skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
16:37:21
15.11.2006
15.11.2006
Johny Death
-> Fire: ještě nejsou udělaný rámy tak ještě nejsou :)
08:06:24
15.11.2006
15.11.2006
Fire
-> Johny Death: -> prezident: a nejaka fotecka s parametry by se nenasla tech vasich komotár
08:43:56
13.11.2006
13.11.2006
prezident
-> Johny Death: dneska,no nevím nějak by jsme se dohoukat měli
08:26:00
13.11.2006
13.11.2006
Johny Death
-> prezident: no dnes snad se podaří domluvit ty volanty tak snad už bude další věc a chystání polotovaru tak uvidím doufam že všechno klapne. Behem týdne chci dodělat náboje na volanty a tuřemenici. asi ji budu dělat sám. A ještě dnes chcu nakoupit nejakej ten materiál.
07:48:17
13.11.2006
13.11.2006
prezident
-> Johny Death: dneska,no nevím nějak by jsme se dohoukat měli
23:09:57
12.11.2006
12.11.2006
Johny Death
-> prezident: Wv zakulatil fávo proto protože to nikdo už nechtěl a než přisli z převratným modelem tam nemoly sypat jen fandy :-D hele jinak rado nepujdem nekdy sednout? třeba zítra? Co máš v plánu ? ja asi pujdu prez den zakrouzžit ty volanty.
15:47:36
11.11.2006
11.11.2006
prezident
-> Fire: přesně tak, už bych asi i něco dalšího dělal , ale jsem pořád bez garáže :-(... i ty motokáry kvuli tomu budou trpět. Však víš co se říkalo Favorit je poplatnej době vzniku, 1000MB předběhla svou dobu, 100L byla z hlediska modernizace zklamáním a šáde poplatná době vzniku , ale muselo se odečíst deset let . já s tím zas tak úplně nesouhlasím ale tak se to hodnotilo. Osobně mám šáde celkem rád a sám bych ji klidně snesl, třeba takovou jak plánuje fan, krásně překopanou s 2,0 nebo 1,8T z ochcávky nebo co má vlastně v plánu. S tou bych si rozuměl ..... Nevím co se nám furt posmívaj Fa je na svou dobu dobrý teda kromě plechařiny až tak šetřit a ztenčovat plechy nemuseli. Fáčka se vyváželi i do západního německa narozdíl od šádin které tam kvůli koncepci vše vzadu moc nemilovali..... to přijali jen angláni, ale zase se moc neví , že se tam škodárny prodávali s cenovým koeficientem asi 0,79 což znamená , že se tam prodával konkrétní kus asi za 0,79 x cena v československu ( takže pod cenou, jen aby se prodal) . byl to takovej zoufalej prodej kvůli tomu aby se získali valuty, tak at se nám moc nesmejou , že jezdíme v ořezaných krabicích od bot. Dobovej vtip říkal, že tento design vytáhli komunisti bertonemu z koše, aby ušetřili za návrch.........
ále ať se smějí FAVORIT FOREVER! zas tak špatnej nebude , když ho kapitalistickej WV dokázal akorát zakulatit a pak ho dalších deset let prodávat v celé západní evropě
ále ať se smějí FAVORIT FOREVER! zas tak špatnej nebude , když ho kapitalistickej WV dokázal akorát zakulatit a pak ho dalších deset let prodávat v celé západní evropě
10:54:08
11.11.2006
11.11.2006
Max
-> Fire: máš tam jen interiér felda nebo i mpi ?
09:40:29
11.11.2006
11.11.2006
Fire
-> prezident: ja treba osobne moc nemusim SHADE, i kdyz klukum fandim :) chtelo by to sehnat asi jeste jedno facko, ktery ma od zakladu krasnou kastli a to vymazlit !!!! motor, kola, podvozek, brzdy atd... !
01:00:29
11.11.2006
11.11.2006
prezident
-> Fire: stejnak ti s úpravama fáčka fandím......... :-) týýý jóóó je nás tak málo . fáčka spousta lidí nesnáší nevzdávej se :-)
uvidíme ty sprinty..........
uvidíme ty sprinty..........
17:04:44
10.11.2006
10.11.2006
prezident
-> tomas.divoch: bohužel tě musím zklamat. Je to tak jak píše -> Johny Death:
17:02:43
10.11.2006
10.11.2006
prezident
-> Fire: Zdar, se nediv, fáčko potřebuje pravidelnou údržbu, která vespočívá jen v dolití vody do ostřikovačů . Však taky plánuješ překopávky, ne?
22:46:20
08.11.2006
08.11.2006
Johny Death
-> tomas.divoch: Obávám se že ti toho moc nepošle :) ta nálepka je jedna z mých přebytků
19:51:03
08.11.2006
08.11.2006
De Tomaso
Cu muzes mi prosim te poslat rozmery samolepky virtu chtel bych si to nechat udelat a vim ze tady se to uz udelat neda.Diky P.S. posli mi vzkaz pres id diky
18:49:10
08.11.2006
08.11.2006
Fire
Rado, klobouk dolůůů
09:15:30
06.11.2006
06.11.2006
prezident
-> Johny Death:
kolečko koupíme ať nás nezdržuje, nebo vyškemráme sjetý v Mpaláci... :-) třeba daj. nebo na aukru :-) ....... , do těch vložek bych každopádně šel. asi do těch helicoil.... wurth jsou zbytečně měkký kvůli zalisování.
kolečko koupíme ať nás nezdržuje, nebo vyškemráme sjetý v Mpaláci... :-) třeba daj. nebo na aukru :-) ....... , do těch vložek bych každopádně šel. asi do těch helicoil.... wurth jsou zbytečně měkký kvůli zalisování.
08:52:05
06.11.2006
06.11.2006
Johny Death
-> prezident: Ja už jsem na to koukal Celou sadu tady na virtu prodaval sep ale za cenu pro nas ne privetivou :) Jinak nad tema diskama jsem vcera taky premyslel ale vypada to že by to chtelo nejakej minimalně svačener a udělat na cnc program ale to bude asi celkem naročky dnes na tove skole kouknu co by se dqalo a vubec jak z čeho to zešroubovat nebude to zase takove prdel jiank ty vložky jo muže bejt do toho asi pujdem. jen doufam že se mi 10ka vleze do toho naboje :-/ no uvidime. asi dnes zase neconakreslim a možná pohnu s tim nabojem. chtelo by to ale asi jedno kolečko na vzorek. neviš vo něčem?
08:33:23
06.11.2006
06.11.2006
prezident
-> Johny Death:
přemýšlím nad těma diskama, já bych je fakt šrouboval. Každopádně bych použil ty závitový vložky mrkni na www.helicoil.cz/
www.d-a-t.cz/profesionaln i-naradi/naradi_vc oil.asp
to první je na vedlejší ulici než bydlím :-), čoveče a wurth to dělá i s osazením ... je to trošku složitější na montáž. Je to pak i vodotěsný a použivaj to u F1 :-). No mrkni na to ale je to přesně pro nás... do měkkýho materiálu, jen stačí vyvrtat o dvě čísla větší závit jejich zavitníkem a zatočit tam tu pružinku klíčem pak zalomit a je to. klíč můžu mít, jestli se ti to bude líbit tak koupíme ten jejich závitník a pružiky (cca 10kč kus ) a otestujem to. prej se tim opravujou závity na hlavový šrouby a má to skvělou pevnost. no mrkni na to
přemýšlím nad těma diskama, já bych je fakt šrouboval. Každopádně bych použil ty závitový vložky mrkni na www.helicoil.cz/
www.d-a-t.cz/profesionaln i-naradi/naradi_vc oil.asp
to první je na vedlejší ulici než bydlím :-), čoveče a wurth to dělá i s osazením ... je to trošku složitější na montáž. Je to pak i vodotěsný a použivaj to u F1 :-). No mrkni na to ale je to přesně pro nás... do měkkýho materiálu, jen stačí vyvrtat o dvě čísla větší závit jejich zavitníkem a zatočit tam tu pružinku klíčem pak zalomit a je to. klíč můžu mít, jestli se ti to bude líbit tak koupíme ten jejich závitník a pružiky (cca 10kč kus ) a otestujem to. prej se tim opravujou závity na hlavový šrouby a má to skvělou pevnost. no mrkni na to