skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
09:58:27
13.11.2010
13.11.2010
Cába
-> Nepér: tu 265 mam v druhym favu,ale ta 278 je lepsi. To bude asi ona, protoze me doporucil kompresy 11-11,2. Na kolik te ted vysla?
00:29:38
13.11.2010
13.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 13.11.10 00:26:17: To bude pěkný svezení.
00:26:17
13.11.2010
13.11.2010
Nepér
-> Cába: Nevim, co je to přesně za vačku, původně jsem chtěl 265/258° od M-E, ale když to nebude na každodenní ježdění, rozhodli jsme se Sakym, že tam dáme malinko ostřejší. Komprese je asi 11.2 prej, takže se ještě jednou upravovala hlava.
00:02:53
13.11.2010
13.11.2010
Cába
-> Nepér: takze 278/265 z polotovaru jako mam v rapidu? Tak to si myslim, ze budes spokojenej. Zajimalo by me, jak ta vacka jede v 1,4
08:26:51
01.11.2010
01.11.2010
Nepér
No, vačka je tam od Čepka, o jednu ostřejší, než ta tvoje. Blok i vnitřek je Fabia, hlavu, taky původem z Fabie, dělal Saky. Kryt rozvodů a ventilů je Favorití. Sání na tom bude upravený z 50kW BMM, s převařenou přírubou na Lekr. Svody zatím sériový, jen možná zabrousím náběhy, aby tam nebyly ostrý hrany...
Opruz bude naladit Lekr a předstih ale tak snad to nějak pojede...
Opruz bude naladit Lekr a předstih ale tak snad to nějak pojede...
01:27:48
01.11.2010
01.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 31.10.10 20:48:51: No pěkný, jen ten popis nic neříká :-)
21:40:59
31.10.2010
31.10.2010
Nepér
Spousta stupňů, díry velký...
21:04:13
31.10.2010
31.10.2010
Cába
-> Nepér: Tak konecne uz fabka? Co vacka a hlava?
10:26:51
28.05.2010
28.05.2010
Nepér
-> jaromír: Už si to napamatuju, dával jsem pak i něco do dveří a tak...
20:05:47
22.05.2010
22.05.2010
jaromír
prosimtě kolik si zhruba použil toho tlumícího materiálu cos dával pod palubku?
víc jak 1m x 2m ne co??
dík
víc jak 1m x 2m ne co??
dík
16:02:00
06.02.2010
06.02.2010
Fávo136
Pěkný favorit ! Zadny prasácky tuzing krasne decentní ! mas muj obdiv !
21:10:55
31.03.2009
31.03.2009
Nepér
Nic moc se netuní, jen se jezdí. Ale plány jsou, to jo...
Bude třeba nový výfuk, pak mám v plánu obnovit po patnácti letech nástřik dutin, následně poopravit kosmetické rezivějící vady, protože minulé jaro jsem se na to vykašlal, potom váhám jestli nedám při přezouvání předek o drážku níž, pracuju na ovládácí logice čerpadla FACET, protože blok z fábie nečekaně nemá díru na AC pumpu a tak... Taky pokusně vozím dvouvláknovky v brzdovkách.
Bude třeba nový výfuk, pak mám v plánu obnovit po patnácti letech nástřik dutin, následně poopravit kosmetické rezivějící vady, protože minulé jaro jsem se na to vykašlal, potom váhám jestli nedám při přezouvání předek o drážku níž, pracuju na ovládácí logice čerpadla FACET, protože blok z fábie nečekaně nemá díru na AC pumpu a tak... Taky pokusně vozím dvouvláknovky v brzdovkách.
17:49:27
20.03.2009
20.03.2009
RON
-> Nepér: chtelo by to nake nove info co se na aute deje, co se tuni
21:53:45
26.01.2009
26.01.2009
Nepér
-> RON: Ále, tak nějaká ta vačka, trochu podrbat hlavu... snad to i trochu pojede.
12:29:28
20.01.2009
20.01.2009
MATTESS
-> Nepér: aaa, tady se posiluje
12:11:56
20.01.2009
20.01.2009
RON
-> Nepér: serie Fobije, nebo nejaky tunink?
21:07:13
19.01.2009
19.01.2009
Nepér
Od spoda až po kryt ventilů je to 1.4 z fóbie, jen tam budou favorití prsa, rozdělovač a karburátor
18:50:01
19.01.2009
19.01.2009
maRkus
od kdy dela krabice vrr ? to jedine ze by v ni bylo stene.... copak to je za makovici ?