Prezident / fa modrák Prezident / fa modrák

komentáře | popis | fotky | prezident | 05.11.06 20:45 | 5x v oblíbených
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:



Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))



Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))

Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)

Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.

Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)

Prezident / fa modrák - komentáře:

08:52:05
06.11.2006
Johny Death
-> prezident: Ja už jsem na to koukal Celou sadu tady na virtu prodaval sep ale za cenu pro nas ne privetivou :) Jinak nad tema diskama jsem vcera taky premyslel ale vypada to že by to chtelo nejakej minimalně svačener a udělat na cnc program ale to bude asi celkem naročky dnes na tove skole kouknu co by se dqalo a vubec jak z čeho to zešroubovat nebude to zase takove prdel jiank ty vložky jo muže bejt do toho asi pujdem. jen doufam že se mi 10ka vleze do toho naboje :-/ no uvidime. asi dnes zase neconakreslim a možná pohnu s tim nabojem. chtelo by to ale asi jedno kolečko na vzorek. neviš vo něčem?
08:33:23
06.11.2006
prezident
-> Johny Death:

přemýšlím nad těma diskama, já bych je fakt šrouboval. Každopádně bych použil ty závitový vložky mrkni na www.helicoil.cz/

www.d-a-t.cz/profesionaln i-naradi/naradi_vc oil.asp

to první je na vedlejší ulici než bydlím :-), čoveče a wurth to dělá i s osazením ... je to trošku složitější na montáž. Je to pak i vodotěsný a použivaj to u F1 :-). No mrkni na to ale je to přesně pro nás... do měkkýho materiálu, jen stačí vyvrtat o dvě čísla větší závit jejich zavitníkem a zatočit tam tu pružinku klíčem pak zalomit a je to. klíč můžu mít, jestli se ti to bude líbit tak koupíme ten jejich závitník a pružiky (cca 10kč kus ) a otestujem to. prej se tim opravujou závity na hlavový šrouby a má to skvělou pevnost. no mrkni na to
08:13:14
06.11.2006
prezident
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
08:12:19
06.11.2006
prezident
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
08:11:28
06.11.2006
prezident
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
07:32:04
06.11.2006
prezident
-> Johny Death:

kašleš, ty lůzo! No jo zmenšenina nemá ještě ani znak natož jméno........:-( to chce nějakej nápad.
01:19:25
06.11.2006
Johny Death
-> prezident: no modráka kašlu :) vymejšlej jméno pro tu zmenšeninu pterá se vyrábí ted :)
20:05:46
05.11.2006
prezident
-> Johny Death:

že jo! No a čím přispěješ ty do mlýna, aby to bylo ještě kráááásnějšííí? 3
20:01:04
05.11.2006
prezident
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
17:46:57
05.11.2006
Johny Death
Jeeee no to je krááááása 3 3 3
13:34:56
05.11.2006
Hurdis
-> prezident: klobouk dolů, super práce, tohle bych tedy určitě nezachranoval9



jinak zkus ty fotky smáznout a nahrát znovu a vyber při uploadu menší velikost fotek, pak se ti jich sem vejde v pohodě 20-25, určitě by to stálo za to 4
10:13:16
05.11.2006
Dom
171 156 24
09:35:18
05.11.2006
prezident
Podle reakcí vidím, že jsem takřka magor a nebo něco podbného že jsem začal dávat do kupy totální vyhnilku3 . Ono by bylo asi nejlepší sem dát i fotku vozu, tak jak jsem jej koupil. Tedy bez oddělaných blatníků skel, dveří a jiných plechů. On totiž ten favorit vypadal celkem běžně "ohnile", tak jak je to u favoritů z této doby běžné. To asi ví každé malé dítě, že poločas rozupadu Fáček je nebývale rychlý jelikož jim plechy hnijou odprostředka. No chci říct, že možná je to neuvěřitelné ale favority I (do 93) po tomto odstrojení na holou kastli vypadaji podobně (už jsem jich za tu dobu viděl několik ) a ačkoli vypadají původně jakž takž tak stejně po vodmašlení uvidíte něco podobného jako na fotkách. netýká se to snad jen takových těch garážových klenotů co mají najeto za těch 17 let pár tisíc. Na takovýho sem ale tehdá neměl prachy. Jako příklad bych uvedl např. podlahy byl tam naprosto neporušenej škodovkou opěvovanej plastizol a já si říkal tak alespoň podlahy z venku OK, ale ne pod naprosto nepoškozeným plastizolem byly krásně vyhnilé díry v podlaze i na místech kde byla i zevnitř nepoškozená. No umí toto nějaké jiné auto3 ................ dík za komentář
09:01:22
05.11.2006
Matty110L - zrušená registrace
Teda všechnu čest...probil si ho znovu k životu...Si to vyvařil celý krom střechy,ne??Podle fotek to bylo ůplně po smrti...Šikula!
23:56:13
04.11.2006
prezident
dík za hodnocení3. správný dotaz, ale abych řekl pravdu tak jsem to ani nepočítal. Vzhledem k tomu, že asi tak 70% dílů se dávalo úplně nových tak dost10 . Ono se sem zas až tak moc fotek nevleze takže je vidět jen hodně málo. Repasovalo se takřka vše a co šlo tak sem dával z feldy. Interiér je skoro komplet felda. Není tu ani vidět motor taky rozebranej do šroubku koupená sada pístů s válci a " bižu " a taky komplet repas. No auto stálo nejakejch 17, ale opravy to přesáhli určitě neklolikrát9 . No, ale znáš to..........., navíc sem věděl do čeho du..........
23:12:01
04.11.2006
petas.prochazka
Fakt parada!!! Kolik si do toho proboha nacpal?
Extreme Tyres