skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
19:07:16
06.12.2006
06.12.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> Karel.: Jo nenecháme si srat do něčeho v čem jsme tady vůbec nejlepší!!!
19:06:08
06.12.2006
06.12.2006
Karel.
Zatím to většinou táhnu já a Peťan si teda myslím Takže my jsme silná dvojka
18:59:45
06.12.2006
06.12.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> prezident: Jaká silná trojka? To ste vy dva a kdo eště?
-> Johny Death: Ser na kvasar, máme lepší značky.
-> Johny Death: Ser na kvasar, máme lepší značky.
18:29:18
06.12.2006
06.12.2006
Johny Death
ach
18:15:14
06.12.2006
06.12.2006
Karel.
-> Fén: kdyby si to pamatoval tak by ti to řekl
17:03:54
06.12.2006
06.12.2006
Fén
-> Johny Death: Ještě řekni, že se ti tam nelíbilo.
15:40:07
06.12.2006
06.12.2006
Johny Death
-> Fire: no o srazu mi ani nemluv
15:12:08
06.12.2006
06.12.2006
Fire
-> Johny Death: ty si radsi hlidej at ti misto kofoly nedavaji KOLA LOKU, nebo JOHNY KOLU, a nedel rozumy v pivech, na to jsou tady jini pivari ( nerikam ze ja, ale s Petanem jsme to na srazu tahli v ) ...
12:19:54
06.12.2006
06.12.2006
Fire
-> prezident: pujdem jak si cepujes sam, to je U Mamuta nebo jak se to jmenuje ! hele, ja dojdu hned po hokeji ! Teda hokej zacina v 18 hod, a jak skonci,tak dovalim ! OKi ? k tomu mamutovi ! ! takze jdem jen silna trojka ! Zdravé jadro virtu
11:45:21
06.12.2006
06.12.2006
Johny Death
-> prezident: kvasar je pekná sračka :D
10:52:31
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> Fire: nebo můžem tam jak si čepuješ sám, ale netvrdím, že zrovna dneska trumfnem celou hospu....
10:49:30
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> Petr81: problém je, že si tam bez rezervace v týdnu ani neprdneš. Což však nenaznačuje na hnusný pivo
10:44:53
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> Petr81: proč piješ kvasara s citrónem? pivo je náhodou dobrý, . pi normální jako já
10:43:21
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> tomapa: my vždycky:-)...ty ne? polepši se! a poď s náma...
-> Fire: JD by taky šel, ale pegas se mu nelíbí, ale šel bych tam kde maj dobrý pivo. takže buď pegas nebo dudák nebo něco navrhněte. jinak ať si trhne....slyšíš Johny? Tak KAM?
-> Fire: JD by taky šel, ale pegas se mu nelíbí, ale šel bych tam kde maj dobrý pivo. takže buď pegas nebo dudák nebo něco navrhněte. jinak ať si trhne....slyšíš Johny? Tak KAM?
10:12:52
06.12.2006
06.12.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> prezident: Se mu nedivím, jako Jé Déčkovi že nechce jít do pegasu, kua kdo by chlastal tak hnusný pivo a eště s citróóónem, to je prasárna....
09:15:41
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> tomapa: my vždycky:-)...ty ne? polepši se! a poď s náma...
-> Fire: JD by taky šel, ale pegas se mu nelíbí, ale šel bych tam kde maj dobrý pivo. takže buď pegas nebo dudák nebo něco navrhněte. jinak ať si trhne....slyšíš Johny? Tak KAM?
-> Fire: JD by taky šel, ale pegas se mu nelíbí, ale šel bych tam kde maj dobrý pivo. takže buď pegas nebo dudák nebo něco navrhněte. jinak ať si trhne....slyšíš Johny? Tak KAM?
08:31:47
06.12.2006
06.12.2006
tomapa
-> prezident: vy ste hovada
08:30:25
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> Johny Death: JouDo poď s náma nebuď sračka..tréning na pátek a budem chvilku pilovat MK
08:28:29
06.12.2006
06.12.2006
prezident
-> Fire: voe sem si teď dal třetího panáka, tak ne že se střískáš víc jak já a nedondeš. půjde i JD nebo ještě někdo??? na čáru ser v paegasu se sejdem..teda dyž bude místo tak budu v něm jinak před. Víš kde tam u čáry to je,nebo ne?21 je celkem pozdě ráno vstávám,nemůžeš dřív? no divej pokud nebudeš moct dřív tak 21 v pegasu a pokud nevíš kde to je tak na tý čáře pod hodinama:-) ETZ teda vem