33:02
08.07.2009
08.07.2009
Fabi
btw co tam chystate za prevodovku?
16:35:38
08.07.2009
08.07.2009
Favo kubik
Děkujem všem za komentáře
20:33:05
07.07.2009
07.07.2009
Fabi
Super dalsi zavodnicka hodne stesti
09:55:46
03.07.2009
03.07.2009
Dodis666
dobré....
14:57:14
23.06.2009
23.06.2009
RON
hezkypekne