
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je můj nový přírůstek do rodiny, Favorit číslo 1.
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.
První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...
Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.
První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.
Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.
A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…
Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.
A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ
Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple
Co aktuálně sháním:
1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model
2.) hnědé gumové koberce
To bude asi zatím všechno…
Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér
Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...
Jumbo / Favorit č.1 - komentáře:
-> Vojťas: jako měl sem nutkání, ale to už je Jumbova věc

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: krásná práce, divím se žes mu neserval to číslo na předním okně a pohofest nálepku 

-> Vojťas: lz je původní barva, stejně jako dveře, jen hra světla
Teď jsem koukal na ty starý fotky a ten introš byl fakt humus
A levej zadní blatník se taky nějak lakoval? z fotky se zdá být světlejší.

A levej zadní blatník se taky nějak lakoval? z fotky se zdá být světlejší.
-> Jožynek : Hodne blbe, musel se pod nima i opravovat lak... Ale pan mistr Apple to zvladl tak, ze to neni videt...
-> Jumbo: ako si dal dole tie bočné polepy?
Krásný auto. Ještě tak udělat "dobové" foto před něčím takovým. d48-a.sdn.cz/d_48/.../FtQ
rPr.jpeg
-> Pavel P@nkáč: Kapota sla nakonec cela, bylo tam toho vic...
-> Jumbo: Pěkny, kapotu si dal rosztřiknout?
-> Jumbo: Ty se plánuješ rozvádět? 

-> Vojťas: Jedno si zalozim, tohle bude prvni kousek... 

Já bych to dal do muze Svět škodovek 

Ahoj, opravdu pěkný kousek, ať ti kvete a vzkvétá (ale jen v dobrým slova smylsu)
To máš teda Favoritovou raritku No. 1 (a to doslova)

To máš teda Favoritovou raritku No. 1 (a to doslova)

-> Jumbo 03.07.22 16:42:57: no vidíš to,a už to víme,super 

-> Dušan: naposled o vikendu...

-> Jumbo: dlouho jsi nikam nejel se starým vrakem 

Manžeta vyměněná, natankováno na cestu na Pohofest...
Jsem blázen, že se těším na tu cestu na sraz? Jak je možné, že mi za 4 týdny to auto tak přirostlo k srdci?
Jsem blázen, že se těším na tu cestu na sraz? Jak je možné, že mi za 4 týdny to auto tak přirostlo k srdci?
-> k.jarek: taky se mi moc libi...
Jinak o vikendu 300 km a krom prdle manzety na kynetaku zadne problemy... A vzhledem k tomu, ze manzeta byla beztak jeste puvodni, tak na to ma i narok...
Jinak o vikendu 300 km a krom prdle manzety na kynetaku zadne problemy... A vzhledem k tomu, ze manzeta byla beztak jeste puvodni, tak na to ma i narok...
Ta fotka od Peci je fajná
