skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
10:45:38
26.04.2007
26.04.2007
RomanT
-> Pavel Korbelář: ve firme kde se zabejvaj vyrobou a upravama kloubu a poloos me bylo receno, ze svareni rozhodne neprichazi v uvahu. Cesta je asi takova, ze se oktavacka poloosa zkrati a pokud bude mit dostatecny prumer(jako ze mi z mereni vypliva ze by mela mit), tak se udela nove drazkovani. Jak to udelaj to nevim, protoze je na konci zakalena - ale i zakaleny veci se daj znovu zmekcit a pak zase zakalit - jak rikam ja v tom zatim vidim nejvetsi problem-ale prijdou dalsi
10:31:47
26.04.2007
26.04.2007
Pavel P@nkáč
-> RomanT: Jako to se bude varit? ze dvou kusu jeden? no asi by to slo a nebude to tak slozite ne? akorat se to musi pekne scentrovat:)
10:18:56
26.04.2007
26.04.2007
RomanT
-> Pavel Korbelář: jj chladice proste musej jit celkem dost dopredu.
Jinak poloosy bych chtel upravit tak, aby se dal oktavackej konec nastrcit do Fa tehlice-chte nechte se musi zmenit jejich dylka i prumer... to vidim momentalne jako nejvetsi problem-i kdyz se zda ze uz sem nasel par lidi ktery by to udelali :)
Jinak poloosy bych chtel upravit tak, aby se dal oktavackej konec nastrcit do Fa tehlice-chte nechte se musi zmenit jejich dylka i prumer... to vidim momentalne jako nejvetsi problem-i kdyz se zda ze uz sem nasel par lidi ktery by to udelali :)
10:15:17
26.04.2007
26.04.2007
RomanT
-> TUNER: jojo tohle znam-uz sme spolu naky veci resili :) On ma ale AGU jak tak na to koukam, tudis nevznika problem s mistem pro turbodmychadlo a ma to cele posunute vic dozadu-nikdy sem to na zivo nevidel, ale tohle se mi zda vzadu az moc-ale mozna to zkresluje :) Videl sem to nazivo uz nekolikrat u Ondry Talaje a ten to ma umisteny rozmerove tak jak ja-puvodne sem si rikal ze to dam jinak, ale jinak to proste nejde-koukam ze zatim vsichni rezali vrsek chladicovky :)
09:57:22
26.04.2007
26.04.2007
Pavel P@nkáč
-> RomanT: Jak budes resit poloosy?
09:51:28
26.04.2007
26.04.2007
Pavel P@nkáč
-> TUNER: Ty wole to je luxusto bych chtel vydet na zivo, ale koukam ze chladic musel premystit jinam...
08:32:52
26.04.2007
26.04.2007
TUNER
-> RomanT: Tady se můžeš podívat jak se vešel do feldy,ale předpokládam že Lukovo felinu jsi už viděl....;-)
Mělo by to bejt hodně podobný a sání se tam krásně vešlo....
www.autohificlub.cz/forum /.../219932-for%20Russel%2 0-%20FeliTTia
Mělo by to bejt hodně podobný a sání se tam krásně vešlo....
www.autohificlub.cz/forum /.../219932-for%20Russel%2 0-%20FeliTTia
20:17:23
24.04.2007
24.04.2007
Max
-> RomanT: jasný :-)
17:35:49
24.04.2007
24.04.2007
RomanT
-> Max: jojo-ale trosku to jeste predelam-dneska sem sehnal takovy pekny silenbloky z avie, tak uvidime :) Snad to nebude ulozeny moc na tvrdo... Ale predelat se to da dycky ze :)
17:28:57
24.04.2007
24.04.2007
Max
-> RomanT: no ještě to bude dost práce,ale už je skoro na svym místě
14:24:39
24.04.2007
24.04.2007
RomanT
-> TUNER: jo to by slo
13:56:10
24.04.2007
24.04.2007
TUNER
-> RomanT: Mam........na motoru...kolik dáš....
13:05:04
24.04.2007
24.04.2007
RomanT
-> TUNER: pokud mas momentalne nejaky jety po ruce....
12:33:33
24.04.2007
24.04.2007
TUNER
-> RomanT: Tak to ti nepovim,to budeš muset vyzkoušet...Ale než vymejšlet a laborovat,šel bych asi cestou výměny sacího a tim by to mělo bejt vyřešený
12:30:36
24.04.2007
24.04.2007
RomanT
-> TUNER: jj to by chtelo-ale hnout s motorem by bohuzel nepomohlo-budto brani servopumpa na jedny strane, nebo si prekazi prevodovka s rizenim na druhy strane-takhle je to celkem akorat-s turbem mas pravdu-bude tam muset prijit hodne zatoceny koleno, coz je ok, ale to sani me stve.
BTW: byl by nekde problem, kdyby se mezi teleso sani a skrtici klapku dala tak 30cm trubka a vlastni teleso klapky by bylo jinde? mela by ta zvetsena delka sani za klapkou na neco vliv?
BTW: byl by nekde problem, kdyby se mezi teleso sani a skrtici klapku dala tak 30cm trubka a vlastni teleso klapky by bylo jinde? mela by ta zvetsena delka sani za klapkou na neco vliv?
11:51:09
24.04.2007
24.04.2007
TUNER
-> RomanT: Hm Hmmmm,možná to bude chtít s motorem trochu hejbnout...Na ten výdech z turba to bude chtít přidělat hned nějaký kolínko.Mě turbo fouká hezky nahoru kam potřebuju ))
Jinak to sací potrubí z AGU bude asi opravdu kratší a hlavně bys pak neměl vstup zepředu,ale ze strany a tam už by mělo bejt místa víc.Tak bych zkusil sehnat samotný sání,určitě by to dost pomohlo s místem.
Jinak to sací potrubí z AGU bude asi opravdu kratší a hlavně bys pak neměl vstup zepředu,ale ze strany a tam už by mělo bejt místa víc.Tak bych zkusil sehnat samotný sání,určitě by to dost pomohlo s místem.
08:39:17
23.04.2007
23.04.2007
RomanT
No-takže víkend začal moc hezky, když po tom, co sem sundal rozvodovej řemen, sem si jen tak z prdele zatočil sem a tam klikou a bylo vymalováno-se budu muset nekde mrknout jak se dela naky to zakladni nastaveni, kdyz tam neni remen-no nic horsiho nez ze se potka pist s ventilem se stat nemuze....vazne bych si dal pres hubu . Po tom, co byl v motorovym prostoru jen blok s prevodovkou, vypadalo vse uplne jednoduse a motorovej prostor se tvaril tak, ze by se do nej vesel klido i nakej dvanactivalec. Ovsem po pripojeni turba, sani, ostatnich sracicek vcetne servopumpy a nekolikahodinoveho vsemozneho i nemozneho naklaneni motoru bylo jasny, ze bez rezani karoserie se to prostě neobejde. Nejvetsi problem bylo turbo, ktery u tohodle modelu cumi zrovna jako na potvoru primo do manzety rizeni....vazne nah...o. Servopumpa je zase pomalu pred prednim naraztnikem a skrtici klapka nekde pred chladicem-no horor(se mi zda ze motory AGU maj to sani snad polovicni nez mam ja). Ale na konec sem to tam po rade kompromisu narval-jelikoz je to vsuve na milimetry, rozhodnul sem se pro celkem tvrde ulozeni-tedy ne na klasickych silenblocich. Zatim je jen na hrubo udelanej drzak prevodovky. K napravnici bude motor uchycen ve dvou bodech-budou 2 reakcni vzpery z Fe 1,9D-tedy s tvrdsimi silenbloky
15:00:20
20.04.2007
20.04.2007
Pan Kutil
-> RomanT: tak předem bych chtěl poděkovat, poklona od mistra velka čest pro mě . No 13-ka má najeto 188, takže sem si řek že po 200ts pude a když už tak už , láká mě turbo, to nepopřu ale uvidíme...kolega Montér má taky nákou předstau ale to je prej -top secret- ...