skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Favorit ---Special Line---/ Turbo Line
BMM 50KW
Rok 1994
Barva: červená
Stav tacho: 68000 při zaseklém načítání km, takže opravdu nevím kolik měl.
Fávo jsem si přál asi od 14, kdy mě to nějak uchvátilo, už ani nevím proč.
S tím jsem si spojil sen Favorit + Turbo a začal pročítat všechny možné fora a diskuze ohledně montáže turba do N/A motoru.
Více méně kdekoliv jsem se o tom zmínil, tak si mysleli že jsem idiot a že to nikdy nemůže jet, klasika 3x uložená klika že.
Jsem zastáncem origo motorů v autě, takže něco jako dám do Fáva motor 1.8T a pojede to by mě vůbec nenaplnil, protože bych mu sebral české srdíčko a co se týče škodovek jsem hodně velký srdcař( ostatně všeho českého). Tak jsem prolejzal dál a dál pročítal všude možně až jsem se uchýlil pouze sem na virt kde toho bylo poměrně dosti a hlavně o škodovkách čili i moje zaměření. To mi mohlo být tak 16, asi tak nějak. Takže další 2 roky do pořízení vysněného Fáva jsem strávil zjišťování o tom jak dostat turbo do motoru škoda. Nechtěl jsem nic složitého takže jsem pokukoval po Solexu z rencka, pak klasiku bezkontakta na rozdělení jiskry. Ostatní v popisu věcí na autu. Bylo mi už sedmnáct a půl a v inzerci( kam jsem mimo jiné chodil every day) byl pěknej červenej Favouš, v té době bylo zachovalejch Favoritů jako šafránu a ikdyž zbýval půl rok do ŘD neváhal jsem a zajel si pro něj. No a tím začal příběh mého Favorita.
Nejdříve s ním jezdil tatík kterej už byl hodně dlouho zvyklej na svoji octavii f tdi s posilovačem tak se mi posmíval že je to na dnešní dobu hrůza, a to sám měl v roce 95 až 04 Formana Solitaire. Po předání do mých rukou začali takové ty klasické věci co dělá kluk když má své první auto, tedy myslím auto za pár korun bez výbavi, né kluk kterému fotr koupí v 18 auto za půl mega( jsem na tohle vysazen)
Takže montáž rádia, kouřových světel, mlhovky repro do středového panelu, vzádu je stále plán vyházet sedačky a odlehčovačka!
Po asi 3 měsících na HP houping jsem zainvestoval do HP sporting a hurá dají se projíždět zatáčky anich bych si dřel prahy o zem.
Přečkal se mnou jednu zimu kdy to bylo jízda=vapka a mytí podvozku. až nastalo jaro a má vysněná montáž šnečka.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
iNFO o všem na něm:
Podvozek:
Přední náprava Felda se stabilizátorem
Tlumiče HP sporting
Řízení:
Ostré 2,7 otáčky
Brzdy:
Série
interiér:
Volant OMP + nába
Budíky DEPO racing tlak oleje, tlak turba, lambda
Držák budíků DEPO
Motor:
Je původní 50KW 136B teď s písty 135.
Hlava mírně vybraná, upravéné ventily zvetšené výfukové kanály, komprese něco pod 8
vačka by měla být v tomhle motoru 254/254...
Výfukové svody fabia 1.4MPi
Turbo Punto GT
Solex 32Dis z Fuega 1.6
Intercooler 300x155x65mm
Spojka:
Přítlačák proměřený z MOTOR EXCEL
Lamela SACHS
Zapalování:
Rozdělovač Hanhart 880 úprava Urbi
Chlazení:
Klasika fávo chladič
vyndaný termostat
oil chladič 330x100x50mm
Výfuk:
Za turbo svařen na míru + závit na lambdu
Zbytek výfuk Laityng
Kola: 15 RONAL
Pneu: Continental sport pár let staré....
Plány? těch je ještě dosti a dost
Přední brzdy MD components
Zadní už mám na stole fungl nové VW Golf 4 + zadní náprava felda
Asi novej motor s vačkou 265, možná fábie, možná fábie vrtlá na 1490ccm.....
Prozativní výkony:
Na brzdě nebyl, ale podle toho jak jede to vidím kolem 130PS, zrychlení musím zkusit, maximálka bude to co převodovka dovolí (jel jsem něco přes 200 tachometrových )
krouťák neodhadnu.
Toť vše co mě napadlo, kdyžtak doplním :)
Video:
New Video 2015 :
BMM 50KW
Rok 1994
Barva: červená
Stav tacho: 68000 při zaseklém načítání km, takže opravdu nevím kolik měl.
Fávo jsem si přál asi od 14, kdy mě to nějak uchvátilo, už ani nevím proč.
S tím jsem si spojil sen Favorit + Turbo a začal pročítat všechny možné fora a diskuze ohledně montáže turba do N/A motoru.
Více méně kdekoliv jsem se o tom zmínil, tak si mysleli že jsem idiot a že to nikdy nemůže jet, klasika 3x uložená klika že.
Jsem zastáncem origo motorů v autě, takže něco jako dám do Fáva motor 1.8T a pojede to by mě vůbec nenaplnil, protože bych mu sebral české srdíčko a co se týče škodovek jsem hodně velký srdcař( ostatně všeho českého). Tak jsem prolejzal dál a dál pročítal všude možně až jsem se uchýlil pouze sem na virt kde toho bylo poměrně dosti a hlavně o škodovkách čili i moje zaměření. To mi mohlo být tak 16, asi tak nějak. Takže další 2 roky do pořízení vysněného Fáva jsem strávil zjišťování o tom jak dostat turbo do motoru škoda. Nechtěl jsem nic složitého takže jsem pokukoval po Solexu z rencka, pak klasiku bezkontakta na rozdělení jiskry. Ostatní v popisu věcí na autu. Bylo mi už sedmnáct a půl a v inzerci( kam jsem mimo jiné chodil every day) byl pěknej červenej Favouš, v té době bylo zachovalejch Favoritů jako šafránu a ikdyž zbýval půl rok do ŘD neváhal jsem a zajel si pro něj. No a tím začal příběh mého Favorita.
Nejdříve s ním jezdil tatík kterej už byl hodně dlouho zvyklej na svoji octavii f tdi s posilovačem tak se mi posmíval že je to na dnešní dobu hrůza, a to sám měl v roce 95 až 04 Formana Solitaire. Po předání do mých rukou začali takové ty klasické věci co dělá kluk když má své první auto, tedy myslím auto za pár korun bez výbavi, né kluk kterému fotr koupí v 18 auto za půl mega( jsem na tohle vysazen)
Takže montáž rádia, kouřových světel, mlhovky repro do středového panelu, vzádu je stále plán vyházet sedačky a odlehčovačka!
Po asi 3 měsících na HP houping jsem zainvestoval do HP sporting a hurá dají se projíždět zatáčky anich bych si dřel prahy o zem.
Přečkal se mnou jednu zimu kdy to bylo jízda=vapka a mytí podvozku. až nastalo jaro a má vysněná montáž šnečka.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
iNFO o všem na něm:
Podvozek:
Přední náprava Felda se stabilizátorem
Tlumiče HP sporting
Řízení:
Ostré 2,7 otáčky
Brzdy:
Série
interiér:
Volant OMP + nába
Budíky DEPO racing tlak oleje, tlak turba, lambda
Držák budíků DEPO
Motor:
Je původní 50KW 136B teď s písty 135.
Hlava mírně vybraná, upravéné ventily zvetšené výfukové kanály, komprese něco pod 8
vačka by měla být v tomhle motoru 254/254...
Výfukové svody fabia 1.4MPi
Turbo Punto GT
Solex 32Dis z Fuega 1.6
Intercooler 300x155x65mm
Spojka:
Přítlačák proměřený z MOTOR EXCEL
Lamela SACHS
Zapalování:
Rozdělovač Hanhart 880 úprava Urbi
Chlazení:
Klasika fávo chladič
vyndaný termostat
oil chladič 330x100x50mm
Výfuk:
Za turbo svařen na míru + závit na lambdu
Zbytek výfuk Laityng
Kola: 15 RONAL
Pneu: Continental sport pár let staré....
Plány? těch je ještě dosti a dost
Přední brzdy MD components
Zadní už mám na stole fungl nové VW Golf 4 + zadní náprava felda
Asi novej motor s vačkou 265, možná fábie, možná fábie vrtlá na 1490ccm.....
Prozativní výkony:
Na brzdě nebyl, ale podle toho jak jede to vidím kolem 130PS, zrychlení musím zkusit, maximálka bude to co převodovka dovolí (jel jsem něco přes 200 tachometrových )
krouťák neodhadnu.
Toť vše co mě napadlo, kdyžtak doplním :)
Video:
New Video 2015 :
czechino/ Favorit šneček - komentáře:
11:14:44
31.10.2013
31.10.2013
czechino
-> Eidy: Nevejde, chtěl jsem delší...
11:06:15
31.10.2013
31.10.2013
Eidy
-> czechino: Dobrý. Ale není ten IC zbytečně malej? Bych tam žahnul větší nebo se nevejde?
11:04:34
31.10.2013
31.10.2013
czechino
To je jasný, hlavně nenápadně skrátka jsem z těch kteří "tuní" podvozek, brzdy, motor, skrátka funkční věci
02:01:40
31.10.2013
31.10.2013
Arnold
-> czechino: tohle vypadá dobře mám tě v oblíbených a budu dál sledovat co z toho vznikne hlavně se mi líbí že jsi exteriér nechal tak jak je a to se mi líbí takže držet palce a vydržet
01:11:58
31.10.2013
31.10.2013
Karlos (WIO46)
Tak jo, uznávám, moc jsem tomu nevěřil, vypadalo to jako smělé plány někoho kdo ani nemá papíry a skončí to jen kecama. Plány to byly/jsou smělé ale nakonec čumim. Navíc žádnej tjůnynk zvenku. Super, baví mě to.
20:15:46
06.10.2013
06.10.2013
DuDy
-> czechino: už sem se lekl
19:49:18
06.10.2013
06.10.2013
czechino
To je pouze krabice kde jsem měl věci z rozdělané hlavy... z kelyny mám pouze čistič na brzdy
19:45:43
06.10.2013
06.10.2013
DuDy
Turbíš a brzdit to chceš šitem z autokelly ?? to se mi nezdá moc optimální
22:49:34
04.10.2013
04.10.2013
cPetan
-> pavucina: Až tak?
21:44:40
04.10.2013
04.10.2013
pavucina
-> cPetan: Trhaji se drzaky motoru, krouti to pravej hrnec, hrne se napravnice s nosnikem...
21:11:04
04.10.2013
04.10.2013
czechino
Kroutí se z nadměrného výkonu
21:01:43
04.10.2013
04.10.2013
cPetan
-> pavucina 04.10.13 17:12:02: co se děje s kastlí po dvou letech s turbem?
19:07:57
04.10.2013
04.10.2013
czechino
-> pavucina: Jn klasická mechanika vs elektronika
17:12:02
04.10.2013
04.10.2013
pavucina
Nekdy by jsme mohli pozavodit, kazdopadne natoc naky videa jak to jede.
Hlavne by me zajimalo jestli tam je orpavdu 254 vacka a jak to s ni jede.
A aby jsi videl jak vypada kastle z favorita po dvou letech s turbem
Hlavne by me zajimalo jestli tam je orpavdu 254 vacka a jak to s ni jede.
A aby jsi videl jak vypada kastle z favorita po dvou letech s turbem
14:28:31
04.10.2013
04.10.2013
Lukyn Fakír
-> czechino: LUXUS!! šup do blíbených
12:56:09
04.10.2013
04.10.2013
czechino
Jojo. Foto bude jen to sem chci davat postupne a ne najedno at jako ze neco delam
12:33:03
04.10.2013
04.10.2013
Alenka
-> czechino: takze uz motor s turbem?
Jsem si nebyl jisty, kdyz na fotkach je teprv redukce na svodech a zadne foto hotoveho dila.
Bude nejaka dokumentace soucasneho stavu?
Jsem si nebyl jisty, kdyz na fotkach je teprv redukce na svodech a zadne foto hotoveho dila.
Bude nejaka dokumentace soucasneho stavu?
11:37:57
04.10.2013
04.10.2013
czechino
Blok motoru 136M, pisty 135.
Výkon nevím jistě, odhaduju podle aut kterým jsem ujel nebo stačil.
Výkon nevím jistě, odhaduju podle aut kterým jsem ujel nebo stačil.