Kubik a Čapy - ,,Fávouš´´ Kubik a Čapy - ,,Fávouš´´

komentáře | popis | fotky | Favo kubik | 19.08.09 10:46 | 14x v oblíbených
Škoda Favorit

Rok výroby: únor 1990

Stav: než jsme ho rozebrali byl jedna s hvězdičkou

Účel auta: Závody automobilů do vrchu - HOBBY skupina SE-1400



Favouše stavíme s kámošem Čápem.



Součastný stav auta:

- 22.6.09

Vozidlo se přivezlo od Martina Grabiece z rámování. Rám se natírá a při tom probíhají další potřebné úpravy k zástavbě palubní desky.

- 24.6.09

Dnes přišlo saní Speedpro. již namontováno. Dále přišli šrouby na uchycení pásu.

Rám je dobarven. po zaschnutí se začne s osazováním palubky a elektriky.

- 26.6.09

O víkendu je v plánu namontovat zpět palubní desku a začít fávo dávat do kupy

- 29.6.09

Takže o víkendu se vyřezala palubní deska. Již je na míště. Nyní se na ní jen dodělávají potřebné věci jako odpojovač, zapínání sahary a podobné věci. Dále se musí natáhnout kabel na otáčkoměr jelikož vozidlo mělo jen hodiny a nebyla tam ani příprava. o víkendu jsme sehanli nábu na volant tudíž tam je již i volant. Nasadily a spasovaly jsme zadní dveře. Nyní se nasadí přední dveře obkreslý rám a bude se upravovat otvírací mechanizmus předních dveří. Nýní čeká rám jen lehká oprava laku po nasazovaní palubky. Vytvoříse ochrane návleky na výztuhy ve dveřích.

- 2.7.09

Auto je již skoro složeno. Všechny dveře jsou na svých místech i některé části interieru se vrátily na své původní místo. Nově je namontován bezpečnostní držák pátých dveří a kapoty. Přístí víkend by měl být tréninkový podvozek od firmy HP sporting. nyní se půstíme do motoru a do mechanických částí. Dnes by se mělo ještě nasadit přední okno.

- 7.7.09

Pokračujem dál. Favorit je již skoro složen dopůvodního stavu již mu chybí akorát přední blatníky (zítra je vyzvednu z lakovny) nasadit haubnu. V pátek by měli být hotovy držáky sedaček a hlavně jedu vyzvednout podvozek HP sporting. Auto se v pátek doskládá a v sobotu se pojede podivat na zavody do Berouna ( ÚAMK Eda Patera). V neděli jsme na favouše namontovaly kompletní sportovní výfuk. Bylo potřeba pár úprav při kterých jsme rovnou vyměnili těsnění saní+výfuk. Favorit je skoro hotov po bezpečnostní stránce ( rám a podobné věci) nyní se zaměříme na úpravu motoru rozteč nábojů a ostatní technické věci.

- 8.7.09

Mohutně pokračujeme. Dnes se nasadily přední nalakované blatníky, usadila se haubna, vyndalo se zadní okno polepilo se folii a opět se vratilo zpět, nasadily se i přední okna nově potažené černou folii. Zárověň jsem dnes vyzvedl značky z depozitu a pojistil jsem favouše. Další naplánované ukony jsou na pátek, kdybych měl přivést podvozek HP a ještě stejný den by jsme ho tam chtěli nainplementovat, aby jsme ho hned v sobotu při cestě do Berouna vyzkoušely. Zárověň by v pátek měli být hotové držáky sedaček, tudíž by se měli nainstalovat i sedačky SPARCO.

-14.7.09

O uplynulém víkendu jsme vyrazily Favoritem na závody do vrchu v Berouně. Fávo bylo jako mi jen jako divák. V pátek večer jsme dodělali Vše potřebné aby jsme mohli v sobotu ráno vyrazit. Namontoval se podvozek (přední se silnou pístnicí "N", zadní tréningové). Namontovaly se i sedačky do nově vyrobených držáku ( ještě musí projít povrchovou úpravou). Namontovaly se bezpečnostní pásy, dolepily se fólie na okna. V sobotu ráno se vyrazilo, klidná, pohodlná jízda na závod i ze závodů proběhla dobře žádné technické problémy jsme neshledaly.

-17.7.09

Osazen a testován upravený karbec- výsledek příliž bohatá směs. A výfukové plyny připomínající špatně načipované tdi. Ale jelo to jako drak když se to trochu ochudilo. Na upravený motor bude ale dobrej.

-4.8.09

Zakoupeny a přiveny tvrdší ventilové pružiny společně s 280-kou vačkou která již zaujala své místo v motoru který během týdně opustil vůz společně s převodovkou. Nyní se čeká jen na úpravu vany a jinou spojku. Poté se zase kompletní agregát nastěhuje zpět do vozu, bude ho ale čekat výměna za upravenou hlavu.



Postupně se dávají dohromady další věci spojené s autičkem.:



- Sedačky Sparco pro šestibodé pásy - již doma - namontováno

- 6 - ti bodý bezpečností pás OMP,Sabelt - již doma - namontováno

- semišový volant 350 mm odsazení 70 mm - již doma - namontováno

- otevřené sání SPEEDPRO ( držák i filtr ) - již doma - namontováné

- svody 4do 1 - již doma - namontováno

- nerezový střed výfuku průměr 50 mm - již doma - namontováno

- koncový nerezový plně průchozí tlumič - již doma ( nutno převařit koncovku ) - upraveno namontováno

- bezpečnostní sponky na přední kapotu a zadní dveře - již doma - namontováno

- šrouby pro uchycení pásů - již doma - namontováno

- odpojovač - již doma

- nába na volnat ( 6 ti díra) - již doma - namontováno

- vačka 280 (279/270) - namontováno

- ATS 6j13 et30 clasic opískováno a nový komax ( belgická bílá ) no prostě klasická paráda - hotovo nalakováno

- guma kolem předního okna - hotovo namontováno

- úprava dveří ( vnitřního obložení ) - hotovo

- fólie na okna - namontováno

- držáky sedaček - jsou na cestě (pátek 10.7.09) - hotovo- namontováno (povrchová úprava nutno pozinkovat)

- ATS 6j13 et20 druhá sada už jsou doma, postihne je stejný osud jako první sadu

- podvozek hp sportng trenínkový ( do budoucna máme slíbený podvozek PROTLUM s expanzními nádobamy) - hotovo namontováno

- tvrdé uložení řízení - namontováno

- úpravu hlavy motoru - namontováno



Připravujeme.:



- pneumatiky buď 175/50/13 nebo 195/45/13 ( nejlépe Yokoham ADVAN A048)

- montáž čidla teploty oleje s budíkem a odpojovač elektriky spojené s úpravou olejové vany

- pokusit se namontovat a naladit elektronické zapalování do té doby ho bude zaskakovat rozdělovač Škoda

- naladit motor ta nejlepší třešnička :-)

- tvrdší uložení podvozku

- a náké ty drobné pi..vinky



Testovcací jízdy.:



- v neděli 16.8.09 proběhla rpvní testovací jízda po znovu smontování zrepasovaného motoru

- nastaly nějaké malé komplikace, například nový startér zůstává vyset a podobné věci

- motor běží ovšem teď se musí najít vhodné nastavení karburátoru

- o víkendu bych chtěl přidat na youtube nějaké video z jízdy ať vidíte jak se to dokáže ploužit po českých silnicích









Podrobnější fotogalerie .: průběžne se tam dodávají fotky jak se co dodělá





- houbis.rajce.idnes.cz/

- během tohoto týdne přidáme další fotografie spojené s fávem (vačka,kola,ventilové pružiny)

- FOTKY NA RAJČETI BYLI AKTUALIZOVANY 19.8. 09



- videa .:
Favo znovu vzrození

Kubik a Čapy - ,,Fávouš´´ - komentáře:

18:47:57
02.10.2009
krup
.. ať motor slouží :-)



( kdyby ste chtěli i ty písty, tak mi hodtě do id nejakou nabídku .. )
upraveno 1x, naposled 02.10.2009 18:48:44
10:03:38
10.07.2009
Fabi
no ale kopce jsem jezdil taky,jak myslite driv jsem si taky nenechal poradit a kdyz jsem dostaval obklady tak jsem si uvedomil jak rady byli uzitecne a vysledky se zacali zlepsovat ale jinak drzim palce a hodne zavodnich km bez nehody
21:48:54
09.07.2009
Favo kubik
A ty s tim jezdíš asi rally viď, ja bych řekl že na kopci budou lepsi ty 6 nebo 7 ale uvidíme vyzkoušíme toho víc a vyberem co nám bude sedět nejvíc 5
21:14:24
09.07.2009
Fabi
tak tam dejte ty 175/50 na 13 to bude stacit navic nizky profil kvalty o neco malo zkrati ty 195 by byli moc si myslim ja jezdim 175/50-70/13 a v pohode a jiny tam davat ani nechci a rafky bych dal max siri 5.5 tot muj nazor4
22:12:35
08.07.2009
Favo kubik
Bohu6el pokud budeme jezdit seriovky tak sériovou, která je úplně naprd 8
21:33:02
08.07.2009
Fabi
btw co tam chystate za prevodovku?
16:35:38
08.07.2009
Favo kubik
Děkujem všem za komentáře5
20:33:05
07.07.2009
Fabi
Super dalsi zavodnicka hodne stesti 5
09:55:46
03.07.2009
Dodis666
dobré....
14:57:14
23.06.2009
RON
hezkypekne 5
Extreme Tyres