Nepér / Favorit 136L Nepér / Favorit 136L

komentáře | popis | fotky | Nepér | 29.11.20 23:50 | 254x v oblíbených
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.



Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...



Motor:

-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny

-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm

-Upravené sání z BMM

-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele

-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry

-Elektrická palivová pumpa Facet 40105

-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí

-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.

-Poloosy felicia

-Svody 4-1 s lambda-sondou

-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost

-Výměník voda-olej Felicia 1.9D

-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100



Podvozek:

-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"

-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech

-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm

-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.

-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14



Výbava:

-elektronický přerušovač blinkrů

-kontrolka ruční brzdy

-kontrolka bezpečnostních pásů

-kontrolka větráku chladiče

-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)

-topení Felicia

-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří

-výplně dveří LS

-zadní stěrač & ostřikovač

-digitální tachometr

-tónovaná okna (originální zelená)

-tlakoměr a teploměr oleje KMGY

Nepér / Favorit 136L - komentáře:

22:00:14
22.05.2011
JirkaF
Dneska jsem auto viděl naživo a je to parádní!!! hlavně ten motorovej prostor!!! škoda s timhle jezdit v dešti a podobně.

A to zapalování se mi taky moc líbí, jestě kdyby to umělo řídit vstřiky. To by bylo mooc pekný
16:01:09
22.05.2011
Nepér
Chip tuning 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 22.05.2011 16:01:09
14:19:45
19.05.2011
Nepér
Přišlo zapalování, muhehe.
17:55:47
17.05.2011
JirkaF
Možná bych si ještě dovolil poznamenat, že měnit chladič za nějakej větší z verze klima je asi zbytečný ... mnohem levnější a taky účinný řešení je čidlo na spínání větráku ze škody 120 ... je víc verzí ale našel jsem čidlo 80/85 a ještě se mi nestalo že by se ručička hnula z 90ti stupňů i když byl hic a kolona.
upraveno 1x, naposled 17.05.2011 17:56:26
17:49:24
17.05.2011
JirkaF
číňana bych se nebál ... pokud přežije utažení čidla na spínání ventilátoru + prvotní natlakování, tak máš za málo peněz dobrej chladič :) ....

A když nevydrží tak ho reklamuješ dokud nebude OK kus. je ale třeba s tím počítat a zodpovědně udělat tlakovej test s připravenym lavorem aby si nemusel kupovat ještě nemrznoucí kapalinu! To by se už nevyplatilo.

PS: já mám zatím s čínskejma chladičema dobrou zkušenost, je fakt že před několika lety to bylo hrozný ale teď už bych se nebál.
upraveno 1x, naposled 17.05.2011 17:57:48
08:07:07
17.05.2011
suri
-> Jura_Favorit: sehnatelná je normálne len to treba zaplatiť :-D
06:38:05
17.05.2011
Nepér
Číňan tam má všechno :)
00:01:36
17.05.2011
Jura_Favorit
-> Nepér: verze 1.3 s klimou, v originále skoro nesehnatelná 1 A ťamana bych nekupoval...
00:00:49
17.05.2011
Nepér
Na některých 1.3 chladičích ty druhé pravé úchyty jsou. Každopádně na všech pasují ty dva vlevo.
23:58:15
16.05.2011
Jura_Favorit
-> James1991: nejde, nejsou na něm na to úchyty.
upraveno 1x, naposled 16.05.2011 23:58:26
23:24:49
16.05.2011
James1991
-> Nepér:

Ještě by mě zajímalo, zda ta sahara z 1.6 chladiče jde namontovat na origo chladič z Favoritu resp. jestli jde vyměnit kus za kus(saharu)?
upraveno 1x, naposled 16.05.2011 23:25:14
22:54:11
16.05.2011
Mr_Kubas
marecko 16.05.11 22:40:07 napsal: a tá šipka vedla pásu čo znamená? Píše to o tři řádky níž..
22:40:07
16.05.2011
marecko
peknééé9 a ako silno ti to svieti klobuk dole 4a tá šipka vedla pásu čo znamená? a ked nemáž zapnutí pás tak ti aj pipá 5 wšetko tito zhasne pri naštartovaní ? ináč pekná prácička jeto jednička

4
22:19:35
16.05.2011
Nepér
18:56:19
15.05.2011
Nepér
Obrázek jsem ukrad z návodu od forda :D

Kontrolku větráku jsem přemístil do dirky u teploměru vody
upraveno 1x, naposled 15.05.2011 21:28:01
16:22:48
15.05.2011
Tomaso435
-> Nepér 15.05.11 16:18:37: . . . tak a teď si mě pěkně nasral3 přesně takhle to mám vymyšlený já8 . no nic, budem to mít stějně no :-D
upraveno 1x, naposled 15.05.2011 16:23:43
16:18:37
15.05.2011
Nepér
Šift lajt 1
zvětšit Nepér / Favorit 136L - obrázek od Nepér vložen 15.05.2011 16:18:37
16:17:11
15.05.2011
Nepér
Zatim žádný, v pondělí asi pojedu na nákup.
15:21:33
15.05.2011
lucas
Jo to by pomohlo určitě pokud tam bude nějaká hranka. To jsem dělal u hlavní řemenice na klikový hřídeli. Tam to bylo potřeba.Ale nenapadlo mě, to zkontrolovat na poloosách. ;-) A jaký jsi tam dal teď gufera? Když ty starý jsou 8
19:07:47
13.05.2011
Nepér
Stará převodovka má v sobě ty s osmičkou, takže je to asi fuk. Spíš by možná pomohlo zabrousit styčný plochy na kloubech.
upraveno 1x, naposled 13.05.2011 22:32:23
Extreme Tyres