skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
Dnes dopoledne proběhla rekonstrukce tunelového držáku lanovodů ruční brzdy a zároveň úchytu pro pásy
Zadní nosnik jen povrchovka, až nečekaně dobré na to, jak to původně vypadalo 

-> Peca: hele v pohodě. horší bylo když sme koupili prvního favorita kterýho onen kdo ho vyvařoval vystřikal velmi profi rezistynem kterej v tom autě smrděl asi 3 roky velmi intenzivně



-> Tomaso435: Tos jezdíl s tou nacucanou olejovou plsti? Vis, ze je olej dost hořlavý? V létě to muselo solidně vonět
-> Peca: ano. všude :) já vždycky lil pullitr oleje pod filc aby se to hezky nasaklo a zevnitř nic nešlo skrz a zastavilo rez .. zdá se že to fungovalo :-D zatim nemám flinstouny
Housenka od housenky postupně piluju manipulaci s hořákem, rychlost posuvu drátu i výkon... na konci auta už to snad bude vypadat k světu.
-> peter13789: Hlavně poskládat vše od znova, určitě lakovaný motorový prostor a motor (ideálně 136X dle papírů), stavitelný podvozek rozhodně, slušné obutí, na oko sériový vzhled s vytuněnou střechou, přepracovaná palubka a dobrá hudba, jinak interiér série Black line a zvenku lak i samolepky taktéž...
súhlasím, tiež by som do toho volantu neinvestoval 

-> Peca: planujes aj daky upgrate podvozku a brzd? Vyzera to inak na zaujimavy projekt
-> Peca: Mohutný, já myslím že je akorát.. 

-> sekyn: Mě ten klasicky ctyrrameny přijde jako strašný mastodont... takový mohutný 

-> Peca: Myslíš, že tento volant stojí za to pošívat? Já si myslím, že na favorita dělali hezčí... Já osobně jdu do klasického 4rameného na favorita.
Za tři kila je to doma; půjde ošít a pak nasadit do černýho
-> Tomaso435: Dival jsem se důkladně na obě... ta na fotce spodní, čili levá za řidičem, půjde dolů a ošetřit, je chycená. Tam na té straně podlahy se musí udělat i nový úchytky na vedení potrubí.
Pravá zátka za spolujezdcem je ok z kabiny i zespodu. Tu nechám.
Pravá zátka za spolujezdcem je ok z kabiny i zespodu. Tu nechám.
Presne tak, plastizol daj dole komplet všetok. Niekedy sa totiž stane, že naoko je ok, ale keď ho dáš dole, už sú tam hrdzavé "pavučiny", ktoré časom narastú. Aby si to za pár rokov nemusel robiť nanovo.
-> Peca: zkusil sis nyndat zátky podlahy ? to že plastizol vypadá ok, neznamená že to tam ok je ...
-> Borderer: Myslím, že provařit se to podvedlo velmi dobře. Spíš potřebuju nacvičit cit, abych to neprovařil až moc. Dost jsem pak po sobě lepil díry, a další díry po lepení děr :-)
-> Peca: Tak ono to nemusí být soplení, jen to ze začátku nevypadá úplně hezky. A zrovna tady se můžeš krásně podívat z obou stran, jak to vaříš. Jestli to jen lepíš nebo je to provařený skrz.
-> Eidy: Cvik, přesně tak. Překvapilo mě, jak se kastle docela rychle "propaluje", ac jsem si to zkousel na 1mm plechu bokem, tak holt časem zkoušené plechy kastle chtějí ještě větší cit... mám to stáhnutý skoro na minimum, výkon i posuv, a hledám, zkouším, no. Však klempířína je hotová od profíků. Plánuju jen dodělávky na podvozku, a to není na design tak náročný, i když je mi jasný, že soplit to taký není zrovna to pravé.