skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
14:16:29
16.11.2006
16.11.2006
Johny Death
Borci nezaložíme si ve speciálech jednu kartičku pro motokáry? :)
13:58:41
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: Tak AlZn s označením AW 7005 je prej minulost. co kdybych zajistil Al-7020 T6 znáš to? co ty na to? vařit to prej de dobře. Už se fotí!?Ať sou hezký vzpomínky:-)... chtělo by to taky nějakej prostor kam fotky dávat. Pro zvědavce (fire)
11:00:56
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: postaras super to mi ani neřikal. Hmm VO slevu sem taky nemyslel...tý jo s tema jejich cenama by sme se daleko nedostali... dyt už teď je ke spotřebě přes 20kilo hliníku :-).jen ta trubka je průser má to 18kg na metr :-( to asi nepůjde za mou oblíbenou cen.... dobrý tak já to vodpískám jak to pude. johny : D nebo Č ! ???
10:56:03
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: Velkoobchodní slevu tam zatím ještě nemám, takže za plnou cenu. Na to odzkoušení stačí klasická ocel a o to se postarám.
10:48:14
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: za plnou cenu?jak to že neni potreba ste se s jd domluvili na tom pokusu s ocelí?
10:46:42
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: Ten kousek trubky na odzkoušení jestli se tam dostanu s hořákem není ani potřeba. Jinak materiál nakupuji ve Feroně.
10:35:44
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: -> Johny Death: tak hlinik bude i nařezanej. tak hlinik je asi všechen zajištěnej, krome te tlustostěné trubky 140*15 kterou mi na pokus vaření v délce 15cm neprodaj, prej jen ty dva metry min. :-(. fen: ty na tohle asi nejakej kontakt nemáš? teď jdu na nerez fen: ty nahodou na nerez kulatinu nekoho nemaš? Johny: do pondělí chci vědět zda koupit nerez bez DPH nebo čekat na č :-) ??
10:20:49
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: kurva to by byla motokárka lehounká jak pírko
10:19:58
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: Na rámu ze slitiny Kinesium Premiun Aluminum jezdíval i Lanc Armstrong.
10:13:57
16.11.2006
16.11.2006
prezident
jéje já zapomel , že su na virtu mikádo = johnny
10:13:19
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: hmm... 350 to se buje zdat mikadovi málo, ten chce mysim aspon 500, já jen že by se ušetřily kila,z důvodů převozu na upravené zahrádce na autě to by bylo pro nás s mikádem ideální s těma kraťasama :-).Prej se z toho dělaj nej rámy na závodní kola
10:08:28
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: Měla by to být slitina AlZn s označením AW 7005 s pevností v základu kolem 350 MPa.
09:57:50
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: to budeš muset jinak by jsi si tam nemohl dát nálepku virtu :-). rovna zařizuju přes půl metra 80ky duralu pro náboje na motokáry. jinak mi technolog tvrdil , že lepší a lehčí rámy jak z CrMo jsou prej z hliníku s příměsí kinésia, neznáš to ???
09:51:09
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: To se teprve ukáže jestli budu rychlejší. :o)
09:42:30
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fén: čau:-), no jo tak to jo, já jen tak nárážel na ty vícelitráky do šáde kastle, že je to takovej pěknej uměleckej směr.... vyjet z křižovatky se starou šáde a dát naprdel novejm předohrabum za miliony
09:27:18
16.11.2006
16.11.2006
Fén
-> prezident: Motor z octávky tam mít nebudu, z té tam budou jenom těhlice. :o)
09:27:08
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Fire: -> Fire: ty voe ti dám komotáry! to je horší jak stavet fa . neštvi asi tě s johnym postříkáme řeznou kapalinou , benzínem nebo tak něčím. prej komotáry přijeď pomoct točit z kulatiny. pak se můžeš kochat fotkama
09:23:50
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Johny Death: ty voe ale fotit by se melo...šecko! vzpomínky jsou pak hezčí takový živější.... ten hliník se fotit měl takový kvantum nám nikdo ani neuvěří meli by sme jít do fotek ..... što ty na to jako svazák?