skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
12:18:05
03.09.2007
03.09.2007
RomanT
-> Dratak-racing: diiikas jinak s tema starejma HPckama bys asi moc spokojenej nebyl, pac sou malinko ohnuty :) Ale na testu primo v HP byly 100%ni
11:20:08
03.09.2007
03.09.2007
Dratak-racing
Tak tohle je fakt nářez! Moc pěkný ...... Az budes prodavat ty stary HP dej vědět :)))
21:15:14
19.07.2007
19.07.2007
Max
-> RomanT: no 7cm je dost málo...tak trochu se to zvedne no...uvidíme o kolik :-)
16:43:10
19.07.2007
19.07.2007
RomanT
-> Max: jojo já to taky čekal :) Ale z tý vejšky mám opravdu strach-tak teď to stojí na 13"kách a na starejch tréningovejch HPckach který sou uplne na doraz dole - kaze az to hodim na novy 1,6HP a zvednu to a na 17", tak to snad bude poživatelný - ten spodní držák IC je 7-8 cm nad zemí
16:29:20
19.07.2007
19.07.2007
Max
-> RomanT: hezkej nárazník...ale něco takovýho jsem čekal vzhledem k umístění těch chladíčů... vypadá to dravě...hlavně aby nepřišel k úhoně tak nízko nad zemí
06:36:30
19.07.2007
19.07.2007
TUNER
-> RomanT: Ne ne,já to mam z duralový trubky a nechal jsem jí ohnout...Chtěl jsem to navařit kolínkama,ale ty jsem nikde nesehnal.
Nerez trubky se dají sehnat různý průměry včetně kolínek,tak proto jsem ti psal nerez. Sílu nevim.Nějak jsem po tom nepídil.Mam doma metr nerez trubky o síle stěny 1,5 mm a ta dural trubka je silná 2 mm...
Pod ten 1 mm bych v tom nerezu asi nešel...
Jinak u mě šlo o jeden ohyb. Tak jak to mam ohnutý je nejmenší radius co byli schopný tak nějak udělat. Ty budeš potřebovat mnohem víc ohybů s menšim radiusem,proto budou asi lepší ty kolínka....Pak se to kráááásně vyleští a je to....Na to se chystam přes zimu...
Nerez trubky se dají sehnat různý průměry včetně kolínek,tak proto jsem ti psal nerez. Sílu nevim.Nějak jsem po tom nepídil.Mam doma metr nerez trubky o síle stěny 1,5 mm a ta dural trubka je silná 2 mm...
Pod ten 1 mm bych v tom nerezu asi nešel...
Jinak u mě šlo o jeden ohyb. Tak jak to mam ohnutý je nejmenší radius co byli schopný tak nějak udělat. Ty budeš potřebovat mnohem víc ohybů s menšim radiusem,proto budou asi lepší ty kolínka....Pak se to kráááásně vyleští a je to....Na to se chystam přes zimu...
22:11:51
18.07.2007
18.07.2007
pistaa
-> Vita ze Sudet: a Hlaven to ma na roydiel od antikorz inu tepelnu vodivost antikora sa nahreje a je vrela a inak tazka a to je skorej - ako vzhoda
20:05:01
18.07.2007
18.07.2007
Vita ze Sudet
-> RomanT: Kup hlinik,dural rúry. Ja se na ne v zime chystam. Bude to darda,ale je to hééézky
14:22:13
18.07.2007
18.07.2007
RomanT
-> TUNER: no jo to sem se te taky chtel zeptat-takze na vedeni vzduchu ty dlouhy roury - to je nerez? Sem prave nevedel co to je za matros - se da sehnat i nejakej tenkostennej? treba i pod 1mm?
13:56:17
18.07.2007
18.07.2007
TUNER
-> RomanT: Jj,taky když jsem byl tam kde jsem kdysi kupoval za pár desítek korun kus,tak se ceny změnily o řád vejš na pár stovek za kus...:-(
Udělej nerez roury,povař s kolínkama,vylešti a máš klid...
Udělej nerez roury,povař s kolínkama,vylešti a máš klid...
13:06:28
18.07.2007
18.07.2007
RomanT
tak sem se byl dnes opet podivat v prodejne Avia karoseria, protoze shanim hadice pro vedeni vzduchu, ale moc me nepotesili-uz maj jen samy silikonovy a drahy je to jak cip :(
00:36:09
17.07.2007
17.07.2007
pistaa
-> RomanT: jj mno co uz ale tak snad cena = vykon a funkcnost myslim ze za tu cenu to ma aspon priemyselne loziska
12:42:46
16.07.2007
16.07.2007
RomanT
-> pistaa: dikas za odkaz - to vypada slibne, az na ty ceny
12:16:19
16.07.2007
16.07.2007
pistaa
JJ jasan, mno ja som tam mal taky ako tuner a slo mi to teras planujem felinu 1,6ku a myslim ze top nebude mat problem a inak dajek ventilatory maju i tu www.engitec.cz/index.php?
action=bro...
11:01:49
16.07.2007
16.07.2007
RomanT
-> pistaa: No - to jeste nevim-je tam proste proto, aby se zlepsila chladici ucinnost - Chtel jsem dat z Fe 1,6 nebo 1,9D, ale nevejdou se tam. Tak jsem to vyresil takhle - pokud bych to bral tak, ze je chladici ucinnost primo umerna obemu chladice, tak by toto melo celkem bohate stacit. Tuner mi onehda psal ze jeho seriovej chladic to celkem dobre uchladi - ovsem ten ma daleko vetsi obem nez u Fa - jak rikam-uvidim. Potreboval bych spis sehnat ventilator na chladic, kterej by mel nakej nizkej elektromotor - seriovka ase tam v zadnym pripade nevleze
10:48:14
16.07.2007
16.07.2007
pistaa
-> RomanT: ten maly chladis s kurenia mas an chladenie vody vstupujucej do turba ak tomu spravne rozumiem vsak?
12:45:45
26.06.2007
26.06.2007
TUNER
-> RomanT: Jj,to si taky myslim,že mají motor nakloněnej víc dozadu...Kapoty oni asi moc neřeší a Luke když má teďka udělanej motor v brouku,tak už na feldu asi nešáhne aby nám přijel ukázat jak tom á udělanýá Možná je ve feldě víc místa nad motorem než ve fáčku...
Mno a váha na předku je na rozjezdy pro tebe dobrá ne? Aspoň to bude mít větší trakci....)))
Mno a váha na předku je na rozjezdy pro tebe dobrá ne? Aspoň to bude mít větší trakci....)))