skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
07:49:53
06.12.2006
06.12.2006
Fire
-> prezident: RTZ beru, dame sraz pod hodinama na čáře cca v 21 hod, nebo to je pozde ? , doufam, ze nedojdu zmaštěnej jak wocas
22:38:57
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> Johny Death: doufám, že mou omluvu přijímáš!Stydím se, že jsem urazil nejlepšího a nejrychlejšího řidiče v Brně
22:24:39
05.12.2006
05.12.2006
prezident
-> Johny Death: tak nedáme hitlerku sami: čtvrtek 20:00 pokud bude sucho
22:21:12
05.12.2006
05.12.2006
prezident
-> Fire: tak to mi ho teda vyndej...!ty to ještě nevíš? no tak dej vědět zítra do vodpoledne jesi dem! Ať tam nesedím sám a ty si někde nejucháš na hasičárně. vemeš tu ETZ? mám průřez 6mm to ti tam dám a zrenovuju a to pak bude pálit tak, že ti to upálí i koule na řidičově místě
21:41:41
05.12.2006
05.12.2006
Johny Death
-> Karel.: pochopitelně
21:31:44
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> Johny Death: jak ti nesvítily světla tak to se omlouvám ale na to si nepamatuju............dob
ře mám z tebe strach že mě porazíš
21:22:06
05.12.2006
05.12.2006
Johny Death
-> Karel.: vidiš to karle jak jsi me na srazu fakoval? a dokonce když jsem ti neco říkal tak jsi me ani nevnimal. když byly ty jizdy zručnoti tak jsem ti řikal když tam ještě nebylo moc aut prakticky žadný tak že si tam dáme na tom parkovišti sprintík... a ty že ted ne že se budeš dívat na ty jizdy. ale ja to chapu mimochodem jaky brzdy jsem kde spravoval na srazu???
20:54:03
05.12.2006
05.12.2006
tomapa
-> Petr81:
20:45:30
05.12.2006
05.12.2006
Petr81 - zrušená registrace
-> tomapa: Jakmile začneš chlastat tak už si za tou svou pravdou tak stát nebudeš!!!
20:13:49
05.12.2006
05.12.2006
Fire
-> prezident: jo a co ta hospoda zitra ? ja jdu zitra na hokej s hasicema delat ostudu, a pak pokud budu schopen, tak s tebou ! hokej trva ja nevim do kdy,ale v 9 jsem u tebe
20:11:50
05.12.2006
05.12.2006
Fire
-> prezident: kdo vi, kdy pojedu ! ale jdu do toho, nekdy
19:45:29
05.12.2006
05.12.2006
tomapa
-> Karel.: jo jo a Dušan teď má krvavej nápis Škoda 136
19:33:19
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> tomapa: jak s tou bednou co? a pak, že škodovky nebrzdí jsem byl pomalu na palubce namáčklej
19:29:57
05.12.2006
05.12.2006
tomapa
-> Karel.: nezapoň já mám vždycky pravdu!!
19:29:13
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> tomapa: ani bych se nedivil
19:26:15
05.12.2006
05.12.2006
tomapa
-> Karel.: že tys byl pod vlivem!!
17:52:21
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> Johny Death: já z tebe nemůžu se na něco ptám a ty se jen směješ jak máslo, tak to vysvětli a zasmějem se oba
17:51:26
05.12.2006
05.12.2006
Johny Death
-> Karel.:
17:37:24
05.12.2006
05.12.2006
Karel.
-> Johny Death: to se dřív tobě rozpadne a upadne motor Tak to není pravda!!Když byla jízda zručnosti tak jsi mi to nemohl říct!!To je blbost s tebou jsem se bavil jen když jsi spravoval brzdy!!!Takže kecáš Jako na tohle bych si vzpomněl s tebou jsem se moc nebavil, nejvíc s čokinem, terkou mic jeho bráchou atd ale s tebou ne
17:30:38
05.12.2006
05.12.2006
Johny Death
-> Karel.: no jestli to dřív nerozprodáš na díly.... to že ste chteli s dušanem ... cha. ja ti řikal při tom když byly jízdy zručnosti ... to bylo svetlo panáčku :-D