Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

11:50:07
01.09.2012
Nepér
Ještě přemýšlím, že to nějak sprasím vzadu, ať jsou tam taky trochu štafle...
10:19:02
01.09.2012
PemaR
Tak ted se ti mozna konecne zacnou sjizdet gumy i zevnitr 3
09:36:52
01.09.2012
-> Nepér: : hezky pěkně 4
23:27:19
31.08.2012
Nepér
Tak jsou tam, skoro to v rejdu při propružení nedrhne o kolo 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 31.08.2012 23:27:19
12:29:17
19.08.2012
Nepér
Odlehčeno o dvě pasivní výhybky 1 Na výšky jsem použil nevyužitý interní zesilovač v rádiu, co má mít 4x27W RMS. Myslím, že výkonové rozložení 27/60/160W pro Hi/Mid/Low je tak akorát a další zesilovač tam dávat nechci 6
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 19.08.2012 12:29:17
upraveno 4x, naposled 19.08.2012 12:49:04
12:30:51
15.08.2012
Nepér
Do bloku je zašroubovaný dutý šroub, ten se musí dát delší, aby se na něj dal nasadit výměník. Na straně filtru jsou závity samozřejmě stejné ale v závitu na bloku je možná rozdíl mezi fábií a favoritem.
11:17:46
15.08.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Nepér: diky moc

na filtr ma favorit stejny zavit jako fabia, ale neni mi jasne o jakem sroubu mluvis, tak jestli ten zavit, ktery mas namysli je vubec na favobloku
10:43:42
13.08.2012
Nepér
Kotouče jsou AT 422227, brzdy jsou vyřešený tady: feliciaklub.cz/forum/view topic.php?f=28&t...

Jsou to držáky z "malých" brzd pro Sierru bez ABS, upravené tak, aby se do nich vešly destičky a třmen pro "velké" brzdy ze Sierry s ABS.

Vyměník z 1.9 felicie pasuje do bloku Fabia plug&play, jen je třeba vzít i ten šroub. Favorit má asi jiný závit v bloku.
upraveno 1x, naposled 13.08.2012 10:46:12
17:34:14
07.08.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Nepér: kotouče mas tyto? (ale ate) www.e-cat.cz/p-3179223/.. ./brzdovy-kotouc-premier-f erodo.html?cPath=1383...

ja mam ate ted desky a neprijdou mi lepsi...
21:13:24
05.08.2012
sekyn
jé video ze srazu ode mne. já vím kvalita videa nic moc, měl jsem si na to půjčit tvůj foťák :-)
08:46:39
05.08.2012
Jarda - zrušená registrace
ahoj, ten vyměník voda-olej je plug&play nebo se musi neco upravovat?, ze bych si dal zas neco do serie s LPG :)

a ty brzdy mas jak presne? u kotoucu KIA pouze stredovou diru? a jak to mas z te siery - neco jsi rikal, ze mas z modelu s ABS a neco zas bez, uz si to nepamatuji 9

mooc diky

jeste se chci zeptat, jaka je vyhoda BMM saciho? ma vetsi kanaly?
upraveno 1x, naposled 05.08.2012 13:07:06
19:07:49
20.06.2012
Nepér
-> Athlonek: Tak leda převrtat karbec na E85 a dalších pár stupňů na předstihu...

-> Danster: Tak leda na zpátečku no 3

-> Eidy: Na podzimním Mostě to mohlo mít tak 90 HP, ale ty zatáčky 3 . Jinak, až tobě to pojede, jak má, z toho mám taky strach 9
18:36:04
20.06.2012
Eidy
-> Nepér: Moc pěkný výkon pane. To abych si na tebe dával pozor 1.A taky gratulu k moc hezkejm kolům. Ty jsou podle mýho gusta.
18:18:37
20.06.2012
Danster
-> Nepér: Hodně pěknej výkon. Taky se mě líbí pojetí celýho auta4

Jen škoda že to nemá náhon na zadní kola 40
18:15:07
20.06.2012
Athlonek
-> Nepér: Ješte někde chytit 5,3 koně, ať je tam ta stovka.4
13:21:36
20.06.2012
Nepér
Nejdřív jsme naměřili 94,3 HP při 5800, po zvýšení předstihu o 1° to bylo 94,7 už ve 5500 a při snížení o 2° to bylo 92,5 HP při 5800.
13:04:57
20.06.2012
-> Nepér: : hodně pěkný 4 156
12:58:50
20.06.2012
radekp
-> Nepér: hezký výkon. Já si říkal co tam máš když jsem Tě v Mostě neuměl dojet1

Jinak se mi líbí tyhle sportovní úpravy v nenápadném, řekl bych ještě socialistickém zbarvení karoserie:-)
upraveno 1x, naposled 20.06.2012 13:15:51
12:45:54
20.06.2012
Nepér
Naměřeno 94,7 HP při 5500 ot., 130 Nm při 4500 ot. 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 20.06.2012 12:45:54
upraveno 2x, naposled 20.06.2012 13:15:05
08:30:13
06.06.2012
Nepér
Odlehčení o 5.6 kg, od nynějška dokonce oficiálně 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 06.06.2012 08:30:13
Extreme Tyres