skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když jsem jej koupil měl v techničáku tyto údaje:
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Favorit 136L r.v. 1990 barva: bílá ... podle mého odhadu najeto tak 250 000km ( jen kdyby to podle fotek nebylo poznat :-))
Rozborka začala týden po nákupu ( viz. první fotky ) , barvu jsem volil pro jednoduché rozpoznání " chycených částí " , ale myslím, že i na jiné bych je celkem jednoduše rozpoznal :-))) . Tyto auta se vyznačují velmi rychlým poločasem rozpadu, ale to ví každé malé dítě. Já počítal se vším, ale po odmašlení interiéru, blatníků, dveří, skel a prahů mě to přece jen trochu překvapilo........ no, ale z boje se neutíká a přeci jen už při tom rozdělávání si člověk k autu vytvoří nějaký ten vztah a už se v tom veze :-).... teda svezl jsem se až za rok :-)))
Prostě i přes hrůzně vypadající plechařinu jsem se s pomocí klempíře atd. pustil do renovace tohoto " socialistického zázraku " :-)
Vyměnilo se a zrepasovalo snad všechno. tolik seznamů co koupit jsem snad do té doby vživotě nenapsal. Velmi mě pomohli knihy od Andrta atd... někdy i lehce nablblé Jak na to, ale hlavně katalog náhradních dílů který jsem koupil ve výprodeji za pár korun, ale díky nemu jsem se po roce u některých věcí vůbec vyznal jak patří do sebe a co chybí, jelikož se při rozborce lecos rozpadne. No knih o údržbě favorita mám snad pět. Šestá, kterou nelze počítat se jmenuje - Škoda favorit 136L ( 1988 ) vyjíždí. Není o údžbě, ale je to skutečný klenot. Kdo ji nezná tak se kompletně věnuje vývoji tohoto stroje ( taková kniha snad ani nevznikla o žádném jiném modelu ). Po přečtení má člověk pocit, že lepší auto snad neexistuje. Při práci v garáži jsem si častokrát vzpoměl na úryvky které jsem četl na každé druhé straně o tom jak je toto auto etalonem pokroku socialistického průmyslu, jak dosud i na západě nepřekonaná a důkladná antikorozní ochrana zaručuje takřka nemyslitelné napadení korozí.......... atd. atd........ s odtupem času se člověk pobaví.
Co pasovalo z feldy tak sem tam dal z feldy. Zvlášť přístrojovka se mi líbila víc než původní krabice od banánů.Ta z feldy popravdě i méně vrže. Jen se sedadly jsem udělal chybu:-( ty jsou také s feldy, ale v původních se sedělo líp, teda aspo mě! Měl jsem tam dát spíš z Fa GLX 93ky v těch felďáckejch s bederní opěrkou se sedí na delší trase dost mizerně. No nakonec z toho teda je takovej felorit :-)
Prezident / fa modrák - komentáře:
09:24:44
16.11.2006
16.11.2006
prezident
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
09:23:50
16.11.2006
16.11.2006
prezident
-> Johny Death: ty voe ale fotit by se melo...šecko! vzpomínky jsou pak hezčí takový živější.... ten hliník se fotit měl takový kvantum nám nikdo ani neuvěří meli by sme jít do fotek ..... što ty na to jako svazák?
16:37:21
15.11.2006
15.11.2006
Johny Death
-> Fire: ještě nejsou udělaný rámy tak ještě nejsou :)
08:06:24
15.11.2006
15.11.2006
Fire
-> Johny Death: -> prezident: a nejaka fotecka s parametry by se nenasla tech vasich komotár
08:43:56
13.11.2006
13.11.2006
prezident
-> Johny Death: dneska,no nevím nějak by jsme se dohoukat měli
08:26:00
13.11.2006
13.11.2006
Johny Death
-> prezident: no dnes snad se podaří domluvit ty volanty tak snad už bude další věc a chystání polotovaru tak uvidím doufam že všechno klapne. Behem týdne chci dodělat náboje na volanty a tuřemenici. asi ji budu dělat sám. A ještě dnes chcu nakoupit nejakej ten materiál.
07:48:17
13.11.2006
13.11.2006
prezident
-> Johny Death: dneska,no nevím nějak by jsme se dohoukat měli
23:09:57
12.11.2006
12.11.2006
Johny Death
-> prezident: Wv zakulatil fávo proto protože to nikdo už nechtěl a než přisli z převratným modelem tam nemoly sypat jen fandy :-D hele jinak rado nepujdem nekdy sednout? třeba zítra? Co máš v plánu ? ja asi pujdu prez den zakrouzžit ty volanty.
15:47:36
11.11.2006
11.11.2006
prezident
-> Fire: přesně tak, už bych asi i něco dalšího dělal , ale jsem pořád bez garáže :-(... i ty motokáry kvuli tomu budou trpět. Však víš co se říkalo Favorit je poplatnej době vzniku, 1000MB předběhla svou dobu, 100L byla z hlediska modernizace zklamáním a šáde poplatná době vzniku , ale muselo se odečíst deset let . já s tím zas tak úplně nesouhlasím ale tak se to hodnotilo. Osobně mám šáde celkem rád a sám bych ji klidně snesl, třeba takovou jak plánuje fan, krásně překopanou s 2,0 nebo 1,8T z ochcávky nebo co má vlastně v plánu. S tou bych si rozuměl ..... Nevím co se nám furt posmívaj Fa je na svou dobu dobrý teda kromě plechařiny až tak šetřit a ztenčovat plechy nemuseli. Fáčka se vyváželi i do západního německa narozdíl od šádin které tam kvůli koncepci vše vzadu moc nemilovali..... to přijali jen angláni, ale zase se moc neví , že se tam škodárny prodávali s cenovým koeficientem asi 0,79 což znamená , že se tam prodával konkrétní kus asi za 0,79 x cena v československu ( takže pod cenou, jen aby se prodal) . byl to takovej zoufalej prodej kvůli tomu aby se získali valuty, tak at se nám moc nesmejou , že jezdíme v ořezaných krabicích od bot. Dobovej vtip říkal, že tento design vytáhli komunisti bertonemu z koše, aby ušetřili za návrch.........
ále ať se smějí FAVORIT FOREVER! zas tak špatnej nebude , když ho kapitalistickej WV dokázal akorát zakulatit a pak ho dalších deset let prodávat v celé západní evropě
ále ať se smějí FAVORIT FOREVER! zas tak špatnej nebude , když ho kapitalistickej WV dokázal akorát zakulatit a pak ho dalších deset let prodávat v celé západní evropě
10:54:08
11.11.2006
11.11.2006
Max
-> Fire: máš tam jen interiér felda nebo i mpi ?
09:40:29
11.11.2006
11.11.2006
Fire
-> prezident: ja treba osobne moc nemusim SHADE, i kdyz klukum fandim :) chtelo by to sehnat asi jeste jedno facko, ktery ma od zakladu krasnou kastli a to vymazlit !!!! motor, kola, podvozek, brzdy atd... !
01:00:29
11.11.2006
11.11.2006
prezident
-> Fire: stejnak ti s úpravama fáčka fandím......... :-) týýý jóóó je nás tak málo . fáčka spousta lidí nesnáší nevzdávej se :-)
uvidíme ty sprinty..........
uvidíme ty sprinty..........
17:04:44
10.11.2006
10.11.2006
prezident
-> tomas.divoch: bohužel tě musím zklamat. Je to tak jak píše -> Johny Death:
17:02:43
10.11.2006
10.11.2006
prezident
-> Fire: Zdar, se nediv, fáčko potřebuje pravidelnou údržbu, která vespočívá jen v dolití vody do ostřikovačů . Však taky plánuješ překopávky, ne?
22:46:20
08.11.2006
08.11.2006
Johny Death
-> tomas.divoch: Obávám se že ti toho moc nepošle :) ta nálepka je jedna z mých přebytků
19:51:03
08.11.2006
08.11.2006
De Tomaso
Cu muzes mi prosim te poslat rozmery samolepky virtu chtel bych si to nechat udelat a vim ze tady se to uz udelat neda.Diky P.S. posli mi vzkaz pres id diky
18:49:10
08.11.2006
08.11.2006
Fire
Rado, klobouk dolůůů
09:15:30
06.11.2006
06.11.2006
prezident
-> Johny Death:
kolečko koupíme ať nás nezdržuje, nebo vyškemráme sjetý v Mpaláci... :-) třeba daj. nebo na aukru :-) ....... , do těch vložek bych každopádně šel. asi do těch helicoil.... wurth jsou zbytečně měkký kvůli zalisování.
kolečko koupíme ať nás nezdržuje, nebo vyškemráme sjetý v Mpaláci... :-) třeba daj. nebo na aukru :-) ....... , do těch vložek bych každopádně šel. asi do těch helicoil.... wurth jsou zbytečně měkký kvůli zalisování.