skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
12:46:50
25.09.2013
25.09.2013
MOLSO
-> Nepér: tak to potesi drzim palce aby boli skody co najmensie
10:57:28
25.09.2013
25.09.2013
Eidy
-> Nepér: OMFG.
10:49:16
25.09.2013
25.09.2013
Nepér
No, takže se povolila matka na řemenici, kterou jsem měl dole kvůli oměření pro výrobu úchytu snímače, vysunulo se pero, co aretuje dolní rozvodový kolo, rozvody se posunuly někam dořiťi a nedělám si naděje, že se to nepotkalo. Takže palice dolu a uvidíme. Chybama se člověk učí... dyžtak ji nechám ještě trochu natunit, když už se bude opravovat, ať už to má těch sto oslů.
23:00:44
22.09.2013
22.09.2013
Nepér
Ale dobrý štafle, co vyfotil Nwkt ne? Když to ještě jelo...
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../604_66918_.jpg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../604_66918_.jpg
22:36:01
22.09.2013
22.09.2013
Eidy
-> Nepér: Cive, tytam ješťě nebidlýš? Tak toě dost napiču.
22:13:38
22.09.2013
22.09.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér: Ty tam ještě nebydlíš? každopádně ať to není nic hroznýho a zase se točí
21:11:30
22.09.2013
22.09.2013
Nepér
Před dvěma měsíci a nějakou tisícovkou kilometrů jsem měl venku řemenici. Vrba říkal, že je možný, že mi nějak vyklouzlo to pero... nevim no. Budu tam po večerech přesouvat původní agregát, za měsíc s ním pojedu na STK a pak ten vostrej stroj rozeberu a přes zimu budu tunit ty zkřivený ventily... fakt nevim. Vidím to až někdy na příští týden, nemám to doma. Respektive další důvod se tam přestěhovat
20:59:38
22.09.2013
22.09.2013
darabos
nemohlo sa nieco rozsypat v karbeci, a kusky sa dostaly pod ventily...raz sa nam stalo ze sme zabudli handricky v sacich kanaloch v hlave a nevedeli co mu je ze sa to toci bez kompresie, cucol ich motor, ked sme skusili nastartovat a ostali pod ventilmi. Skus kuknut, ci niesu extremne velke vole na ventiloch.
20:49:22
22.09.2013
22.09.2013
Eidy
Napadlo mě ještě těsnění pod hlavou. Jestli vylítlo komplet mezi válcema, tak by to jelo bez komprese. Ale že by taková náhoda?
20:26:17
22.09.2013
22.09.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Nepér: nechapu, jak by jsi prisel o kompresi na vsech valcich
16:31:17
22.09.2013
22.09.2013
Vrba
-> Nepér: Jo hochu,taky jsem šel s rapidem 2x na lano. U mě to bylo vlastní blbostí,fabka není motor,co by zradil jen tak. Každopádně to zamrzí a nasere zároven.
14:52:47
22.09.2013
22.09.2013
Nepér
Vůbec nevim, co se mohlo stát... Jestli v týdnu budu mít čas, sundám třeba vanu... Nebo to rovnou přehodím za factory backup... Na startér se to točí úplně volně, ventily se hejbou, rozdělovač se točí a divně v tom křupe.. Stalo se to ve středních otáčkách z kopce... Už to mám odtažený v zimovací garáži... Za renaultem, potupa největší...
13:17:28
22.09.2013
22.09.2013
MisakusX
Tak to je celkem krutá destrukce. Aspoň že blok zůstane. Takže přihlé ojnice? Klikovka předpokládám zůstala celá.
P.S: A nebo jsem tu tvou větu celou blbě pochopil :)
P.S: A nebo jsem tu tvou větu celou blbě pochopil :)
13:10:08
22.09.2013
22.09.2013
Nepér
Tak mám záložní agregát, vychází mi to akorát na STK se správným číslem.
13:09:40
22.09.2013
22.09.2013
Eidy
-> Nepér: To je nepříjemný. Takže ventily nebo písty. ?? Olej a voda ok? Je to divný. Tohle je nešikovnej víkend. Dej vědět co to je a držím palce.
12:46:48
22.09.2013
22.09.2013
MisakusX
Tak to je velmi nemilé. Snažil jsem se vymyslet nějakou lehce odstranitelnou poruchu, ale nevymyslel, tak snad to každopádně nebude na výměnu motoru, držím palce
12:35:22
22.09.2013
22.09.2013
Nepér
Hm, tak jsem se cestou ze Želiva zastavil bez komprese na motoru... Při jízdě z kopce to zachrastilo a konec. Startér s tím točí, jako by to bylo bez svíček, ventily se hejbou... Takže dost napiču! Most letos nevidím...
23:17:14
12.09.2013
12.09.2013
Nepér
Nj, ještě by se to pak večer mohlo nějak zvrhnout
22:25:52
12.09.2013
12.09.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér: Takže to raději rozebereš aby k ničemu nedošlo jo?