skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ
- 5. 5. 2024 - namontovány sklápěcí sedačky ze škody Rapid 136
- 19. 3. 2024 - doplněny veškeré plánované polepy, nanesena keramika a uloženo do začátku sezóny
- 2. 2. 2024 - zápis kol Ronal 6J x 14, ET 38 a pneu 185/60 r14
- 10. 11. 2023 - změna barvy oficiálně v TP na "bílá + doplňková žlutá"
- 9. 11. 2023 - STK hotovo, pár připomínek bylo, ale vše půjde hladce napravit
- 16. 10. 2023 - výjezd po svých, až na dětské nemoci po složení je komplet a funkční. Obytná zástavba bude tvořena přes zimu 23/24.
- 22. 8. 23 - návrat z lakovny, začně se pomalu skládat
- 27. 7. 23 - auto už dostává konkrétní podobu, v lakovně se pilně pracuje. Bude to překvápko
- 31. 5. 23 - kompletní auto vypraveno a s mezizastávkou v odstavné dílně půjde na lak; a snad už po prázdninách zpět domů, a budeme skládat
- 16. 5. 23 - práce se trochu protáhly i díky tomu, že si s tím chci důkladně pohrát. Druhý zadní podběh a lem dokončen, vyměněn i koncový díl výfuku, lokálně opraveny nedostatky v zadní podlaze kolem rezervy. Zbývá odstranit zbytky zelené barvy na dvou dveřích a pak hurá na lak k panu Hruškovi :)
- 16. 2. 23 po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
- 5. 5. 2024 - namontovány sklápěcí sedačky ze škody Rapid 136
- 19. 3. 2024 - doplněny veškeré plánované polepy, nanesena keramika a uloženo do začátku sezóny
- 2. 2. 2024 - zápis kol Ronal 6J x 14, ET 38 a pneu 185/60 r14
- 10. 11. 2023 - změna barvy oficiálně v TP na "bílá + doplňková žlutá"
- 9. 11. 2023 - STK hotovo, pár připomínek bylo, ale vše půjde hladce napravit
- 16. 10. 2023 - výjezd po svých, až na dětské nemoci po složení je komplet a funkční. Obytná zástavba bude tvořena přes zimu 23/24.
- 22. 8. 23 - návrat z lakovny, začně se pomalu skládat
- 27. 7. 23 - auto už dostává konkrétní podobu, v lakovně se pilně pracuje. Bude to překvápko
- 31. 5. 23 - kompletní auto vypraveno a s mezizastávkou v odstavné dílně půjde na lak; a snad už po prázdninách zpět domů, a budeme skládat
- 16. 5. 23 - práce se trochu protáhly i díky tomu, že si s tím chci důkladně pohrát. Druhý zadní podběh a lem dokončen, vyměněn i koncový díl výfuku, lokálně opraveny nedostatky v zadní podlaze kolem rezervy. Zbývá odstranit zbytky zelené barvy na dvou dveřích a pak hurá na lak k panu Hruškovi :)
- 16. 2. 23 po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
Peca/Forman Plus Telecom - komentáře:
12:39:08
12.06.2022
12.06.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
2 utržený šrouby? Vidim dobře?
20:17:14
08.06.2022
08.06.2022
Peca
“Auto na vodu, teplo ze země, city v pilulkách, to vše budem jednou ráno mít…”
Smrt nastala 7.6.2022 v 19:50 hodin
Smrt nastala 7.6.2022 v 19:50 hodin
07:59:42
10.02.2022
10.02.2022
Peca
Bazoš byl tentokrát milosrdný a spodní nosníky už jsou na cestě…
17:01:22
01.02.2022
01.02.2022
Peca
Jj nitro určitě zkusím, až to bude na pořadu dne. Teď jsem to preventivně zazimoval do sucha a co nejdál do garáže, abych dodělal černýho a tohle mi nebralo čas a pozornost. Všechno bude :)
10:07:14
01.02.2022
01.02.2022
Jumbo
-> Peca: Zkus nitroředidlo, nemělo by na původní lak nijak zabrat, ale sundat všechno ostatní... Já to zkoušel na FUNu a šlo to, ale je tam měněný blatník, takže bude celolak a tak jsem to vzdal...
Možná narušit nitroředidlem a pak WAPku...
Možná narušit nitroředidlem a pak WAPku...
09:56:51
01.02.2022
01.02.2022
Vojťas
Skili pomerne "uspesne" sundaval barvu z oktavky, ale normalni clovek by to tak asi delat nechtel
skoda-virt.cz/cz/.../1198 4-skili-kratka-63
skoda-virt.cz/cz/.../1198 4-skili-kratka-63
18:40:03
31.01.2022
31.01.2022
Dušan
-> Peca: zkusil bych silnější WAPku. Ono je to obecně od druhu barvy. No a pokud nic tak rozbrousit jak starej lak. Prostě vrchní vrstva se strhne a pod tím je silnější origo.
21:50:41
27.01.2022
27.01.2022
Peca
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Stále doufám, že to nějak půjde sundat…
20:16:47
27.01.2022
27.01.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
Ta zelená jde nějak sundat? Nebo je to na přelak?
10:36:53
26.01.2022
26.01.2022
Peca
-> Eidy: Samozřejme, je pravda, že tady té zásadní karosářské zas tolik nebude. Spíš mě "štve", že je to defakto zbytečná práce jen díky lidskému faktoru. Inu, náklaďák
23:06:09
25.01.2022
25.01.2022
Eidy
-> Peca: Měl bys radši rovnou ale schnilou kastli nebo neshnilou s pár dílama na výměnu?
22:35:06
25.01.2022
25.01.2022
Peca
-> Eidy: pomuchlaná olejová vana, utržené tažné oko a čidlo zpátečky K.O. ... jinak nic. Ale škoda té chladičové příčky, takhle domrvit zdravý plech :-/
21:12:09
25.01.2022
25.01.2022
Eidy
-> Peca 24.01.22 18:16:54: jestli jenom tohle, tak to nic není.
08:55:13
25.01.2022
25.01.2022
Peca
Ač má vypínač a nataženou elektriku na přední mlhovky, neměl je. Tady je důvod, asi jelen
14:53:01
24.01.2022
24.01.2022
Peca
Podařilo se mi kontaktovat emailem předchozího dlouholetého majitele. Jeho odpověď dávám do popisu karty; protože to prostě patří k historii auta...
19:05:37
23.01.2022
23.01.2022
Peca
-> RadovanSkodovkar: Nálepka tam je, ale první registrace v roce 1994 byl hned Telecom v Břeclavi, jezdilo to asi po jižní Moravě. Pak TJ SOKOL Hodonín od roku 2002, a ze Sokola si to vzal předchozí majitel, co tam pracoval, domů na práci. Ten to měl až do září 2021.
Ale ta nálepka mne taky mate... nevím.
Ale ta nálepka mne taky mate... nevím.
17:46:17
23.01.2022
23.01.2022
Karel.
-> Peca: blázen Jak jsi dlouho se škodovkama nic nedělal, tak jsi se do toho teď pěkně pustil
Kdyby jsi věděl o "pěkném" formanu, tak dej prosím echo, ať se práce daří
Kdyby jsi věděl o "pěkném" formanu, tak dej prosím echo, ať se práce daří
17:28:38
23.01.2022
23.01.2022
RadovanSkodovkar
-> Peca 23.01.22 16:23:23: To je riaden cumel karoséria Nie je to dovoz náhodou? Podľa tej nálepky na chladičovke. Nejaký Francúz alebo Talian