skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit ---Special Line---/ Turbo Line
BMM 50KW
Rok 1994
Barva: červená
Stav tacho: 68000 při zaseklém načítání km, takže opravdu nevím kolik měl.
Fávo jsem si přál asi od 14, kdy mě to nějak uchvátilo, už ani nevím proč.
S tím jsem si spojil sen Favorit + Turbo a začal pročítat všechny možné fora a diskuze ohledně montáže turba do N/A motoru.
Více méně kdekoliv jsem se o tom zmínil, tak si mysleli že jsem idiot a že to nikdy nemůže jet, klasika 3x uložená klika že.
Jsem zastáncem origo motorů v autě, takže něco jako dám do Fáva motor 1.8T a pojede to by mě vůbec nenaplnil, protože bych mu sebral české srdíčko a co se týče škodovek jsem hodně velký srdcař( ostatně všeho českého). Tak jsem prolejzal dál a dál pročítal všude možně až jsem se uchýlil pouze sem na virt kde toho bylo poměrně dosti a hlavně o škodovkách čili i moje zaměření. To mi mohlo být tak 16, asi tak nějak. Takže další 2 roky do pořízení vysněného Fáva jsem strávil zjišťování o tom jak dostat turbo do motoru škoda. Nechtěl jsem nic složitého takže jsem pokukoval po Solexu z rencka, pak klasiku bezkontakta na rozdělení jiskry. Ostatní v popisu věcí na autu. Bylo mi už sedmnáct a půl a v inzerci( kam jsem mimo jiné chodil every day) byl pěknej červenej Favouš, v té době bylo zachovalejch Favoritů jako šafránu a ikdyž zbýval půl rok do ŘD neváhal jsem a zajel si pro něj. No a tím začal příběh mého Favorita.
Nejdříve s ním jezdil tatík kterej už byl hodně dlouho zvyklej na svoji octavii f tdi s posilovačem tak se mi posmíval že je to na dnešní dobu hrůza, a to sám měl v roce 95 až 04 Formana Solitaire. Po předání do mých rukou začali takové ty klasické věci co dělá kluk když má své první auto, tedy myslím auto za pár korun bez výbavi, né kluk kterému fotr koupí v 18 auto za půl mega( jsem na tohle vysazen)
Takže montáž rádia, kouřových světel, mlhovky repro do středového panelu, vzádu je stále plán vyházet sedačky a odlehčovačka!
Po asi 3 měsících na HP houping jsem zainvestoval do HP sporting a hurá dají se projíždět zatáčky anich bych si dřel prahy o zem.
Přečkal se mnou jednu zimu kdy to bylo jízda=vapka a mytí podvozku. až nastalo jaro a má vysněná montáž šnečka.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
iNFO o všem na něm:
Podvozek:
Přední náprava Felda se stabilizátorem
Tlumiče HP sporting
Řízení:
Ostré 2,7 otáčky
Brzdy:
Série
interiér:
Volant OMP + nába
Budíky DEPO racing tlak oleje, tlak turba, lambda
Držák budíků DEPO
Motor:
Je původní 50KW 136B teď s písty 135.
Hlava mírně vybraná, upravéné ventily zvetšené výfukové kanály, komprese něco pod 8
vačka by měla být v tomhle motoru 254/254...
Výfukové svody fabia 1.4MPi
Turbo Punto GT
Solex 32Dis z Fuega 1.6
Intercooler 300x155x65mm
Spojka:
Přítlačák proměřený z MOTOR EXCEL
Lamela SACHS
Zapalování:
Rozdělovač Hanhart 880 úprava Urbi
Chlazení:
Klasika fávo chladič
vyndaný termostat
oil chladič 330x100x50mm
Výfuk:
Za turbo svařen na míru + závit na lambdu
Zbytek výfuk Laityng
Kola: 15 RONAL
Pneu: Continental sport pár let staré....
Plány? těch je ještě dosti a dost
Přední brzdy MD components
Zadní už mám na stole fungl nové VW Golf 4 + zadní náprava felda
Asi novej motor s vačkou 265, možná fábie, možná fábie vrtlá na 1490ccm.....
Prozativní výkony:
Na brzdě nebyl, ale podle toho jak jede to vidím kolem 130PS, zrychlení musím zkusit, maximálka bude to co převodovka dovolí (jel jsem něco přes 200 tachometrových )
krouťák neodhadnu.
Toť vše co mě napadlo, kdyžtak doplním :)
Video:
New Video 2015 :
BMM 50KW
Rok 1994
Barva: červená
Stav tacho: 68000 při zaseklém načítání km, takže opravdu nevím kolik měl.
Fávo jsem si přál asi od 14, kdy mě to nějak uchvátilo, už ani nevím proč.
S tím jsem si spojil sen Favorit + Turbo a začal pročítat všechny možné fora a diskuze ohledně montáže turba do N/A motoru.
Více méně kdekoliv jsem se o tom zmínil, tak si mysleli že jsem idiot a že to nikdy nemůže jet, klasika 3x uložená klika že.
Jsem zastáncem origo motorů v autě, takže něco jako dám do Fáva motor 1.8T a pojede to by mě vůbec nenaplnil, protože bych mu sebral české srdíčko a co se týče škodovek jsem hodně velký srdcař( ostatně všeho českého). Tak jsem prolejzal dál a dál pročítal všude možně až jsem se uchýlil pouze sem na virt kde toho bylo poměrně dosti a hlavně o škodovkách čili i moje zaměření. To mi mohlo být tak 16, asi tak nějak. Takže další 2 roky do pořízení vysněného Fáva jsem strávil zjišťování o tom jak dostat turbo do motoru škoda. Nechtěl jsem nic složitého takže jsem pokukoval po Solexu z rencka, pak klasiku bezkontakta na rozdělení jiskry. Ostatní v popisu věcí na autu. Bylo mi už sedmnáct a půl a v inzerci( kam jsem mimo jiné chodil every day) byl pěknej červenej Favouš, v té době bylo zachovalejch Favoritů jako šafránu a ikdyž zbýval půl rok do ŘD neváhal jsem a zajel si pro něj. No a tím začal příběh mého Favorita.
Nejdříve s ním jezdil tatík kterej už byl hodně dlouho zvyklej na svoji octavii f tdi s posilovačem tak se mi posmíval že je to na dnešní dobu hrůza, a to sám měl v roce 95 až 04 Formana Solitaire. Po předání do mých rukou začali takové ty klasické věci co dělá kluk když má své první auto, tedy myslím auto za pár korun bez výbavi, né kluk kterému fotr koupí v 18 auto za půl mega( jsem na tohle vysazen)
Takže montáž rádia, kouřových světel, mlhovky repro do středového panelu, vzádu je stále plán vyházet sedačky a odlehčovačka!
Po asi 3 měsících na HP houping jsem zainvestoval do HP sporting a hurá dají se projíždět zatáčky anich bych si dřel prahy o zem.
Přečkal se mnou jednu zimu kdy to bylo jízda=vapka a mytí podvozku. až nastalo jaro a má vysněná montáž šnečka.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
iNFO o všem na něm:
Podvozek:
Přední náprava Felda se stabilizátorem
Tlumiče HP sporting
Řízení:
Ostré 2,7 otáčky
Brzdy:
Série
interiér:
Volant OMP + nába
Budíky DEPO racing tlak oleje, tlak turba, lambda
Držák budíků DEPO
Motor:
Je původní 50KW 136B teď s písty 135.
Hlava mírně vybraná, upravéné ventily zvetšené výfukové kanály, komprese něco pod 8
vačka by měla být v tomhle motoru 254/254...
Výfukové svody fabia 1.4MPi
Turbo Punto GT
Solex 32Dis z Fuega 1.6
Intercooler 300x155x65mm
Spojka:
Přítlačák proměřený z MOTOR EXCEL
Lamela SACHS
Zapalování:
Rozdělovač Hanhart 880 úprava Urbi
Chlazení:
Klasika fávo chladič
vyndaný termostat
oil chladič 330x100x50mm
Výfuk:
Za turbo svařen na míru + závit na lambdu
Zbytek výfuk Laityng
Kola: 15 RONAL
Pneu: Continental sport pár let staré....
Plány? těch je ještě dosti a dost
Přední brzdy MD components
Zadní už mám na stole fungl nové VW Golf 4 + zadní náprava felda
Asi novej motor s vačkou 265, možná fábie, možná fábie vrtlá na 1490ccm.....
Prozativní výkony:
Na brzdě nebyl, ale podle toho jak jede to vidím kolem 130PS, zrychlení musím zkusit, maximálka bude to co převodovka dovolí (jel jsem něco přes 200 tachometrových )
krouťák neodhadnu.
Toť vše co mě napadlo, kdyžtak doplním :)
Video:
New Video 2015 :
czechino/ Favorit šneček - komentáře:
11:44:33
01.02.2014
01.02.2014
Kocvin
-> czechino: Pěkně jedeš! :) Držím palce a těším se na nějaké to video..
20:15:07
14.01.2014
14.01.2014
novotny540
Krásný fáčko vidím že to máš promyšlený! Držím palce!
22:13:46
18.12.2013
18.12.2013
czechino
-> Pavell: Videjko bude asi až z jara :( Teď už Favík spinká
17:13:32
18.12.2013
18.12.2013
Pavell
také bych chtěl vidět video. Jinak moc hezkej favouš a to oturbení je moc pěkně provedné. Chtěl bych vidět ty udivené výrazy když jim mizí origo fávo
17:47:18
07.12.2013
07.12.2013
czechino
-> masenazhj: ano vapka vestec olesko u prahy ;)
16:27:17
06.12.2013
06.12.2013
masenazhj
-> czechino: odkud jsi ?? videl jsem dobře že jedna fotka je ve vestci ?? Jsem z Jesenice
21:50:48
04.12.2013
04.12.2013
czechino
-> pavucina: No ta vydrz
21:36:55
04.12.2013
04.12.2013
pavucina
Prosimte ja na 30 litru dojel do Mostu odjel 3 jizdy, z mostu do plzne a z plzne do Prahy. Za tu srandu to tam stoji, aspon si to poradne osahas a zkusis vydrz
21:32:08
04.12.2013
04.12.2013
czechino
-> pavucina: když mi zaplatíš benzín
-> Vrza: Díky dík :)
-> cPetan: Videa jsou, jenže v ifonu, který najednou nejde spojit s PC a přetáhnout je
-> Vrza: Díky dík :)
-> cPetan: Videa jsou, jenže v ifonu, který najednou nejde spojit s PC a přetáhnout je
21:02:27
04.12.2013
04.12.2013
pavucina
Takze na jare s tim ejdes do mostu ?
19:53:00
04.12.2013
04.12.2013
cPetan
krása toto bude nějaký video jak to jede?
17:57:07
04.12.2013
04.12.2013
castrol
-> czechino: pekne zamaskovane
15:21:25
04.12.2013
04.12.2013
Vrza
Nádherné Fávo. A máš můj respekt, že jsi proto už v 16 něco začal dělat a zajímat se o to jsi borec a držím palce ať jde vše hladce!
21:23:42
27.11.2013
27.11.2013
czechino
-> HASTRMAN-TATRMAN: Dík moc :) myslím si že to nemá cenu, fotky budu dávat sem
21:20:58
27.11.2013
27.11.2013
HASTRMAN-TATRMAN
Chlape máš to parádní, je to žrádlo sledovat tuten projekt. Neuvažoval si nad založením galerie na rajčeti?
16:43:58
14.11.2013
14.11.2013
francomk
-> czechino: Parádny projekt, + za rovnaký volant ako mam ja
14:35:53
05.11.2013
05.11.2013
czechino
Tak STK se dá vyřešit
Nějaké malinké nasávadlo ani nikdo za provozu nepozná...
Nějaké malinké nasávadlo ani nikdo za provozu nepozná...
12:37:13
05.11.2013
05.11.2013
TechniX
-> pavucina: -> djmaso: -> Marcius: ano nějaký způsobem to udělat jde ale není to pořád ono, ale furt lepší to je udělat u favorita či feldy :) Já radši IC vynechávám sice je to škoda, ale přemýšlel jsem nad tím dlouho a prostě beznadějný, aby mě za to nejebaly na stk že je někde na karoserii ostrá hrana/zásah do kastle a bylo v normálním provozu nenápadné..
09:24:52
01.11.2013
01.11.2013
czechino
-> pavucina: Jsem Rumburak ve fávu